Gå til innhold

Billig og grei kontor-pc. Forslag?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger å kjøpe ny PC til kontoret på Godt Brød i Bergen. Noen som kan hjelpe litt?

Kan bygge PC-en selv, men trenger forslag til deler.

Vinnerforslag premieres med gratis bagett og kaffe (Bergen, Oslo, Stavanger, Trondheim).

 

Pc-en skal hovedsaklig brukes opp mot server, så ytelse kan holdes på et minimum.

Hovedkort med integrert grafikk/lyd er greit. Fint med stabilt nettverkskort. Trådløst er ikke prioritert.

300GB holder i massevis.

DVD-drev, trenger ikke brenner.

Mus, tastatur og skjerm trengs ikke.

Kabinett kan gjerne være lite.

 

Operativsystem er heller ikke noe som trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er bedrift er det like greit å gå for noe ferdig greier, med garanti på maskinen under ett. (Skulle noe gå gale ønsker de fleste bedrifter ønsker å bruke minst mulig tid på feilsøking, og heller bruke tiden på å tjene penger).

Til kontorbruk hvor det ikke er spesielle krav utenom tekstbehandling etc funker egentlig det meste. Hva med:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=456067

 

eller så går det an å gå for noe kraftigere:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=436304

 

Begge har hendig formfaktor.

Det kan kanskje være lurt å skaffe en kensington lås i samme slengen.

Endret av nogen
Lenke til kommentar

Siden du jobber mot server vil jeg tro du også har backup på en server.

 

Forslag

 

Merk at kabinettet er sort om du bestiller fra Amentio. CD/DVD-brenner bør dermed også være sort. Et forslag jeg ikke orker å lete fram i prisguiden ligger i som topptekst/bunntekst.

 

Merk at HK kun har 2 slots til RAM, og i denne handlekurven er vedlagt RAM 2 x 1GB brikker.

Lenke til kommentar
Siden du jobber mot server vil jeg tro du også har backup på en server.

 

Forslag

 

Merk at kabinettet er sort om du bestiller fra Amentio. CD/DVD-brenner bør dermed også være sort. Et forslag jeg ikke orker å lete fram i prisguiden ligger i som topptekst/bunntekst.

 

Merk at HK kun har 2 slots til RAM, og i denne handlekurven er vedlagt RAM 2 x 1GB brikker.

 

Dell er absolutt "out-of-question".

Men takk for forslag.

Lenke til kommentar
Dell er absolutt "out-of-question".

Men takk for forslag.

Amen! Har vært borti dell før, aldri vært noen hyggelig opplevelse. (hverken å bruke eller kundeservice)

 

Hva med å gå for Denne (Multicom 132 Budget) med AMD Athlon x2 4850E 45W 2,5Ghz (konfigurert), 2GB RAM (konfigurert), 320GB harddisk, integrert grafikk og lyd. 2819kr. Kun prosessor og RAM er satt 1 hakk opp for å kunne takle windows greit, resten er default.

Denne maskinen kommer ferdig sammensatt og med Ubuntu og Open Office ferdig installert, og det koster faktisk 25kr å huke vekk OS (sikkert pga kloning av disken som brukes i de som standard), men det er jo bare å formatere selv om du vil spare 25kr ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...