Gå til innhold

Knust skjerm, hjelp meg?


Anbefalte innlegg

Hei. I dag ca. 07.14, ble jeg så sur på PCen min som er Asus EEE Pc 900 med Linux, pappa lasta ned XP på den. Men jeg pressa fingeren inn mot skjermen, da kan det et knekk på skjermen, ikke sånn knust glass, men sånn inni skjermen. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sorry for gammel bump. Men har en del info om dette.

 

Det er ikke akkurat et knekk da, men jeg ser et knekk på pc-skjermen, men kan ikke kjenne noe der. det ser ut som om knekket er INNI Pc-skjermen. Og hvis jeg finner ut av dette; Hvordan kan jeg laste ned Linux igjen på PCen?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke og instalere noe opperativsystem på nytt det er skjermen som er ødelagt.

 

Det er heller ikke noe virituelt merke selv om du ikke kjenner det er det en sprekk i skjermen. Og de kjenner den ikke fordi det er et beskyttende lag på skjermen som gjør så det ikke kommer riper.

 

Ser det slik ut som under her.

Se bilde i spoileren:

 

 

broken-lcd-screen-754937.jpg

 

 

Er skjermen ødelagt og det må kjøpes ny. Dette er umilig og reparere. Bestill samme skjerm eller en annen i samme format med bedre oppløsning.

 

Ta og fjern gummiknottene (hvis du har det) som sitter rundt skjermen. Under de er det skruer. Skru de ut og løsne rammen runde skjermen. Så kan du lese av navn på skjermen hvis du ønsker samme oppløsning som det er på den.

 

Hvis ikke kan du kjøpe en skjerm med bedre oppløsning på ebay også. Du trenger bare og vite hvor mange tommer den er på.

 

Husk det koster nesten 1/2 av prisen du betalte for laptoppen hvis du leverer den på tech support. Mens på denne måten koster det rundt ca 1000kr. Hvis du gjør det selv.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Synes folk er litt forutinntatte. Det er ikke gitt at alle kan skifte en skjerm selv. Om du er usikker på noe, ville jeg tatt kontakt med en PC-tekniker og forhørt meg der. Så lenge dette ikke er en garantisak kan "hvem som helst" bytte skjermen din, og mange steder vil det være billigere å ta en sånn service "in house" enn å sende til et eksternt verksted som f.eks. InfoCare.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...