Gå til innhold

Noen som vet om noen gode Real-Time Strategispill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Total Annihilation som er nevnt anbefales på det varmeste. Gammelt spill som inførte noe som alle andre rts spill burde hatt, nemlig "shift-køing" å legge på en rekk komandoer som hærene dine gjør automatisk etter hverandre. Få de til å bruke en bestemt rute og angripe akkuratt de byggningene og dra til basen igjen mens du driver i basen med ditt uten å se hvordan det går :p

 

Og når du har prøvd det kjører du på med noe som trenger skikkelig computerkraft og regnes som etterfølgeren til Total Annihilation. Supreme Commander som også er utrolig bra laget spill ( hvis bare datan min kunne taklet større enn 4x4 kart xD )

Lenke til kommentar
Total Annihilation som er nevnt anbefales på det varmeste. Gammelt spill som inførte noe som alle andre rts spill burde hatt, nemlig "shift-køing" å legge på en rekk komandoer som hærene dine gjør automatisk etter hverandre. Få de til å bruke en bestemt rute og angripe akkuratt de byggningene og dra til basen igjen mens du driver i basen med ditt uten å se hvordan det går :p

StarCraft (1998) har den samme funksjonen. Red Alert 2 hadde det også. Er dog litt usikker på om CnC 1995 og Tiberian Sun hadde den funksjonen.

 

Men er ganske sikker på alle moderne RTS-spill har den funksjonen. Red Alert 3 og Warcraft 3 har i hvert fall muligheter for dette.

Lenke til kommentar

shift køing i total annihilation er bedre enn i nyere spill. det går så ned i detaljene, det som er flott. terrenget i spillet er så crispy good looking, ekte 3d terreng og 3d units, tonnevis med tredjeparts addons. det er et sykt bra spill. jeg har spilt det siden det kom ut for en evighet siden og spiller det enda den dag i dag. men Twilight addon pakken er et must. sjøkrig har aldri vært helt det samme uten.

 

Red Alert har sikkert bra grafikk, men de har etter min mening ikke klart å skape effekt av tyngde i spillet. Alt oppleves som om du spiller på et kart som er laget av papp. når du beveger tunge units rundt så ser og føles ikke det ut som du beveger en tung unit, men mer som en papirklosse. alt er så smooth at det får ikke tyngde i spillet. denne tyngden er helt utmerket i total annihilation. gudene skal vite at jeg er meget skuffet at ikke TA 2 er kommet. supreme commander er dog den spirituelle oppfølgeren, men ikke den reelle oppfølgeren. designet og teknikken bak supreme commander er bra, men de klarte ikke å implementere det til et fungerende spill i min mening, det ble for kjedelig, rett og slett. ble meget skuffet for jeg hadde ventet i mange år på supreme commander.

Lenke til kommentar

Ser Sins of a Solar Empire var nevnt tidligere i tråden. Startet selv å spille dette for noen uker siden (torrent først, kjøpte spillet dagen etter..) og er fortsatt hektet så det holder. Har ikke spillt WoW i det siste, for å si det sånn. ;)

 

Sins er litt "roligere" enn f.eks Warcraft eller Red Alert, men absolutt like taktisk. Rasene er ganske forskjellige men allikevel godt balansert. Det tar litt tid å sette seg inn i, da tutorialene ikke detter på langt nær nok. Strategidelen av forumet på sinsofasolarempire.com anbefales!

 

Det danket ut b.la GTA 4 og Fallout 3 i IGNs kåring for game of the year i 08, og har vel nesten 90% på Metacritic. Spillet koster bare 29$ (ca 190kr) hvis man kjøper det online fra Stardock, og lastes ned ganske kjapt (tok vel en halvtime for meg på 4Mbit).

 

Det eneste negative må være at litt større games ofte tar utrolig lang tid. Holdt på med samme game (ca 10 timer total spilletid) i et par dager med noen venner, og dette var kun medium-large kart, 2v2v2. De største kartene er over dobbelt så store! Man kan også lage egne maps ganske enkelt hvis man føler for det.

Lenke til kommentar
Ser Sins of a Solar Empire var nevnt tidligere i tråden. Startet selv å spille dette for noen uker siden (torrent først, kjøpte spillet dagen etter..) og er fortsatt hektet så det holder. Har ikke spillt WoW i det siste, for å si det sånn. ;)

 

Anbefaler å kjøpe mini expansionen Entrenchment som er ute, kan kjøpes på Impulse (som du registeret dit Sins og får patcher fra). Vekker enda mer liv til spillet. Masse nye skip og teknologier! :thumbup:

 

(de skal komme med 3 mini expansioner)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...