Gå til innhold

Reise alene rundt i verden, uten destinasjon.


Anbefalte innlegg

Ja, da har det seg slik at jeg har bestemt meg for at jeg i begynnelsen av neste år skal realisere en av mine største drømmer:

 

Jeg skal la håret og skjegget gro, hoppe på et vilkårlig fly ut i verden, uten annet enn meg selv og visa-kortet. Ingen mobiltelefon, og absolutt ingen stressing eller tidsfrister. Det eneste jeg tar med meg ut er gitaren min. Reisetiden kan jeg se for meg blir fra rundt 2 til 4 måneder.

 

Men det er iallefall to ting jeg vil oppleve, og det er en uke på en strand borte fra all sivilisasjon (ja, inspirert av Robinson) og en uke i jungelen (inspirert av Bear Grylls). Annet enn det er det kun hva jeg føler der og da som skal styre meg rundt om i verden.

 

Men hvordan går man frem når man skal planlegge noe slikt? Hvordan skal jeg komme meg til en øde strand? Og har jeg lov til å bare bosette meg midt i jungelen eller på en avsidesliggende øy?

 

Av kronasjer har jeg rundt 60-70 000 til disposisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inne i regnskog flere steder i Sør-Amerika og det er en stor opplevelse, men man kommer raskt tilbake til virkeligheten. Det vrimler av farlige småkryp og alt blir snart gjennomvått. En hele uke under slike forhold betyr at man enten har god trening og vet hva man gjør eller så er man en dum amatør helt uten styring.

 

Har du i det hele tatt noen trening på overlevelse under tropiske forhold eller har du i det minste erfaring med å leve ute i nordisk natur? Har du ikke noe særlig erfaring burde du vurdere å heller bli med på en arrangert tur med erfarne guider og andre eventyrere.

Lenke til kommentar

og overleve i Naturen uten noe som helst form for trening er ekstremt vanskelig, en veldig god kamerat av meg er spesial soldat, han skal til afghanistan for 4. gang nå i juni og også hvert i Irak som soldat.

I fjor var han og noen andre fra samme tropp med på en "overlevelse" tur hvor dem skulle gå fra et sted til et annet i junglen i Malaysia som varte i 3uker, det eneste de hadde med seg per person var kniv, 10liter vann, og myggnetting.

 

I følge han var det helt jævlig, man var vått konstant, det var X millioner småkryp, dem hadde 0 peil på hvilke som var gifte og hvem som faktisk kunne spises, og få tak i nok reint drikke vann var ikke så lett som man skulle tro. De slett med innsektstikk og blemmer på beina

 

Har sett bildene de tok og det ser ikke akuratt moro ut.

I følge han var det "hardere" og være i Junglen enn og være i Irak i 2004 når han var der.

 

Er snakk om noen av Norges best trente folk det her.

 

så hvis du ikker Lars Monsen bør du ikke satse på og leve helt vilt i naturen i utlandet. Og gjøre det i Norge er noe helt annet pga i Norge er det så og si ingen gifte planter og innsekter/dyr man må passe seg for.

 

På robinson har dem altid lege i nærheten som skjer noe, dem har også reint vann i nærheten hele tiden.

Skal spørre han om jeg kan få noen bilder av han jeg kan legge ut

Lenke til kommentar

Å legge ut på en sånn tur hørtes kjempespennende ut. Bra å gjøre noe annet enn det vanlige A4: bosette seg, kjøpe hus og stasjonsvogn, og ikke oppleve stort annet. Har lignende planer i sinnet.

 

Har tenkt mye på en sånn tur. Å få seg en gunner kan være greit, hvis man drar til "makabre" plasser. Kanskje lære seg spansk eller portugisisk ? Språk mange snakker...

 

Lære seg å prute er sikkert en god idè.

 

Se den serien som just gikk på TV, de to som haika seg til Kina. Sikkert en kilde for inspirasjon. Har du noen planer i tillegg til at du ikke vet hvor du skal ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...