Gå til innhold

Vurderer kjøp av D60


Anbefalte innlegg

Gråimport,de såkalte europamodellene er importert utenom Nikon sine offisielle kanaler og det følger ikke med bruksanvisning på norsk,men kan lastes ned i etterkant.Det som jeg ser som største problemet med sideimporterte produkter er at importøren er ansvarlig for reklamasjoner og ikke den offisielle importøren.

 

Edit:sb400 kan rettes oppover men ikke sideveis,noe som er kjekt hvis du skal ta bilder på høykant.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår.

 

Trur eg tar pakken med BS 400 allikavell, virker som ei grei startpakka.

 

Jeg kjøpte pakken fra Fotovideo for en måned siden, så at de hadde satt opp prisen 500,- siden da jeg kjøpte den.

 

Jeg valgte å ikke kjøpe fra Japanphoto pga usikkerheten rundt reparasjoner og hvem man skal forholde seg til når det gjelder dette.

 

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med kameraet og ser helt uten tvil vitsen med blitz. Bildene med og uten ser man veldig stor forskjell på :) det er så mye bedre med varmere farger innendørs når blitzen bouncer fra taket :)

Lenke til kommentar
Forstår.

 

Trur eg tar pakken med BS 400 allikavell, virker som ei grei startpakka.

 

Jeg kjøpte pakken fra Fotovideo for en måned siden, så at de hadde satt opp prisen 500,- siden da jeg kjøpte den.

 

Jeg valgte å ikke kjøpe fra Japanphoto pga usikkerheten rundt reparasjoner og hvem man skal forholde seg til når det gjelder dette.

 

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med kameraet og ser helt uten tvil vitsen med blitz. Bildene med og uten ser man veldig stor forskjell på :) det er så mye bedre med varmere farger innendørs når blitzen bouncer fra taket :)

 

Usikkerhet: Det er nok en viss risiko på sikt ved å kjøpe på JP - hvis firmaet går over ende, er det bl.a. ingen til å ta reklamasjonsansvaret for gråimportvarene. Men på kort sikt har iallfall jeg opplevd helt førsteklasses service fra dem når det gjelder garantireparasjoner.

 

Apropos SB-400 og vriretninger: Det kan uansett være lurt å skaffe seg en ledning, SC28 eller en klone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...