Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan selge bil på finn.no?


Anbefalte innlegg

Hvordan går man frem når man skal selge en bil på finn.no? Er det noen her som har gjort det og som kan gi en liten oppskrift på hva man må gjøre? :)

 

Har hørt at man kan finne alt av kontrakter på sidene til NAF? Bilen har vært gjennom Eu-kontroll og en større service i januar - dette er det sikkert fint å legge ved dokumentasjon på?

Og sist, men ikke minst, hvordan vet man hvilken pris man bør legge den ut til?

 

Bilen vi skal selge er en 1999 Opel Astra Club, 1.6 sedan, (4 dører), farge sølv og med kmstand ca. 145 000. Alle servicer (untatt den siste) er foretatt på merkeverksted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en oppskrift som gir deg så og si maks profitt på bilen din:

 

1. Vask bilen NØYE og GODT!

2. Ta MASSE bilder! Jeg vil anbefale MINST 15 i annonsen.

3. Skriv masse om bilen, annonser med bare "fin bil" blir sett på som veldig negativt.

4. Overpris bilen. Ikke for mye, men litt, så skriver du nederst: "Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse". Dette tenner de som leser annonsen, og Når de får pruta ned bilen litt, føler de at de har gjort et kupp, mens du får mer for den enn det den er verdt.

5. ??????

6. Profitt!

Lenke til kommentar

Ikke skjul bilens åpenbare feil og mangler i annonsen. Dette vil en oppvakt kjøper oppdage uansett, og det er bedre å vise hva som er feil, og kanskje antyde hvor mye prisen er redusert med for å kompensere for dette. Foreta regelmessige søk på samme type bil som din, for å se hvordan du ligger an i forhold til "konkurrentene". Foreta gjerne prisendringer av og til for å se om responsen endrer seg, dette krever at du følger med og noterer antall besøkende for eks for hver dag for å se om prisen påvirker antall besøkende pr dag.

 

Bestem deg for den laveste pris du vil selge for, og avvis høflig men kontant, de som byr under dette (dersom du ikke MÅ selge, da).

 

Jeg solgte selv en ca 10 år gammel bil i mars, på finn.no. Feil var dokumentert i både tekst og bilder, så det ble ikke noe pruting rundt dette. Bilen var solgt innen en uke, for er pris ganske nær annonseprisen, og i perioden var det nesten 1000 besøkende på annonsen.

Lenke til kommentar

Takk for svar og tips, dette er nyttig. På sidene til NAF står det om NAF Salgstest. Blir denne i steden for at eventuelle kjøpere skal ta bilen inn til NAF testing? Bør/kan man evt. be kjøper betale for denne? (Koster nesten 2000 kr).

 

Hva gjør man egentlig med årsavgiften når den allerede er betalt for 2009? Må vi da betale årsavgift to ganger i år (altså på den vi selger og så på den "nye" bruktbilen vi kommer til å kjøpe) eller følger årsavgiften bilen slik at årsavgiften på den nye bilen vi kjøper allerede vil være betalt.

Lenke til kommentar
Hva gjør man egentlig med årsavgiften når den allerede er betalt for 2009? Må vi da betale årsavgift to ganger i år (altså på den vi selger og så på den "nye" bruktbilen vi kommer til å kjøpe) eller følger årsavgiften bilen slik at årsavgiften på den nye bilen vi kjøper allerede vil være betalt.

 

Dette antar jeg er opptil om selgeren av den nye bilen deres har betalt årsavgiften eller ikke, men man burde vell anta at den er betalt nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan anbefales det at man gjør det med betaling når man selger bruktbil? Beløpet er jo så stort at det ikke er noe man ber om å få kontant, men samtidig så vil vel ikke kjøper overføre før h*n har fått bilen - og vi vil ikke gi den fra oss før vi har fått pengene. Hva er vanlig å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Jeg har en oppskrift som gir deg så og si maks profitt på bilen din:

 

1. Vask bilen NØYE og GODT!

2. Ta MASSE bilder! Jeg vil anbefale MINST 15 i annonsen.

3. Skriv masse om bilen, annonser med bare "fin bil" blir sett på som veldig negativt.

4. Overpris bilen. Ikke for mye, men litt, så skriver du nederst: "Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse". Dette tenner de som leser annonsen, og Når de får pruta ned bilen litt, føler de at de har gjort et kupp, mens du får mer for den enn det den er verdt.

5. ??????

6. Profitt!

overpris ? tull.. skriv heller ferdigprutet. eller pris ikkke diskutabel etc

 

hviss bilen er gammel og ikke verdt mer enn 10k og du setter 12-15 så er det mange som ikke en gang gidder å ringe å prute på den engang. hadde ikke jeg gjort.

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...