Gå til innhold

Noen som vet om noen gode Real-Time Strategispill


Anbefalte innlegg

Hei!

Meg igjen som lurer på om det er noen gode Real-Time Strategispill noen kan anbefale?

Og jeg vil ikke ha forslag som ikke er Real-Time Strategispill i det hele tatt! ;)

 

Spill jeg likte:

Command&Conquer: Generals, (Ett av de beste jeg har spilt)

Rise of Nations,

Age of Empires,

Age of Empires 3,

Age of Mythology,

Total War: Medieval 2,

Kampen om Midgard 2, (Ett av de beste jeg har spilt)

 

Helst noen nye med kule muligheter og bra grafikk! :)

Takker på forhånd for svar!

Endret av Hooooody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starcraft med exp BroodWar.

Ja det er gammelt, men når det kommer til gode RTS, er det etter min mening fortsatt på topp.

Det er sykt balansert, og spilles fortsatt av veldig mange tusen folk på bnet.

Har også en bra single player campain, i 3 deler.

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle spillene i Total War serien. Beste strategispillene som er laget etter min mening. Spillene er ikke reine rts-spill, men turn based-rts. Fllyttingen og rekrutteringen av soldater, bygge byer og diplomati foregår på et kampanjekart, men slagene blir utkjempet i rts og man styrer soldatene selv.

Lenke til kommentar

Handlingen i Red Alert 1 er kort sagt at noen smartinger i Sovjetunionen drar tilbake i tid og dreper Hitler mens han ennå er en ungdom. Som resultat har andre verdenskrig som vi kjenner den aldri skjedd. I stedet ble Sovjetunionen mye større og mektigere enn det den var, og siden det startet med tidsreiser er teknologien litt forskjellig fra vår.

 

Husker lite av Red Alert 2, men i Red Alert 3 fant Sovjetunionen ut at grunnen til hvorfor de allierte vant var fordi de fikk teknologi og våpen utviklet av Einstein. De reiser tilbake i tid og dreper ham, og regner med å herske over verden når de kommer tilbake til nåtid. Dessverre gikk det ikke helt etter planen, så når de er i nåtid blir de ganske raskt angrepet av Japan, som nå er blitt en stormakt. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Det første Red Alert (hvis man finner det fortsatt? Var det ikke gratis en gang sammen med C&C?) har et teknologinivå som er relativt virkelighetsnært, med marine, hær & luftforsvar. Noen forskjeller er det hvor man er inspirert av Nikola Tesla sine oppfinnelser blant annet...

 

Fikk litt lyst å spille det nå, synd jeg ikke vet om det fungerer på nymotens PCen min :(

Lenke til kommentar

Er du old school som meg, så legger du inn Total Annihilation igjen (RTS fra 1997) og så installerer du en tredjepartspakke som heter "Total Annihilation: Twilight". Jeg synes alle TA fans burde prøve den minst en gang. pakken har som intensjon å beholde den originale følelsen av å spille, men det er mange forandringer. commander er mer detaljert, alle unitene er oppdatert, slagskipene har mye større slagkraft, realisme og tøffere lyd.

Lenke til kommentar

Total Annihilation og Warcraft 3 er kongene.

 

Av nyere varianter har vi Supreme Commander og Battleforge. Mange likhetstrekk. Begge har sine styrker.

 

Det pøses fortsatt ut C&C spill, Red Alert 3 som den sist utgitte i serien, men for min del blir det litt *Gjesp* over hele greia. Underholdende til en viss grad (og Gina Carano kicker jo ass), men det mangler mye i rikdom og finesse i gameplay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...