Gå til innhold

Hva tror og håper du vi får se på årets E3-messe?

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet (endret)

Årets E3 er bare en måned unna oss, og som alltid vil vi få en uke fullpakket av nyheter og spennende stoff, og rykteflommen har selvsagt startet. Vil Nintendo vise oss Wii HD? Kommer Sony og MS endelig med sine "Wii-etterlikninger"?

Ryktene vil faktisk ha det til at MS skal vise frem sin bevegelse-kontroll nå, kanskje en eyetoy-lignende sensorbar. Også Sony har lagt lista høyt i år, med uttaleser som at dette kan være deres beste E3-messe på 11 år. Om konkurrentene har så store nyheter på lager, må også Nintendo ha et ess i ermet, og vi er alt lovet en bedre Nintendo-konferanse enn sist år. Det er i alle fall ikke noe å si på insatsviljen til de tre store.

Men E3 er også så mye mer. Square har kanskje et mystik spill på lager for oss. Metal Gear Solid 5 har selveste Kojima hintet frem om. Kun tiden vil gi oss svar, men halve morroa med E3 er jo alle spekulasjonene ukene i forveien.

Hvilke forventninger har du til årets messe, og hva håper og tror du vi får se?

Endret av Slettet-NIoHlfL
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror MS må ha en del på lur for å klare å slå/konkurrere med PS3 sin lineup i år. Venter spent på å se hva de kommer fram med. :D Men om Sony også skal ha sin beste messe på 11 år så er det ikke så mye håp (Tviler egentlig på utsagnet til Sony, er nok bare hype... Nintendo-style!)

Håper på nytt Zelda til Wii. Har ikke spilt på Wii-en så mye i det siste. :glare:

Endret av Gjest
Skrevet

Capcom skal visstnok ha en heftig tittel på lur til E3, så det er det jeg er mest spent på. Håper veldig på at det er noe Resident Evil relatert, selv om de har to ports og en spin off under produksjon. Ellers hadde jeg ikke foraktet Mega Man 10...

Skrevet (endret)

På E3 i år tror jeg vi kommer til å se mye bra.

PSP Go! - Den beryktede nye PSPen vil mest sannsnynlig bli annonsert på E3 i år. Dette ryktes å være en mindre PSP, med slideskjerm.

Heavy Rain - Mer info på dette spillet vil komme, og det er jeg rimelig sikker på. Det blir mest sannsynlig et 2009 spill, men så lite info er avduket, så først og fremst om det blir et 2009 spill vil hvertfall bli annonsert der.

Metal Gear Solid 5 - Jepp, MGS5 tror jeg vil bli annonsert på E3. Men nei, ikke et MGS spill som fortsetter historien, takk gud for det, men et spill som evt. viser hva som skjedde med Raiden før MGS4, og hvordan han ble en Cyborg.

Mer Hideo Kojima - Det ryktes nemlig også om at Hideo Kojima jobber på et nytt spill. Ikke mye info om dette finnes men at han jobber på noe som er, tja, semirelatert til MGS historien. Han vil heller ikke være Game Director på det eventuelle "MGS5"

Shadow of the Colossus - ..ryktes å komme til PS3. Enten i form av en "remake" eller et nytt spill til PSP.

TimeSplitters 4 - Det sies at denne var under utvikling i 2008, men Free Radical finnes ikke lenger, så kanskje noen andre utviklere har tatt jobben? Håper det.

LittleBigPSP - Denne er vel egentlig ikke et ryktet lenger, for dette er en sealed deal. LittleBigPlanet vil komme til PSP, og mer om det får vi vel se på E3.

Ny SSX tittel - lenge siden den etterlengtede snowboard tittelen har vært på markedet nå, og EA vil publisere info om et nytt SSX spill til PS3, 360 og Wii.

Hitman - Eidos vil bryte stillheten og komme med info på den neste Hitman titlen, samt en annen ukjent tittel. Begge vil være multiplatform.

Persona - Sony har snakket med "Atlus Co." for å få deres kjente PS2 Tittle Persona eksklusivt til PS3, og på E3 vil dette bli offisielt annonsert.

Assassins Creed 2 og Tom Clancy - Ubisoft vil vise gameplay trailere av I Am Alive o Assassins Creed 2. Enda en Tom Clancy tittel vil også trolig bli kjent.

Endret av 3ra
Skrevet

Er det noen som tror vi får vite litt mer info om Star Wars, The Old Republic på årets E3? Jeg for min del tror og håper vi får noe mer info. :)

Skrevet

Regner med at Bungie viser mer fra Halo 3: ODST. De pleier å slå til på E3 i hvert fall. I tillegg kan vi kanskje få noe fra Tom Clancey-spillene? Splinter cell og ghost recon kanskje? Selv håper jeg at et nytt rainbow six-spill er i vente.

Modern warfare må selvfølgelig støttes.

Skrevet (endret)

Noen spill jeg tror vi får høre mer om:

Dragon AGe: Origins

Mass Effect 2

Final Fantasy XIII

Guitar Hero 5

Alan Wake

Legend of Zelda: Spirit Tracks

Neste Mario

Sacred 2 til konsoll

Indiana Jones and the Staff of Kings

Need for speed

StarCraft 2

Diablo III

Spill jeg håper vi får høre om:

(få av disse er bekreftet, men man kan jo håpe.)

SSX4 (ikke noe On Tour- eller Blur-dritt)

Duke Nukem Forever

StarCraft: Ghost

Neste expansion til Lord of the Rings Online

Guitar Hero: Mercyful Fate eller Guitar Hero: King Diamond

The Great Giana Sisters DS

Neste Tomb Raider

Saint's Row 3 (det er bekreftet at det kommer, men det er alt jeg vet.)

En expansion til Demigod (hint: I følge manualen var det mange demigod'er, men bare åtte dukket opp til turneringen. Resten venter til senere. Hm...)

Endret av thecrow77
Skrevet

Håper mest av alt på info om TimeSplitters 4, men de som kjøpte Free Radical har fremdeles ikke bestemt seg om det skal fortsette på serien. (Om det ikke har kommet noe info jeg ikke har fått med meg selvfølgelig)

• 3 uker senere...
Skrevet

Litt praktisk informasjon:

Pressekonferanser (norske tider)

Microsoft: 1.juni 19:30

Nintendo: 2.juni 18:00

Sony: 2.juni 20:00

Litt spekulasjoner:

Macquarie Research has suggested that Nintendo will show new Wii Fit, Mario and Zelda titles at E3 next week.

The company also repeated long-running expectations for a redesigned PSP from Sony, and Xbox 360 motion controller technology from Microsoft.

"We understand Wii Fit Plus will be launched at E3, which will be sold separately from the board and in a bundle and will capitalise on the 17 million existing Wii Fit users," said the firm.

"We expect Nintendo to learn its lessons from last year and provide more gamer-centric announcements at E3 such as a new Zelda or Mario title for the Wii (in addition to the new Zelda for DS). We do not expect a price cut and see an outside chance that new accessories for Wii could be announced," added the company.

The research firm said that a new PSP model, also expected to be revealed next week, may be too highly priced for the market.

"We don't think this will be well received, but we are worried the pricing might be well above the existing model's USD 199 price point.

"No price cut for PS3 is expected, but we think it likely the slimmer model is announced at the same current price of USD 399 and with a price cut of USD 100 closer to the holiday season," added Macquarie.

Personlig ser jeg mest fram til Alan Wake, Heavy Rain og hva Miyamoto har kommet opp med siden sist.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet

gleder meg sykt til neste uke :D

regner med at Bungie vil komme med mer info om halo 3:ODST. håper på at de vil annonsere halo 4, men tviler på at det skjer i år siden ODST er i gang.

håper at ubisoft kommer med mer info om splinter cell conviction og at det komme ut snart.

Skrevet
håper på at de vil annonsere halo 4, men tviler på at det skjer i år siden ODST er i gang.

Bungie har bekreftet at det skal forbli en trilogi. Det vil derfor aldri komme et Halo 4, men det kan komme flere spill fra Halo-universet, og det er nettopp det de gjør med ODST.

Bare glem håpet om Halo 4.

Skrevet (endret)

MGS5 så klart. Mer informasjon om FFXIII-spillene. Kingdom Hearts 3, God of War 3. Og mer informasjon om Gran Turismo 5 hadde ikke vært å forkaste.

Ellers er det på tide at nintendo avslører informasjon om en ny Zelda til Wii. De har mye å gjøre opp for etter i fjor.

Ellers håper jeg det blir noen nye, spennende, konsepter og spill som avsløres :)

Endret av UleDule
Skrevet

Elderscrolls 5! Da hadde jeg blitt glad! E-e-e-e-e-e-elderscrolls! Noe som også hadde vært bra er Black and White 3. Eller mer info om Supreme Commander 2 og Deus Ex 3.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet
håper på at de vil annonsere halo 4, men tviler på at det skjer i år siden ODST er i gang.

Bungie har bekreftet at det skal forbli en trilogi. Det vil derfor aldri komme et Halo 4, men det kan komme flere spill fra Halo-universet, og det er nettopp det de gjør med ODST.

Bare glem håpet om Halo 4.

jeg satser på at bungie har vært uærlige om at det skal være en triologi.

har ikke de nektet for spill før også? mener det var slik med halo 3.

Skrevet

Mer ekstrautstyr er alltid velkomment.

Skulle ikke forundre meg om både MS og Sony begge kommer med trådløst kamera med integrert sensorbar ala noe som er på Wii.

Hvis vi får se noe slik er det også stor sjangse for at det kommer en haug med leisure games slik at man får solgt litt mer konsoller til meningmann.

Barnespill i bøtter og spann er også nødvendig for å få opp spillsalget. Er neimen ikke mye å finne på ps3 og xbox360 i forhold til det som er på wii og ps2.

Tenker da på jentespill og enkle spill for de minste. Det er ikke uten grunn at både ps2 og wii har store markedsandeler og selger spill i bøtter og spann. I så måte er det rart at sony kutta ut bakoverkompabilitet på ps3.

Tipper vi også får se VR biller av litt bedre kvalitet enn vi har sett tidligere. All erfaring med 3D på skjerm viser at man må ha STORE skjermer for å klare å få utbytte av 3D briller. Det er fe færreste som har skjermer på 100 tommer og som derfor kan utnytte 3D hjemme slik som man ser på de nye digitale kinoene.

Bør vel kanskje se noe til oppfriskede versjoner av Monkey Island, noen av de klassiske sierra spillene og kanskje det igjen er på tide å lansere noen gode film spill der man spiller seg igjennom en spennende filmatisert historie som Gabriell Knight.

Holder ikke bare å komme med Yet-Another-FPS med fancy grafikk. VI HAR GÅTT LEI! Gi oss spill med INNHOLD kjære utviklere.

Skrevet
jeg satser på at bungie har vært uærlige om at det skal være en triologi.

har ikke de nektet for spill før også? mener det var slik med halo 3.

De har alltid sagt at Master Chief serien skal være en triology, så de har aldri nektet på at Halo 3 skulle komme.

Jeg tipper vi får se noe nytt fra Bungie, kanskje det der "Phoenix" prosjektet som man hørte snakk om for noen år siden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...