Gå til innhold

Ny mp3-spiller trenger tilbakemeldinger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er helt enig, det var bare for å vise andre alternativ.

 

 

@trådstarter: Hvilket headset bruker du?

 

Sennheiser CX 95 og Koss "The Plug". Sennheiser er vel det settet jeg bruker.

 

 

 

Takk for alle tilbakemeldinger!

Ser ut som jeg kommer til å gå for en Sony walkman...dog hvilken?

 

Har satt 8GB som kapasitetskravet.

pris, helst ikke OVER 1000 lappen.

Mulig mp3-spillerne er billigere her i USA, hakke snøring for å være ærlig.

 

Så ,NWZ-E438F eller NWZ-A820 eller NWZ-A815.(eller andre walkmans)

 

hva er forskjellene når det gjelder lydkvalitet?

hva er så de øvrige forskjellene?

Jeg gir blanke faen i videokvalitet osv. om det er forskjellen.

Pris ser jeg er høyere på "A serien" i forhold til f.eks E438.

 

Håper noen kan hjelpe meg med siste innspurt.

 

takk for alt så langt.

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Selv har jeg en Sony walkman NWZ-S739F og er super fornøyd, etter bare å ha hørt på den kan jeg ikke fatte at jeg brukte ipod før, ipod har den flateste mest forvrengte bassen jeg noen gang har hørt! ikke bare har den veldig god lyd men god støyfjerning funker veldig bra i buss og fly, helt utrolig hvor stille det blir! den innebygde equalizeren er utrolig du får sykt dyp bass og klare mellomtoner med luftig og crisp diskant i toppen, man kan høre alle detaljer. jeg hører jo de samme sangene på walkman'n som jeg hørte på ipoden og hører ting jeg aldri har hørt før, det er som om sangene er laget på nytt bare med masse nye detaljer. denne kan jeg virkelig anbefale!!

Lenke til kommentar
Du vil ikke merke forskjell i lydkvalitet på iPod og Sony med de pluggene. Velg spilleren ut fra de andre kravene du har.

 

Jo det VIL DU! Man merker det godt! har du i det hele tatt hørt forskjellen? kansje du burde høre før du uttaler deg? har nemlig ipod classic 80gb og walkmannen og kan fortelle med en gang hvilken som er hvilken!

Lenke til kommentar

Nei, ikke med de proppene.

 

Jeg eier begge proppene i tillegg til Shure propper (2k) og Sennheiser CX300 (5-600). I tillegg bruker jeg Sennheiser PX100.

 

Jeg har Sony A828 og Creative Zen. Min bror har iPod som jeg låner ganske ofte.

 

Nå til poenget: Jeg er veldig kresen på lyd, sannsynligvis en av de mest kresene her på forumet. jeg merker ikke forskjell på iPod og Sony når jeg bruker CX95 eller "the plug". Når jeg bruker PX100 og CX300 merker jeg forskjell, men ikke mye. For å merke forskjell fra Creative til Sony må jeg faktisk helt opp til Shure-pluggene.

 

 

Botomline; Trådstarter er garantert ikke kresen på lyd, da hadde han ikke brukt CX 95 og the plug. Da blir det for dumt å velge en spiller forran en annen bare fordi enkelte forumbrukere mener det er nødvendig med "audiofil" lydkvalitet.

La heller batteritid, brukervenlighet, byggekvalitet og pris bestemme.

 

 

 

Beklager om innlegget ble litt krasst, dette er ikke rettet bare mot Crisz, men til alle de som tror man trenger å betale i dyre dommer for lydkvalitet når man har ørepropper/hodetelefoner til under 500kr.

Lenke til kommentar
Nei, ikke med de proppene.

 

Jeg eier begge proppene i tillegg til Shure propper (2k) og Sennheiser CX300 (5-600). I tillegg bruker jeg Sennheiser PX100.

 

Jeg har Sony A828 og Creative Zen. Min bror har iPod som jeg låner ganske ofte.

 

Nå til poenget: Jeg er veldig kresen på lyd, sannsynligvis en av de mest kresene her på forumet. jeg merker ikke forskjell på iPod og Sony når jeg bruker CX95 eller "the plug". Når jeg bruker PX100 og CX300 merker jeg forskjell, men ikke mye. For å merke forskjell fra Creative til Sony må jeg faktisk helt opp til Shure-pluggene.

 

 

Botomline; Trådstarter er garantert ikke kresen på lyd, da hadde han ikke brukt CX 95 og the plug. Da blir det for dumt å velge en spiller forran en annen bare fordi enkelte forumbrukere mener det er nødvendig med "audiofil" lydkvalitet.

La heller batteritid, brukervenlighet, byggekvalitet og pris bestemme.

 

 

 

Beklager om innlegget ble litt krasst, dette er ikke rettet bare mot Crisz, men til alle de som tror man trenger å betale i dyre dommer for lydkvalitet når man har ørepropper/hodetelefoner til under 500kr.

 

Enig i den der, men av og til ønsker man å ha muligheten til å for eksempel kjøpe et bedre headset etter man kjøper DAP-en eller PMP-en, og allikevel få utnyttet headset fult ut.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Takker for fine innlegg. Godt å få et krasst inlegg som faktisk sier noe fremfor "jeg har ipod, den er best".

 

Nei, planlegger ikke i det hele tatt å kjøpe nytt headset.

Har riktignok planer om å koble spilleren opp til bilradio og steroanlegg...vet ikke om lydkvaliteten mellom spillerne kan merkes der?

 

Skjønner nå at min "lydkresenhet" er rimelig underlegen, og beklager dette. Var bare redd for å få en spiller som hørtes ut som en walkman-kasettspiller fra 70 tallet.

 

Personlig er jeg lite lysten på Ipod. Liker dem bare ikke..kan ikke forklare hvorfor. Akkurat som at man ikke liker Molde, men liker Strømsgodset istedetfor.(ikke noe fotball diskusjon takk)

 

Så står vel mellom walkman og sandisk da.

Så spørsmålet blir da:

 

Walkman eller sandisk? (med henhold til "lydkvalitet" i bruk til bilstereo og stereoanlegg, da jeg skjønner proppene mine ikke speller noen rolle. Også Hvilken walkman serie?)

 

Har jeg forstått det riktig på noen punkt så er:

Walkman overlegen når det gjelder "fine menyer" osv.

Mens sandisk er "overlegen" på pris.

Hvordan sandisk's menyer er har jeg ingen greie på. De ser ikke så "fine" ut, utifra bilder i mine øyne, men er kanskje brukervennlige?

 

Så, sandisk eller walkman?

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Sony har markedets beste menyer, uten tvil. Sony er også best på batteri og byggekvalitet.

 

Sandisk har ikke dårlige menyer, jeg personlig ville aldri kjøpt Sandisk pga akkurat dette punktet. Men de skal sies at jeg har et enormt musikkbibliotek med 100+ forskjellige artister, da er det greit med gode menyer.

 

På lydkvalitet er det ikke forskjell.

 

Alt etter hvilken bilstereo du har kan du merke forskjell. Når jeg selger mp3-spillere er dette det punktet "folk flest" klager over iPod's lydkvalitet.

Lenke til kommentar

He he... sorry, tok litt i xD eller altså, det jeg mener da, er at EQ til sony er overlegen i forhold til de andre, mest fordi man kan stille opp bassen og diskanten og samtidig stille ned litt mellomtone som jeg liker. viss du har begge på "flat" eller normal da på EQ'en så hører man ikke stor forskjell, men med en gang du starter å sette opp bassen på en ipod vrenger den lyden tvert, uansett øreplugger... dette kjer ikke med sony og i tilleg får du mer bass, og viss du skal ha pose og sekk med ipod så funker ikke det, da vil de vrengte basstonene ta over hele lydbilde...

 

håper noen forsto hva jeg mente ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...