Gå til innhold

Veldig strengt på piratkopiering


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bare lurer på hvorfor forumet er så strenge på snakk om piratkopiering, torrents, cracking, osv. Ikke lov å sende linker til piratebay, eller snakke om hvor man har lastet ned filmen.

 

Er alle moderatorene prinsipielle motstandere? Hvem skrev retningslinjene? Eller blir dere kontrollert av en større autoritet? For det er jo ingen lover i mot å snakke om det eller linke til det.

 

Jeg sier vanligvis ikke noe imot reglene dere har fordi jeg ikke vet noe om grunnene dere har for å gjøre det forbudt. Men hvis det bare er for at dere vil fremstå som et skikkelig og ordentlig forum for andre så synes jeg det burde bli en diskusjon om det er bra eller dårlig for forumet.

 

edit: feil innleggsikon

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

 

Forumets retningslinjer

Endret av Filthpig
Lenke til kommentar
Bruk kjøkkenmaskin. Ha først i egg og sukker. Piskes til eggedosis. Hell oppi margarin og melk + alt det andre og bland godt sammen.
Fylles i papirformer ca halvfulle.
Stek 10-15 minutter på nederste rille ved 200 grader.
Ha på glasur når de er kjølnet ned.
Endret av Gjest
Lenke til kommentar
#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

 

Forumets retningslinjer

jeg spurte ikke om retningslinjene jeg har lest dem

 

 

De som driver forumet vil nok ikke risikere og komme i trøbbel.
Ved å ha disse retningslinjene fraskriver de seg alt ansvar. Ganske fiffig. Jeg mener at disse reglene er på sin plass.

sett at vi hadde et forum her om piratkopering, ikke politiet eller noen kunne sagt noe i mot det eller anklaget noen for medvirksomhet til noe som helst :S

 

Si det til advokatbyråene som jobber for RIAA, TONO etc. Det finnes egne forum for kriminelle.

Lenke til kommentar
sett at vi hadde et forum her om piratkopering, ikke politiet eller noen kunne sagt noe i mot det eller anklaget noen for medvirksomhet til noe som helst :S

Hvis du nå snakker om et underforum der folk gir brukerstøtte til piratkopiert stæsj og andre detaljer rundt hvor og hvordan man får tak i sånt, bør du tenke deg om. Dette hører ikke hjemme her og vil gjøre at diskusjon.no vil få brev og trusler fra rettighetsinnehavere.

Lenke til kommentar

Moralske spørsmål rundt piratkopiering går helt greit. Å diskutere at noe er lekket ut på nett går greit, det er som regel nyhetsrelatert. Å bruke forumet til det formål å spre piratkopiert materiale er ikke greit. Vi er ikke en mellomstasjon for slikt. Å legge ut slike direktelenker er derfor ikke tillat.

 

Retningslinjene blir for ordens skyld utformet av redaksjonen med hjelp fra moderatorteamet. Slik som var tilfelle med de nylig reviderte retningslinjene.

 

Jeg er litt usikker på hva det er som etterspørres her. Ønsker man at forumet skal kunne brukes til å få hjelp til å piratkopiere?

Lenke til kommentar

Forumet brukes allerede til alt, uten om akkurat det. bare lurte på om det var noe spesiell grunn til at det er så strengt. Føler ikke jeg har fått noe god grunn ennå. Men det må jo være en grunn til det, siden dere har det i retningslinjene.

Lenke til kommentar

Det er ikke viktig for meg å bruke forumet for det, og hvis det finnes en god grunn for det så respekterer jeg det. Men de eneste grunnene jeg har fått for at piratkopiering er ulovlig å snakke om er "fordi forumet skal ikke bli brukt til det".

Lenke til kommentar

Trevakt.. Hvis jeg hadde funnet en måte å f.eks. lure alarmsystemet i en rekke butikker på, slik at hvem som helst kunne spasere inn i butikken etter stengetid og raske med seg det de ønsket av klokker, PC-er, solbriller, klær etcetc, tror du ikke at de butikkene som ble utsatt for overgrep ønsket å få straffet de skyldige? Selv om jeg selv ikke hadde stjålet så mye som en Bugg fra Rimi, ville jeg likevel få en temmelig hard straff pga medvirkning (direkte årsak) til tyveriene. Tror du diskusjon.no eller et hvilket som helst annet lovlydig forum hadde ønsket å få rykte på seg for å være et sted hvor man kan finne ulovlig informasjon? Tror du det hadde slått positivt ut for det forumet? Tror du de store, kjente butikkene og produsentene hadde ønsket å reklamere på et forum som godtar kriminalitet? Tror du at de forulempede butikkene hadde latt diskusjon.no slippe ustraffet fra det? Selvfølgelig ikke. De kunne med loven i hånd anmelde meg, diskusjon.no og alle de som gjorde innbruddene og ha en jævlig god sak mot oss alle.

 

Du kan overføre dette direkte til ditt eget spørsmål om piratkopiering. Er det klart nok nå hvorfor diskusjon.no ikke godtar tips om piratvirksomhet eller annen type kriminalitet på sine sider?

Lenke til kommentar
man kan snu på dette spørsmålet til noe mer ekstremt. hvorfor ikke ha et forum der man oppfordrer til å drepe små barn?

 

piratkopiering er ulovlig, man stjeler osv... derfor skal ikke et forum brukes til en kriminel møteplass :)

 

piracy-is-not-theft.gif

 

Så pirater svindler altså. Mye, mye bedre. Jeg tar en femtilapp, legger den på kopimaskina på jobben, og vips har jeg TO femtilapper! Tjohei! ..det er like ulovlig, min gode mann..

Lenke til kommentar
Så pirater svindler altså. Mye, mye bedre. Jeg tar en femtilapp, legger den på kopimaskina på jobben, og vips har jeg TO femtilapper! Tjohei! ..det er like ulovlig, min gode mann..

 

piratkopiering er ulovlig, man stjeler osv...

 

man stjeler osv...

 

stjeler

 

Var derfor jeg slang inn bildet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...