Gå til innhold

1TB ekstern harddisk fyller seg opp på 50 gb


Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte en My Book essential edition external hard driver i gård. Jeg har begynt å legge noen store filer på den og den har nå fyllt seg opp. Så nå er det 800 GB i gjenn. Problemet er at jeg alikavell ikke kan legge inn flere ting . Det står at harddisken er full og at jeg må slette noe får å legge inn noe annet. Metoden jeg bruker er å bare dra ting fra den ene 1TB harddisken over til min nye eksterne. Er dette feil ?

Hjelp pleas :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fortell gjerne om hvilket OS og slikt du kjører, da blir det kanskje lettere å hjelpe deg. :)

 

Visst jeg hadde hatt noen anelse om hva en OS var så skulle jeg jærne fortalt dere det :)

 

ett OS er operativ systemet du bruker, for eksempel windows vista.

Lenke til kommentar

Selv om det kommer til å bli kjedelig vil jeg anbefale deg å gjøre følgende:

 

1) Kopier tilbake det du allerede har flyttet over.

2) Formater den eksterne disken til filsystemet NTFS

3) Kopier det du vil over til den eksterne disken uten å bekymre deg for filstørrelser :)

Lenke til kommentar

Det er ingen eksterndisker som leveres preformattert med NTFS .

Er det NTFS på den må du ha gjort det selv.

 

Beste er å benytte convert kommandoen i cmd prompt med nosecurity svitsj istedet for å lage nu partisjon via diskbehandlig.

Da unngår du ACL's satt i NTFS som forhindrer deg å benytte den på samme PC (hvis reinstallert windows) eller på andre PCer.

 

convert x: /fs:NTFS /nosecurity

 

x: = Bytt ut X til partisjons bokstaven til den eksterne

Lenke til kommentar
Det er ingen eksterndisker som leveres preformattert med NTFS .

Er det NTFS på den må du ha gjort det selv.

 

Beste er å benytte convert kommandoen i cmd prompt med nosecurity svitsj istedet for å lage nu partisjon via diskbehandlig.

Da unngår du ACL's satt i NTFS som forhindrer deg å benytte den på samme PC (hvis reinstallert windows) eller på andre PCer.

 

convert x: /fs:NTFS /nosecurity

 

x: = Bytt ut X til partisjons bokstaven til den eksterne

 

Fikk ikke lest det siste før jeg nå er på 90 av Formateringen .. Poenget med at jeg kjøpte harddisken var så jeg kunne forflytte den til en annen pc .. er dette nå ett problem ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...