Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gul i halsen, vondt å svelge, hodepine og litt feber. Diagnose?


pwned

Anbefalte innlegg

Det meste står i emnetittelen... vært syk noen uker (forkjøla/influensa) og ble frisk til helga. Ble syk igjen i går, denne gang med litt andre symptomer; gul stripe bak i halsen som går nedover, vondt diverse steder utenpå halsen, sår inni halsen og vanskelig å svelge fordi det kjennes ut som det ligger en klump baki der. periodevis feber og vondt i hodet + at det gjør vondt å bøye hodet framover.

 

noen tips til diagnose?

 

har matematikk eksamen på vgs i morgen, hva burde jeg gjøre i forhold til den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det meste står i emnetittelen... vært syk noen uker (forkjøla/influensa) og ble frisk til helga. Ble syk igjen i går, denne gang med litt andre symptomer; gul stripe bak i halsen som går nedover, vondt diverse steder utenpå halsen, sår inni halsen og vanskelig å svelge fordi det kjennes ut som det ligger en klump baki der. periodevis feber og vondt i hodet + at det gjør vondt å bøye hodet framover.

 

noen tips til diagnose?

 

har matematikk eksamen på vgs i morgen, hva burde jeg gjøre i forhold til den?

Streptokokker? :p Eneste jeg vet, var at det føltes ut som at jeg hadde en stor klump i halsen, som gjorde det vondt og svelge, or bøye hodet osv. Og at det kjentes ut som at det var noe som blokkerte halsen min direkte. Tungen min ble hvit/gul. Ble bare verre og verre, til slutt ble halsen min så trang at jeg hadde problemer med å svelge. Hadde også følelsen av at jeg hadde små "byller" i halsen. Begynte veldig forsiktig da.. men bare litt vondt i halsen, etter et par dager ble jeg fort verre. Hadde også vært syk tidligere, før jeg fikk de.

DET var VONDT.

Men, dra til doktoren kanskje?

Lenke til kommentar
ja, hadde egentlig time i dag, men tenkte det ikke var så alvorlig, så gadd ikke bruke penger på det enda. tenkte jeg skulle dra om det ble verre.

 

takk for svar =)

Og ang den mattematikk eksamen, så burde du nok bare pine deg igjennom det. For er ikke bare bare å utsette eksamner. Mye styr i rundt det.. Best å bli ferdig med det med en gang :p

Lenke til kommentar
Det meste står i emnetittelen... vært syk noen uker (forkjøla/influensa) og ble frisk til helga. Ble syk igjen i går, denne gang med litt andre symptomer; gul stripe bak i halsen som går nedover, vondt diverse steder utenpå halsen, sår inni halsen og vanskelig å svelge fordi det kjennes ut som det ligger en klump baki der. periodevis feber og vondt i hodet + at det gjør vondt å bøye hodet framover.

 

noen tips til diagnose?

 

har matematikk eksamen på vgs i morgen, hva burde jeg gjøre i forhold til den?

Leses u tsom en pharyngitt.

Du bør oppsøke legevakten. Fra der, får du nok antibiotika og paracet.

Lykketil!

Vaio :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...