Gå til innhold

Vurderer kjøp av D60


Anbefalte innlegg

Eg fekk Trumf-katalogen i går, der selger dei D60 med kit objektiv(18-55mm)for 4499,-

Er detta eit godt kjøp?

I og med at eg har samla litt trumfpoeng får eg ca. 3500kr frå dei, då kan eg heller bruka meir peng på ekstrautstyr som veske, stativ, minnebrikker osv.

Har berre 4500kr(teller ikkje med trumfpoengene) til disposisjon so dette virker som ein bra muligheit.

Er det verd pengane?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VR objektivet gir bedre bildekvalitet (i tillegg til at du får VR), men om det er verdt 1000 kroner mer kan nok diskuteres. Hadde det vært en forskjell på 500 kunne det vært greit.

600kr er reativ dyr forsikring når totalprisen kun er 3500 kr.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
Lurer på om eg skal kjøpa ein blitz i tilleg.

http://www.japanphoto.no/product/blits/nikon/nikon-sb-400/

Er det verd det? Eller burde eg venta til eg får litt meir erfaring med kamera osv.?

Hvis du er innstilt på å bruke blits, er det et godt valg. Jeg hadde droppa supersikringa og tatt med blitsen. Sjøl om du går på mer avansert lysutstyr seinere, er lommemodellen (nesten) SB-400 veldig grei til mange slags bruk.

 

Edit: Men ikke ta den med bare fordi det er "kjekt å ha"!

Endret av SNratio
Lenke til kommentar

Har tengt å bruka blitsen aktivt.

Ser ut til at eg dropper supersikkring.

Viss eg kjem inn, skal eg på Medier og Komm. til neste år so eg får vell litt meir erfaring av det. Vurderer og fotografutdanning. Hadde våre veldig kjekt å hatt ein blitz, slepper å ha blitzen rett mot det eg tar bilde av og.

Lenke til kommentar

Det er veldig viktig at du er sikker på at blitsene ikke har for høy utløserspenning i forhold til hva kameraet klarer og takle,hvis så er tilfelle kan du i værste tilfelle være så uheldig og brenne elektronikken inne i kameraet.

 

Nikon skal klare utløserspenning på 250V i følge denne siden,du kan også lete deg fram til aktuelle blits og se hvor mye spenning den gir til kameraet.

Lenke til kommentar

Neida,når du starter blitsen hører du en summing da lader blitsen opp spenningen.

 

Det du kan gjøre er og sette en voltmåler på punktene under blitsen og trigge den manuelt da får du en korrekt måling av styrken.

Hanimex ligger på et spenn mellom 3 til 230 volt,skulle tro at den du har ville fungere,men ville kontrollere for sikerhetsskyld.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...