Gå til innhold

Visdomstenner. motbeviser ID?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den støtter min påstand, ja. Og jeg har stor tillitt til Store norske leksikon.

 

Hvordan det? :)

 

Fint da aksepterer du evolusjonsteorien da !!

 

Den norske oversettelsen utviklingslæren baserer seg på den vitenskapelige evolusjonsteorien.

 

En vitenskapelig teori er og forblir en vitenskapelig teori (så fremst den ikke blir forkastet), den kan ikke bli noe "mere".

Altså det er ikke slik at xxxteori blir til xxxlære i vitenskapen.

 

At det finnes et ord i Norge som helter utviklingslære har INGENTING å si for vitenskapen.

 

Og nei, det står INGENTING NOEN PLASSER at ateister eller andre prøver å få erstattet evolusjonsteori med utviklingslære/evolusjonslære så denne linken støtter IKKE din påstand.

Lenke til kommentar
Fint da aksepterer du evolusjonsteorien da !!

All hail captain obivous!!

 

Den norske oversettelsen utviklingslæren baserer seg på den vitenskapelige evolusjonsteorien.

 

En vitenskapelig teori er og forblir en vitenskapelig teori (så fremst den ikke blir forkastet), den kan ikke bli noe "mere".

Altså det er ikke slik at xxxteori blir til xxxlære i vitenskapen.

 

At det finnes et ord i Norge som helter utviklingslære har INGENTING å si for vitenskapen.

 

Og nei, det står INGENTING NOEN PLASSER at ateister eller andre prøver å få erstattet evolusjonsteori med utviklingslære/evolusjonslære så denne linken støtter IKKE din påstand.

Hva prøver du å si? Evolusjonsteorien har mange navn, utviklingslæren, evolusjonsteorien, evolusjonslæren og moderne evolusjonær syntese. For å nevne noen.

 

Pricks uttalte at det hette evolusjonsteorien, ikke -læren. Det er feil. Det kan like så godt kalles -læren og er noe som fremmes på forumet blant ateistene.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke da kalle folk som aksepterer tyngdekraften for newtonister?

 

Eh ja, men alle aksepterer vel tyngdekraften, så da er alle newtonister. Forresten har jeg en kamerat som ikke er tilhenger av tyngdekraften, han må hele tida ha noe tungt rundt føttene for ikke å fly sin vei :cool::D

 

Og selvfølgelig anerkjenner jeg at bakterier blir resistente. Det anerkjenner vel alle. Problemet ligger derimot i makroevolusjon, også kalt megaevolusjon.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke da kalle folk som aksepterer tyngdekraften for newtonister?

 

Eh ja, men alle aksepterer vel tyngdekraften, så da er alle newtonister. Forresten har jeg en kamerat som ikke er tilhenger av tyngdekraften, han må hele tida ha noe tungt rundt føttene for ikke å fly sin vei :cool::D

 

Hmmm, kanskje han har lest i en bok at tyngdekraften ikke eksisterer? :)

Lenke til kommentar
hvorfor ikke da kalle folk som aksepterer tyngdekraften for newtonister?

 

Eh ja, men alle aksepterer vel tyngdekraften, så da er alle newtonister. Forresten har jeg en kamerat som ikke er tilhenger av tyngdekraften, han må hele tida ha noe tungt rundt føttene for ikke å fly sin vei :cool::D

 

Og selvfølgelig anerkjenner jeg at bakterier blir resistente. Det anerkjenner vel alle. Problemet ligger derimot i makroevolusjon, også kalt megaevolusjon.

Han snakket om gravitasjonsteorien, ikke tyngdekraften.

Gravitasjonsteorien er jo bare en teori, så den trenger du jo ikke forholde deg til i det hele tatt; )

 

Men spøk til alvor, du sier her at du godtar mikroevolusjon, men at du ser problemer med det du kaller makroevolusjon.

Kan du fortelle meg hvorfor du aksepterer at 1 + 1 = 2, men at det umulig kan overskride 100 da det er et sinnsykt høyt tall?

Lenke til kommentar
Gjest member-60584
Og selvfølgelig anerkjenner jeg at bakterier blir resistente. Det anerkjenner vel alle. Problemet ligger derimot i makroevolusjon, også kalt megaevolusjon.

 

makroevolusjon er bare mikroevolusjon over lang tid. Så du kan ikke være enig i mikroevolusjon samtidig som du er uenig i makroevolusjon.

Lenke til kommentar
Hva prøver du å si? Evolusjonsteorien har mange navn, utviklingslæren, evolusjonsteorien, evolusjonslæren og moderne evolusjonær syntese. For å nevne noen.

 

Nei, innen vitenskapen finnes ikke disse navnene. Den korrekte (og eneste) terminologien er evolusjonsteori som i "evolutionary theory / theory of evolution"

 

Pricks uttalte at det hette evolusjonsteorien, ikke -læren. Det er feil. Det kan like så godt kalles -læren og er noe som fremmes på forumet blant ateistene.

På norsk kan du si det og folk vil forstå, men det er ikke KORREKT vitenskapelig.

Hvem (og hvor)fremmer dette ?

Lenke til kommentar
Tiden utvikler seg ikke, tiden går.

 

Skjønner ikke hvordan du klarer det, men du aksepterer altså micro evolusjon og ser hvordan det virker og allikevel ser du bort fra macro evolusjon? Åssen forsvarer du dette egentlig? Hvordan forklarer du for eksempel dinosaurusenes etterkommere, fuglene, for å ta noe? Hvor kommer de i fra? (Og ikke si noas ark er du snill.. :roll: )

 

:)

Lenke til kommentar
Forstår du virkelig ikke hvorfor det at en bitteliten organisme blir til en hund, er en mer omfattende påstand enn at den bittelille organismen blir resistent?

NETTOPP! derfor har ingen vært til stede for å OBSERVERE den faktiske hendelsen, og du kan ikke da argumentere for at "ingen har sett det skje, så det har ikke skjedd!"

 

når jeg tenker etter aksepterer du bibelhistoriene selv om vi ikke har noen som helst bevis eller troverdige vitner på at hendelsene er sanne, men du velger likevel å ikke tro på evolusjon som vi faktisk har klart å påvise.

 

og det å si at det er for omfattende prosess at en organisme ikke skal kunne bli en hund, men bli resisiv mot noe ikke er blir for dumt. det er som å si at 1+1 kan bli 2, 1+2 kan bli 3, 3 +2 kan bli 5, men 100000 + 400000 kan ikke bli 500000 fordi tallet er for høyt.

Lenke til kommentar
Og du kan selv lese i 1.Mosebok hvor fuglene kommer fra.

Ja,for det er virkelig både klokt og vist og kaste alt vi vet ut av vinduet og stole på en bok som vi vet er en vill gjettning som noen foretok for over to tusen år siden fordi de ikke hadde skikkelig viten... :no:

 

Tre ganger hurra for den boka og dens lure, smarte og intelligente tilhengere.... :no:

 

Nå snakker du mot bedre viten her frankline... Eller syntes du at fakta og viten er noe tull og at vi ikke bør høre på hva vi faktisk kan bevise er sant?

Lenke til kommentar
Gjest member-60584
Forstår du virkelig ikke hvorfor det at en bitteliten organisme blir til en hund, er en mer omfattende påstand enn at den bittelille organismen blir resistent?

 

den bittelille organismen blir ikke en hund akkurat som 1 ikke blir 1 000 000 000 000.

 

1 blir 2, 2 blir 3, 3 blir 4.

Lenke til kommentar
Forstår du virkelig ikke hvorfor det at en bitteliten organisme blir til en hund, er en mer omfattende påstand enn at den bittelille organismen blir resistent?

 

den bittelille organismen blir ikke en hund akkurat som 1 ikke blir 1 000 000 000 000.

 

1 blir 2, 2 blir 3, 3 blir 4.

 

Slapp av, de religiøse er tydeligvis ikke lenger enn til 3 i evolusjonen :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...