Gå til innhold

[Løst]Kjønnslemlestelse- livslang tortur


Anbefalte innlegg

Jeg mener at SEIF gjør en god innsats når det gjelder kvinner som kan eller har blitt utsatt for kjønnslemlestelse. De hjelper de som har hatt det så ille at de har måttet flykte, å få et nytt liv, og trygge forhold. Personlig mener jeg at det er forferdelig at dette i det hele tatt er et problem i verden. At mennesker kan gjøre noe så grusomt som å lemleste et nært familiemedlem, er helt utenfor min fatteevne.

 

For de som ikke vet hva kjønnslemlestelse er, vil det si å skjære av, brenne,(eller annet) vekk deler av vagina, for deretter å sy vagina nesten helt igjen. Dette er selvfølgelig smertefullt, og kan også være farlig! Det er flere tilfeller av at kvinner har blødd i hjel som følge av dette. Dette gjøres utrolig nok på jenter helt nede i spedbarnsalderen.

 

Mange mener at dette gjøres av religiøse grunner, men det står ikke noe i Koranen om det. Dette er en tradisjon som holdes for å sikre seg at jenta er ren, og ikke er utro. Men det er ikke en lignende tradisjon for at menn ikke skal være utro…

 

Dessuten får kvinnene problemer med å gå på do resten av livet. For mange kan det ta opp til en halvtime, og smertene er forferdelige. Det kommer også mange problemer under menstruasjonen. Mange må til legen for at det ikke skal bli en propp! Det blir i tillegg store problemer under samleie og fødsel. Som om det ikke skulle være nok, er det mange som blir sydd igjen mellom hver fødsel, eller hver gang ektemannen ikke er hjemme! Dette er rett og slett motbydelig!

 

Derfor er jeg glad for at SEIF arbeider mot dette, og støtter og hjelper de som har det vanskelig i forbindelse med denne situasjonen. Jeg håper at SEIF og andre organisasjoner fortsetter det gode arbeidet de gjør, og at det så fort som mulig vil bli slutt på kjønnslemlestelse av kvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal vi blande oss oppi andre kulturer? Disse folkene klager jo støtt og stadig over at vi har forsøkt å sivilisere dem. Det vi ikke har skjønt er at et folkeslag skaper en bestemt type kultur og ikke omvendt. Vår kultur kan ikke gjøre disse folkeslagene europeiske. Et par generasjoner uten vårt overoppsyn, og de er back in business igjen. Innse denne sannheten en gang for alle.

 

Hannløver dreper andres unger, men det betyr ikke at løvene er slemme. De følger bare sin natur. Dersom vi skal forandre på denne "løve-kulturen" så vil vi ende opp med å ødelegge løvene til slutt.

 

Respektér mangfoldet.

Lenke til kommentar

det er ikke bare grusomt men nå hvis noen ikke for oppholdstilatelse i Norge sier bare faren som ikke har kommet inn "Neivel, hvis vi ikke kommer inn tar jeg og omskjærer dattern min når jeg kommer hjem hvor enn jeg kom fra"

 

Og da sier den dritt regjeringen vår "åå, vel da får du vel komme inn da!"

 

det er flere eksempler av dette.

 

De er et sykt folk og en syk kultur som driver med dette, men for å være ærlig synes jeg vi burde gi langt F i hva de gjør er veldig enig med Sirion der, men jeg synes det er viktig at det ikke skjer i Norge. Og vi burde heller ikke slippe inn folk som truer med å omskjære datteren sin, heller arrestere dem.

 

Ehh.. selv om ikke rase betyr kultur gir sirion sitt argurment mening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...