Gå til innhold

Ny mp3-spiller trenger tilbakemeldinger!


Anbefalte innlegg

Heisann!

sitter for tiden i usa og gnikker og gnuer på en gammel crative muvo 2gb og føler at den gode gamle dåsa ikke lever opp til sitt lenger.

Så uten for mye fjas og mas; jeg skal ha ny lyddåse!

 

Har funnet 2 som fort vant oppmerksomheten min:

 

Samsung Q1 8 GB

http://www.amazon.com/dp/B001IZZ7GS/ref=as...mp;linkCode=asn

og

 

Creative Zen 8GB

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=7789724

 

Krav til spiller:

 

- Pris = ikke over 1000 kroner/tilsvarende i amerikanske dollars

 

- lydkvalitet = så bra som mulig

 

- funksjonalitet = oversiktlige menyer, mulighet til å lage spille liste, noe ala i-pods menyer og funksjonalitet når det gjelder å "bla gjennom låter"

 

- video, blåtann, pent design, touch og annet humbug = overhodet ikke nødvendig(dog ønsker ikke å gå rundt med en grammofon i lomma)

 

 

- tilkoblingsmuligheter/uttak = foretrekkes om jeg har mulighet til å koble direkte opp til f.eks stereoanlegg, uten å bruke "USB til stereokabel sak"

 

Det er vel det.

 

Så kravene til dere som er så snille å hjelper meg:

 

- Ikke noe "APPLE NANO ER BEZT ALTSÅ! <3<3<3<3" uten å avgi grunn

- eventuelt nevne noen grunner til hvorfor å velge akkurat "den" spillern

( gjerne i format " - har god lydkvalitet " osv.)

 

 

 

Håper noen kan hjelpe meg med å erobre drømme dåsa mi, uten at jeg ber om for mye da jeg ikke ser noen grunn for at folk vil hjelpe meg, med unntak av å være vennnlig. Nakenbilder av kone, barn eller husdyr kan jeg ikke tilby, ei heller penger.

 

På forhånd takk!

 

 

Megaknut

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser riktignok at Sony E438F ikke engang kan spille av mp3 format, nå kan det jo hende jeg er dum som føler dette er nødvendig, men det er da vel strengt talt svært dårlig?

 

Kikket litt på sansaen, virket ikke dum foruten menyene osv...virket ikke akkurat "fint" og oversiktlig. Så ut som en gammel datamaskin fra 80 tallet.

 

 

noen som har noen konkrete erfaringer eller "hørt noe" om de 2 spillerne jeg nevnte, eller noen andre?

 

takker for svar så langt.

 

(kan riktignok hende jeg tar feil angående mp3 avspillingen til e438F)

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar
Også kikket litt på sony walkmans virker også som allreite spelledåser:

dog, hva er forskjellen på disse 2?

 

Sony NWZ-S639FB

 

og

 

 

Sony WALKMAN NWZS739FB

 

Sony WALKMAN NWZ-S739FB har støydemping, det har ikke Sony NWZ-S639FB ;)

 

Bare så du vet det, Sony E438F har mp3-spiller :) Er nok bare noen som har glemt å skrive det på prisguide.no ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Jeg har 16gb versjonen av creative zen, og kan jo kansje fortelle litt om den.

 

Lydkvalitet: Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, bare mobiltelefoner og en trollgammel creative sak, men det er ingen åpenbare feil med lyden hvertfall. Den har en simpel form for equalizer.

 

funksjonalitet : Den fungerer omtrent som en ipod når det gjelder å bla i sanger (Rekke nedover med alfabetet til høyre for sangene som på ipod), men er ikke like raskt å bla siden den ikke har touch selvsagt. Du søker i sanger med et "on screen keyboard", som også blir litt tregere en ipod siden det ikke er touch, men fungerer heilt greit. Du kan lage playlister på selve spilleren, og også fra pc.

 

tilkoblingsmuligheter/uttak: mini-usb og vanlig stereo minijack

Lenke til kommentar
hva i alle dager er støydemping og hva gjør det? :!:

 

Det er en funksjon som bare fungerer med de medfølgende øreproppene, som gjør at bakrunnsstøy som fly- eller bildur så og si forsvinner og du kan konsentrere deg om musikken du hører på ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg klart å smale inn ønsket mitt og kommet fram til følgende alternativer, men jeg trenger deres hjelp til å finne ut av hva jeg "Burde gjøre".

 

- Kjøpe 2gb Sansa Fuze og legge til 8 gig kort

 

- Kjøpe 8gb sansa fuze med 8 gig kort

 

- Kjøpe 8gb SanDisk Sansa e280

(http://www.amazon.com/gp/product/B000HZ9CC...d_luc_sbs_04_03)

 

- Sony Walkman A826

 

Så i henhold til "mest mulig for minst mulig" , med fokus på mest mulig trenger jeg hjelp. Som jeg nevnte lenger oppe er lydkvalitet og "funksjonalitet" osv.(les første post) det viktigste, ikke design og andre dupeditter. Radio er uviktig.

 

Lurer også på i samme slengen hva forskjellen på Sansa View og Sansa fUze er, og hvem det lønner seg å kjøpe? uten henhold til pris. og helst hvorfor.

 

takk!

Lenke til kommentar

Jeg ville klart gått for Sony NWZ-A828-serien ;)

Du bør i hvertfall styre unna SanDisk Sansa e280, jeg hadde en av samme type før, men den fucka seg til og jeg skaffa meg ny. E280 er også veldig gammel i forhold til de andre, skjermen kan ikke sammenlignes med Sony-en, og det følget ikke med i nærheten av like gode øreplugger heller :roll:

Lenke til kommentar
Sony har de aller beste menyene, uten tvil. Det er også solide spillere som tåler å bli med på joggetur.

 

Sansa Fuze er et meget godt alternativ i budsjettklassen, mye for pengene.

 

Creative Zen er god, men buggete.

 

Ta en titt på Sansa Clip, den beste av "småspillerne".

 

Clip kan ikke sammenlignes med Sonyen, jeg har begge og de passer bra til forskjellige ting. Tviler på av trådstarter er ute etter Clip, om jeg bare skulle hatt én av dem måtte det ha blitt Sonyen ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kjøpte nyeste iPod Nano 16GB. Den er liten og tynn, har god batteritid, veldig enkel å navigere i. Du kan velge elementene du vil skal vises i hovedmenyen slik som Album, Artist, Spilleliste, Podcast, Bilder osv. En annen kjekk ting er at du kan lage nye spillelister rett på enheten uten å koble til PC, og du kan også nullstille listen. Har også en "shake" funksjon som gjør at du kan riste den for å bytte sang. Radio, spill, bilder har den og men det bruker jeg så å si aldri. Filmfunksjonen er bra, men videoer må konverteres før de flyttes over. Det kan gjøres ganske enkelt via Videora. Veldig god lydkvalitet, men jeg bruker Sennheiser CX300. 8GB versjonen koster ca 1000kr.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg tviler litt på at trådstarter vil ha iPod, han er jo ute etter lydkvalitet ;)

Jeg orker ikke engang sammenligne iPod Nano og Sony NWZ-A820, det skal rett og slett ikke være nødvendig...

 

ravii, ja, den passer sikkert bra, men ettersom trådstarter har gitt eksempler som Zen og Q1 vil jeg tro Sonyen, eller en av de andre spillerene med "normal" størrelse, vil passe.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...