Gå til innhold

Windows 7 og Mobilt bredbånd - Problemer


Anbefalte innlegg

Hei

Om jeg skal poste dette tema under software eller hardware ble noe vanskelig valg.

 

Jeg har en ny HP Elitebook 2530p med mobilt bredbånd (3G), med HP un2400 Mobile Broadband Module.

 

Jeg har gått over fra Vista til Win 7 RC og her vil ikke det mobile bredbåndet fungere. Win 7 installeres normalt og alle driverne til alt utstyr er lagt inn, dvs jeg har ingen merknader i enhetsbehandlingen. All software er installert uten problemer. Når jeg starter opp programmet HP Connection Manager 2.0 så finner det NetCom og signalet er godt, men ingenting skjer når jeg trykker på "koble til". Har forsøkt 32-bit og 64-bit software og win 7 uten at dette har bedret situasjonen.

 

Følgende software er installert;

HP Multi-WWAN Driver Installer 1.00 Rev. D

HP Wireless Assistant 3.0

HP Connection Manager 2.0

 

Har søkt litt på nettet og har funnet følgende linker det står litt om dette:

http://forums13.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1303083

http://forums13.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1303083

http://forums13.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1338092

 

Er det noen i dette Forum som har greie på dette og eventuelt har opplevd det samme som meg?

 

Dette er svært synd da win 7RC fungerer utmerket og jeg er avhengig av en PC som følger meg over alt. Har desverre måtte gå tilbake til Vista med tunkt hjerte.

 

Trenger bistand...

 

På forhånd takk for alle innlegg.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har samme pc som deg og jeg har fått det til å fungere nå.

Jeg har Windows 7 RC 64-bit installert. Jeg hadde også en del problemer med å få driverne installert.

Dette løste jeg med hjelp fra denne siden.

http://blogs.6bit.com/josh/2009/05/qualcom...d-on-windows-7/

 

Etter jeg hadde fått installert driverne hadde jeg det samme problemet som deg, det skjedde ingenting når jeg trykket på koble til.

Dette er pga. feil instillinger i filen:

c:\users\all users\QUALCOMM\QDLService\Options.txt

Dette står også forklart på siden som jeg linket til over.

 

Denne filen inneholder 2 linjer.

 

C:\QUALCOM\QDLService\Packages\6\AMSS.mbn

C:\QUALCOM\QDLService\Packages\6\Apps.mbn

 

 

Tallet 6 viser til hvilke innstillinger som er i bruk.

Jeg måtte endre til tallet 6. Da fungerte alt som det skulle, og jeg fikk koblet til. Som standard står den til 0 tror jeg.

Dette tallet kommer an på hvilken mobilleverandør du har. Jeg har Telenor, mulig også Netcom bruker de samme innstillingene.

Hvis du har installert Vista igjen så kan du sjekke hvilket tall som står i options-filen der.

Det skal være det samme tallet/innstillinger som du skal bruke i Win7.

 

Si i fra hvis dette løser problemet ditt.

Lykke til!

Endret av Dobbeltseng
Lenke til kommentar

Takker så indelig for din hjelp, trur faktisk at dette vil hjelpe.

 

Jeg reiser på tjenestereise i morgen og er avhengig av PCn, dvs jeg rekker ikke å formatere og sette opp PCn på nytt før jeg drar.

 

Det jeg rekker å sjekke i kveld er om jeg har 6 taller eller 0. (C:\QUALCOM\QDLService\Packages\6\AMSS.mbn). Jeg kommer til å prøve dette når jeg kommer hjem på torsdag/fredag.

 

Er litt usikker på om jeg skal velge 32-bit eller 64-bit på 2530p, følte at alt gikk mye letter i 32-bit versjonen når jeg holt på å formaterte.

 

Kjører forresten 64-bit på min nye stasjonære PC (ASUS + 4 kjerne prosessor) og 32-bit på 2 stk HP NX8220 bærbare, alt fungerer utmerket.

 

Jeg gir deg et hint når jeg har prøvd 2530p på nytt.

Lenke til kommentar

C:\QUALCOMM\QDLService\Packages\6\AMSS.mbn

C:\QUALCOMM\QDLService\Packages\6\Apps.mbn

 

Som du ser så er det "6" hos meg i Vista og da bruker jeg NetCom. Det stod sikkert "0" i Win 7.

 

Ja ja da er vi på vei mot en løsning, men dette får jeg ikke sjekket opp før på fredag.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg formatert på nytt og utført de modifikasjonene som ble anbefalt over uten at feilen ble rettet.

 

Konklusjonen er at Win 7 er ennå ikke ferdig og har fortsatt store mangler.

 

Jeg måtte reformatere pånytt og valgte da "dual boot" med både Win 7 og Vista.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat samme problem med Vista 64-bit SP2 på en HP 6930p. Telenor Mobilt Bredbånd.

 

Kan sende SMS, men prøver jeg å koble til skjer det ingenting. Logg sier følgende:

 

The system can not fine the path specified./x0d/x0a

 

-Har søkt opp options.txt, og endret fra 0 til 6

 

-Har slettet alt av programmer og drivere relatert til WWAN, og reinstallert alt i riktig rekkefølge.

 

-Sjekket at alle programmer og drivere er av siste versjoner. De skal også støtte Vista 64 ref. HP.

 

Hadde WinXP 32-bit på samme PC tidligere, og da fungerte det helt fint. Der fikk jeg også spørsmål om hvem leverandør jeg brukte, det gjør jeg ikke i Vista. Når jeg søker på nettet ser det ut som de fleste som har dette problemet har installert Windows 7, ikke Vista 64. Begynner derfor å lure på om det er SP2 som har gjort dette. Mao. noen endringer i SP2 som er lik de i Windows 7 og som da skaper problemer for HP Connection Manager 2.

 

Vurderer nå å ta en reinstallering av Vista, og sjekke om jeg fårsamme problemene på SP1.

 

Noen som har testet HP WWAN på Vista SP2?

Lenke til kommentar
Ja da har jeg formatert på nytt og utført de modifikasjonene som ble anbefalt over uten at feilen ble rettet.

 

Konklusjonen er at Win 7 er ennå ikke ferdig og har fortsatt store mangler.

 

Jeg måtte reformatere pånytt og valgte da "dual boot" med både Win 7 og Vista.

Sitter på mobilt bredbånd fra telenor nå. Eneste jeg trengte å gjøre var å installere vista 64 bit driveren som ligger på telenor.no

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Har du fått det til?

 

Jeg har lest en rekke innlegg rundt dette, og de fleste konkluderer med at driverne er problemet. Min erfaring er at driverne er OK, men at HP softwaren er problemet. Hvis du installerer AT&T sin communications manager fungerer det utmerket med både 32 og 64 bits Windows 7.

 

Blir spennende å se hva som skjer når HP slipper driverne i slutten av oktober. Det eneste som ikke fungerer på min maskin er CD-driven. Andre som har fått den til å fungere?

 

MVH

Jeppis

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...