Gå til innhold

Såkallt overbefolkning av jorden


Anbefalte innlegg

Dagbladet har i dag et nettmøte med en misantropist og biologiprofessor med navn Harald Kryvi. Kryvi påstår, uten beviser, at jorden er overbefolket og at den fortjener en opprenskning ved hjelp av Ebola-virus og annet ''snacks''. Menneskeheten er i følge Kryvi kun noe som snylter på Gaia, altså Moder Jord. Jeg lurer påhvem denne kar'n egentlig jobber for.

Se: http://www.dagbladet.no/2009/05/09/magasin...rskning/6120221

 

Det værste er at det ser ut til at han har mange følgesvenner ute blandt nordmenn, men vet disse hvor og hvordan de har fått plantet disse ubeviselige ''faktaene'' inn i hodene sine? Jeg tror neppe det.

La oss se for oss følgende:

En huseier har fått en del svartmaur inn på badet. Spør man huseieren, vil han selvsagt si: ''Maurene er allt for mange, og disse ufyselige mindreverdige krypdyrene må utryddes sporenstreks''. Hvis man hadde kunnet spurt maurene, vil de selvsagt sagt at: ''Vi er kun 200 stykker vi, og vi har da ikke gjort huseieren noe som helst. Vi holder derimot skogsmaurene ute''.

Det jeg skal frem til, er at allt er relativt i fra hvilket ståsted man ser ting fra. Er man en elitistisk person som i tillegg hater sine undersåtter og ser på dem som ''dyr'', hvilke mange av våre ''Høye Herrer'' faktisk gjør, så burde det begynne å gå opp ett lys for folk, eller?

Endret av runmad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil du frem til? At jorden ikke er overbebefolket?

 

- Matmangel

- Vannmangel

- Ekstrem forurensing

- plassmangel

- kriger

- pest

 

Hvilke av punktene over mener du ikke er et symptom på overbefolking, og hvor mange mennesker vil du ha på jorden da? :) 10 mrd? 20 mrd?

Lenke til kommentar
Dagbladet har i dag et nettmøte med en misantropist og biologiprofessor med navn Harald Kryvi. Kryvi påstår, uten beviser, at jorden er overbefolket og at den fortjener en opprenskning ved hjelp av Ebola-virus og annet ''snacks''.

Nei, det han sier er:

Men det er klart at jo flere mennesker, jo fortere sprer et virus seg. Slike epidemier som svineinfluensa, aids, Ebola, fuglevirus har

kommet har kommet og gått, i millioner av år, og det er tragisk for dem som dør av dem, men det er faktisk slik menneskeheten har overlevd, sier Harald Kryvi.

 

Er virkeligheten vanskelig for deg?

Lenke til kommentar

Nei, han drar opp et viktig problem for oss. Uansett, jeg synes han er litt unyansert. I OECD land og en rekke asiatiske land er ikke overbefolkning noe problem lenger. Vi har fått redusert utviklingen.

 

I afrikanske, muslimske land og i India, er dette et kjempeproblem, og hvis dette ikke blir tatt fatt i, vil det føre til at dødsraten øker igjen. Det kan kanskje høres uskyldig ut når jeg sier det sånn, men det betyr flere og større epedimier, sultkatastrofer og umennesklige levekår. Synes du han har grusomme meninger, fordi han ønsker å ta fatt i disse problemene?

Lenke til kommentar

La oss ta ideen om at alle skal ha det like bra.

 

Da må vi i vestlige land enten redusere forbruket betraktelig.

Eller andelen mennesker må bli færre, da kan alle opprettholde et høyt forbruk.

Eller vi må fortsette å akseptere verden som i dag, at alle ikke har det like bra.

 

Alle disse er ytterpunkter. Alle er kanskje like uetiske eller uoppnåelige.

 

 

Hvordan tror du Kina hadde vært i dag om de ikke hadde innført den omstridte 1-barns loven?

Lenke til kommentar
Hva vil du frem til? At jorden ikke er overbebefolket?

 

- Matmangel

- Vannmangel

- Ekstrem forurensing

- plassmangel

- kriger

- pest

 

Hvilke av punktene over mener du ikke er et symptom på overbefolking, og hvor mange mennesker vil du ha på jorden da? :) 10 mrd? 20 mrd?

Hvem er den/de rette til å vurdere om jorden er overbefolket eller ikke, og er det overhodet mulig at noen kan gjøre det?

- Matmangel.

Jorden er i full stand til å brødfø oss i dag. Men siden sytttitallet har noen forholdsvis få, greid å senke jorden matvareproduskjon ned til en brøkdel. Ikke rart i at folk sulter da eller?

- Vannmangel

Vannmangelen kommer i hovedsak av at man rotter folk inne i enorme konsentrasjonsleire som kalles ''byer'', fordi man hele tiden tapper konstante mengder ut av bestemte magasiner.

- Ekstrem forurensing

Her har du problemet med disse store byene igjen.

- Plassmangel

Igjen relatert til byer. Det er mer enn nok plass til alle her på denne jord til at alle kunne hatt sitt eget lite gårdsbruk i naturlige omgivelser.

- kriger

- pest

Kan ikke skjønne hva dette har med overbefolkning å gjøre.

Lenke til kommentar
Dagbladet har i dag et nettmøte med en misantropist og biologiprofessor med navn Harald Kryvi. Kryvi påstår, uten beviser, at jorden er overbefolket og at den fortjener en opprenskning ved hjelp av Ebola-virus og annet ''snacks''.

Nei, det han sier er:

Men det er klart at jo flere mennesker, jo fortere sprer et virus seg. Slike epidemier som svineinfluensa, aids, Ebola, fuglevirus har

kommet har kommet og gått, i millioner av år, og det er tragisk for dem som dør av dem, men det er faktisk slik menneskeheten har overlevd, sier Harald Kryvi.

 

Er virkeligheten vanskelig for deg?

Kryvi kan da umulig vite om det er noe sannhetsgestalt i påstandene sine at ''menneskeheten har overlevd slik''. Antar at han ikke er så gammel.

Lenke til kommentar
Hva vil du frem til? At jorden ikke er overbebefolket?

 

- Matmangel

- Vannmangel

- Ekstrem forurensing

- plassmangel

- kriger

- pest

 

Hvilke av punktene over mener du ikke er et symptom på overbefolking, og hvor mange mennesker vil du ha på jorden da? :) 10 mrd? 20 mrd?

 

Kapitalisme.

 

At jorden er overbefolket er mumbojumbo deluxe, jeg mener å ha lest at hvis man plasserte hele verdens befolkning i Texas så hadde vi hatt befolkningstetthet som i London.

 

Matmangel kommer pga skjev fordeling av ressursene og at de ikke har nuller og ener på en server i utlandet.

 

Vannmangel er et lokalt problem, vi har ikke de problemet her i Norge har vi? (tar ikke her til ordet for mere innvandring, men you get the point)

 

Ekstrem forurensing kommer av fattigdom som igjen kommer av mangel på nuller og ener på en server

 

Plassmangel kommer også pga fattigdom, det blir ikke investert i å bygge nye hus ergo folk må bo tettere.

 

Kriger og pest er et symptom på overbefolkning!?!

Lenke til kommentar

Det som er morsomt med slike debatter er at alle de indoktrinerte apekattene kommer frem og skal på død og liv bevise for resten at de har sine "egne meninger"

 

Og denne Harald Kryvi og hans likesinnede burde faen meg vært skutt, det hadde løst verdens "overbefolkningsproblem" once and for all.

Lenke til kommentar
Hvem er den/de rette til å vurdere om jorden er overbefolket eller ikke, og er det overhodet mulig at noen kan gjøre det?

- Matmangel.

Jorden er i full stand til å brødfø oss i dag. Men siden sytttitallet har noen forholdsvis få, greid å senke jorden matvareproduskjon ned til en brøkdel. Ikke rart i at folk sulter da eller?

- Vannmangel

Vannmangelen kommer i hovedsak av at man rotter folk inne i enorme konsentrasjonsleire som kalles ''byer'', fordi man hele tiden tapper konstante mengder ut av bestemte magasiner.

- Ekstrem forurensing

Her har du problemet med disse store byene igjen.

- Plassmangel

Igjen relatert til byer. Det er mer enn nok plass til alle her på denne jord til at alle kunne hatt sitt eget lite gårdsbruk i naturlige omgivelser.

- kriger

- pest

Kan ikke skjønne hva dette har med overbefolkning å gjøre.

Matmangel: Det kan ikke ha noe med at de produserer nesten ingenting, og dermed heller ikke får kjøpt noe mat. Hva foreslår du? At vi skal gi dem gratis mat, få all matindustri i landene deres til å stoppe opp, la populasjonen deres stige rett i skyene og vente på katastrofen, mens vi må gi dem mer og mer mat.

 

Vannmangel: Så du ønsker at de skal bli på landsbygda for å dø, fordi de har ingen jobb og med ingen jobb får man ikke noe mat.

 

Forurensing og plassmangel: Sammme argument som over.

 

Pest: Sykdommer sprer seg i lettere i fattige overbefolkete områder

Lenke til kommentar
Det som er morsomt med slike debatter er at alle de indoktrinerte apekattene kommer frem og skal på død og liv bevise for resten at de har sine "egne meninger"

 

Og denne Harald Kryvi og hans likesinnede burde faen meg vært skutt, det hadde løst verdens "overbefolkningsproblem" once and for all.

Jeg har ikke ønske om å ta livet av noen, men PST bør plassere denne mannen på en overvåkningsliste. Enhver som har noenlunde vett i panna, forstår jo at Kryvi desverre drømmer om å bruke Ebola på folk. Jeg håper han ikke har planer om å utføre dem....

Lenke til kommentar
Nei, han drar opp et viktig problem for oss. Uansett, jeg synes han er litt unyansert. I OECD land og en rekke asiatiske land er ikke overbefolkning noe problem lenger. Vi har fått redusert utviklingen.

 

I afrikanske, muslimske land og i India, er dette et kjempeproblem, og hvis dette ikke blir tatt fatt i, vil det føre til at dødsraten øker igjen. Det kan kanskje høres uskyldig ut når jeg sier det sånn, men det betyr flere og større epedimier, sultkatastrofer og umennesklige levekår. Synes du han har grusomme meninger, fordi han ønsker å ta fatt i disse problemene?

Hadde han skjønt selv hvor han har tankene sine fra, hadde han helt sikkert synes de var ganske heslige selv.

I mine øyne er Kryvi et propagandaoffer.

Det som er uthevet ble ikke sitert av Runmad, han foretrakk å sitere konklusjonen o0g argumentere mot dem uten å ta med begrunnelsen min. Jeg tror ikke jeg trenger å si noe mer.

 

Kapitalisme.

 

At jorden er overbefolket er mumbojumbo deluxe, jeg mener å ha lest at hvis man plasserte hele verdens befolkning i Texas så hadde vi hatt befolkningstetthet som i London.

 

Matmangel kommer pga skjev fordeling av ressursene og at de ikke har nuller og ener på en server i utlandet.

 

Vannmangel er et lokalt problem, vi har ikke de problemet her i Norge har vi? (tar ikke her til ordet for mere innvandring, men you get the point)

 

Ekstrem forurensing kommer av fattigdom som igjen kommer av mangel på nuller og ener på en server

 

Plassmangel kommer også pga fattigdom, det blir ikke investert i å bygge nye hus ergo folk må bo tettere.

 

Kriger og pest er et symptom på overbefolkning!?!

Problemet er at mange land produserer ikke noe særlig og kan dermed ikke bytte til seg noe. Foreslår du å gi dem mat gratis og la populasjonen eksplodere til skyene mens vi gir dem mer og mer mat, samt at matindustrien deres går rett i dass, fordi de får gratis mat.

 

Oi, siden vi i Norge ikke har vannmangel. Da kan ikke ander steder i verden være overbefolket. Logikken din er imponerene.

 

Ja, for det er sånn at økonomien er en kake og hvis alle ble like rike ville alle blitt middels rike. Økonomien fungerer ikke slik. Hadde vi delt bort rikdommen, ville det bare ha ført til at alle ble fattige.

Lenke til kommentar

Det handler jo ikke om at han vil "bruke" Ebola og andre sykdommer og epidemier på folk som bor som sild i tønne... Poenget er jo at det er der epidemier slår ut hardt, nettopp fordi de overbefolker et område, og er syke og underernærte fra før, siden de ikke produserer mat, og venter på nødhjelp...

Lenke til kommentar
Matmangel: Det kan ikke ha noe med at de produserer nesten ingenting, og dermed heller ikke får kjøpt noe mat. Hva foreslår du? At vi skal gi dem gratis mat, få all matindustri i landene deres til å stoppe opp, la populasjonen deres stige rett i skyene og vente på katastrofen, mens vi må gi dem mer og mer mat.

Er ikke helt sikker på jeg forstår hva du mener.

Men de kan da produsere sin egen mat vel? Det er da ikke nødvendig at noen land skal fø på noen andre land her.

 

Vannmangel: Så du ønsker at de skal bli på landsbygda for å dø, fordi de har ingen jobb og med ingen jobb får man ikke noe mat.

Det er jo nettopp i rurale strøk at folk har muligheten til å produsere sin egen mat og ikke trenger å rasjonere på vann, eller? Og har man mat,sulter man da ikke ihjel.

Øhhh.... Hmmm...

Lenke til kommentar

Korleis ein skal gjere noke med det er jo eit problem, men at vi, og andre livsformer, hadde klart oss bedre med ferre mennesker er vel eit faktum.

 

problemet er at det omtrent ikkje finst ein naturleg regulering av kor mange mennesker det er, etter kvert vil det jo være en grense vi tråkker over og bærekraften til jorda vil være overkjøyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...