Gå til innhold

Vista SP2 klar for levering


Anbefalte innlegg

Når dere først snakker om søk, så er det utrolig irriterende at søk i filinnhold i PDF-filer ikke fungerer i Vista x64 enda. Mulig det er Adobe som er synderen her, men.
Det er nok adobe som har forsømt seg her ja. Søk i filer og miniatyrbildevisning er to sider av samme sort. Det funker iallefall ikke i XP før adobe reader er installert.

 

Jeg synes det værste med Vista er nettverket. Det er klønete, det kan være vanskelig med delte mapper (særlig hvis du ikke har påloggingspassord på maskinen), og jeg har også til tider opplevd problemer med Vista+XP-nettverk. Det er også lite oversiktlig. Hvorfor kan de ikke fikse dette?
Sånn husker jeg det var med win2000/XP. Opplevde ofte problemer med å komme inn på en delte mapper i XP fra en win2k maskin. Håper dette ikke blir et like utbredt fenomen mellom gammelt/nytt os i fremtiden. Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At det er mulig å foreta samme type søk – ja, det kan jeg tro.

At det er enklere – nei.

 

På jobbmaskinen min har jeg XP, og jeg må ofte sjekke leveranser til våre kunder. Da åpner jeg mappen hvor jeg har lagret disse leveransefilene, trykker F3, skriver kundenummeret (siden dette fremkommer i filnavnet), trykker TAB, så skriver jeg inn navn eller nummer på den artikkelen jeg skal sjekke. Da får jeg opp alle leveransefilene til denne kunden som inneholder den aktuelle artikkelen.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg veldig godt inn i søkefunksjonen til Vista, men første gang jeg hadde behov for å foreta et tilsvarende søk hjemme, da fant jeg ingen logisk måte å gjøre dette på. Det endte med at jeg først søkte på akkurat det jeg ville filnavnet skulle inneholde, så kopierte jeg alle filene i søkeresultatet til en egen mappe og foretok et nytt søk hvor jeg da søkte gjennom innholdet.

 

Unødvendig å si at dette er en meget tungvindt måte å gjøre det på, så jeg er mottakelig for tips.

 

Brukerfeil kan ikkje Microsoft lastes for.

Sett mappa di til å bli indexert av Windows search.

 

Trykk Wintasten og skriv inn det du vil ha.

Tok kun eit eksempel fra Outlook, men det samme gjelder word og excel filer + ein haug andre.

 

 

searchb.png

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

"Bedre støtte for Bluetooth-teknologien"

 

Håper dette betyr at min Logitech MX5000-mus oppfører seg skikkelig på Secondary Screen.

I dag er det umulig å bruke den på Secondary, selv i clone mode. Den bare hakker, går tregt, og kan gjerne låse seg minutter i gangen.

Lenke til kommentar
Da har jeg installert SP2, hvor er denne Windows Search saken som dere snakker om? er det den som var nede på oppgavelinjen tidligere kanskje? (Har nemlig fjernet den)

 

Det er dette alle misforstår. Windows search 4 er ikke denne søkelinjen ene og alene. Windows search er en forbedret versjon av søkefunksjonen i OS'et. Windows search 4 har eksistert som egen installasjonspakke lenge.

 

Du bruker windows search 4 når du søker etter filer eller annet... både fra start-menyen og via den egne søkebaren.

 

Du kan få den søkelinjen du snakker om både med windows search 3 og 4.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...