Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

samtaler, msn , face hvordan skape en god samtale?


Anbefalte innlegg

jeg har jo lagt opp en emne om kjærligheten da, men det jeg glemte å spørre om er hvordan man skal vrike interessan på msn , osv. så at det ikke var et emne om dette her og det er mange som lurer på hvordan man skal ha en god samtale som gjør deg interessan hos det motsatte kjønn :thumbup: eller noe annet, eks job.

 

men det kommer vel ettervert som det kommer inn svar og spørsmål her ;)

 

jeg har et spørsmål, selv er jeg flikk når det er face to face og det er lettere siden du kan bruke kroppskontakten din. men over på msn føler jeg at det kan være veldig booooring og ikke rart at jeg ikke får de resultatene jeg ønsker. har noen noe tips på hvordan man kan stille spørsmål og ha en LANG samtale med en du er gira på og med litt flørting i bilde :cool:

 

det jeg har opplevd at det blir sånn

 

meg: halla:D

dama: heisann;)

meg: driver du med?

dama: lite, der borte da?:)

Meg: chillern etter noe.

sånn kan det være, er lei det fordi jeg vil jo at hun skal få interesse av meg når jeg er på msn eller face, men det beste hadde jo vært vis hun ville spørre meg om noe. men man kan jo heller ikke gi at på msn du må jo også spare til neste dag på skolen ;)

 

så er noen som kan tips?:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På eksempelet i samtalen kunne du jo fortsatt:"Spiser middag nå! Pizza er nom-nom :D" eller noe sånt?

 

Er egentlig mye du kunne funnet på å skrevet, du må bare gidde å fortelle hva du egentlig driver med, og driver du med noe du ikke vil fortelle vrir du på sannheten eller kommer med en hvit løgn. Prøv å konsentrér deg mest mulig om samtalen mens du sitter på PC-en. Når du først begynner å snakke litt, begynner nok hun å skjønne at hun skal snakke litt også, og dermed blir dere drevet i gang av hverandre.

Lenke til kommentar
Du kan aller først begynne med å si ordet hei som er et ord som brukes for å hilse på noen. Andre varianter av ordet kan være go dag, hallais, heia og mange flere. Etter det svarer hun sansynligvis med det samme. Så skal vi gå inn på noe litt vanskiligere. Nå skal du spørre hva hun gjør. Da kan du f eks skrive: Hva styrer du med?, Hva driver du på med?, Hva gjør du? eller Hva skjer?. Det finnes også veldig mange varianter av den setningen. Nå vil hun mest sansynligvis si hva hun gjør f eks: Jeg snakker med folk på msn eller Jeg hører på musikk. Etter dette vil hun mest sansynligvis spørre hva du gjør. Dette gjør hun med å si: Du da?, Enn du?, Der da? osv. Da skal du si hva du gjør f eks: Jeg spiser potetgull eller Jeg sitter på nettby. Nå skal vi gå inn på noe enda vanskeligere. Nå har du ikke lenger manus å gå etter og må derfor finne noe smart dere kan snakke om. Hvis hun f eks sa at hun hørte på musikk så kan du spørre om hva hun hører på. Da vil hun si f eks: Rockcollapse Now av Turdus Musicus. Nå kan du si at det sangen/bandet er bra, dårlig eller at du aldri har hørt om det. Nå kan du spørre hva annet hun hører på og da vil du sikkert på listet opp noen band og hun vil spørre deg om hva du hører på. Da sier du hva du liker å høre på f eks: Iron Maiden, Metallica, Guns'n Roses, Pink Floyd osv. Nå vil hun kansje si ok som er et ord som dreper et samtale ganske effektivt så prøv å unngå å bruke det eller så vil hun f eks si: Iron Maiden liker jeg også. Da kan du f eks spørre om hvordan sang hun liker. Da vil hun svare med f eks: Jeg liker The Trooper best. eller Jeg liker Aces High best. Nå vil hun sikkert spørre hvilken sang du liker best. Da svarer du bare ærlig f eks: Jeg liker Run to the Hills best. eller Jeg liker Afraid to Shoot Strangers best. Sånn går det. Ikke noe vanskeligere ;) , men hvis hun sier at hun spiser potetgull når du spøre hva du driver på med går samtalen en helt annen vei. La oss si at hun sir: Jeg spiser potetgull. Da kan du spørre om hvilken type potetgull hun spiser, det kan du gjøre med f eks denne setningen: Hvilken type potetgull spiser du? Da svarer hun f eks: Jeg spiser Kims Potetskruer med Paprika Smak. Nå spør hun kansje hvorfor du ville vite det eller så spør hun om hvilken type potetgull du liker. Hvis hun spør om hvorfor du ville vite det kan du svare med f eks: Jeg var bare nysjerrig. eller Jeg bare lurte. Hvis hun spør om hvilken type potetgull du liker kan du f eks si: Jeg liker Kims Classic Salt potetgull. Hvis du da er heldig så kan det hende hun spør deg om noe, f eks: Hva liker du å drikke når du spiser potetgull? Da svarer du f eks: Brus, Saft eller Øl. Også spør du henne med de magiske ordene: Du da?, Enn du? eller lignende. Nå synes jeg vi skal gå inn på noe litt annet. Vi skal nå gå helt tilbake til starten hvor du starter med blanke ark igjen. Da kan du f eks spørre: Hva skal du til sommeren? Da kan det hende hun svarer f eks: Jeg skal til Spania på ferie med familien og bestemor. Da spør hun sikkert hva du skal og du svarer f eks: Jeg skal bare være hjemme. Hun lager kansje da en slik smiley: :ohmy: og spør: Hvorfor det? Da svarer du kansje: Fordi vi må samle gress til geitene våre. Hun sier kansje da: Har dere geiter :ohmy: (merk deg :ohmy: smilyen siden det betyr at hun er overrasket). Da sier du sikkert: Ja, det har vi. Og sånn fortsetter det i det uendelige ;) . En ting som er veldig viktig å huske på er å bruke smileys som: :(:cool::D:yes:;):love::blush::roll::p:dontgetit: :!: :no::cry::ermm::new_woot::ph34r::):ohmy::hrm::hmm::nei::tease::dribble::w00t::thumbdown::thumbup::whistle::innocent::mad: . Men husk for all del å ikke overdrive og bruk smileyene riktig. Hvis hun f eks sier: I går døde bestemorda min :( . Så sier ikke du: :) . Si heller f eks: Så synd :( . Du kan også fortelle vitser, men husk at hun ikke bør bli støtt. Du forteller ikke denne vitsen hvis hun er en jøde:
-Hvordan får man 10 jøder inni en stasjonsvogn.

-Vet ikke.

-2 i forsete, 3 i baksete og 5 i askebegeret.

Før jeg avslutter vil jeg enda ta opp noe som heter Web Cam. Det er et videokamera så man kan se den andre over msn. Det kan være et veldig bra hvis du f eks har lyst til å se henne eller at du har lyst til å vise henne noe. Et webkamera (som er det norske ordet) kan kjøpes i butikker som: Elkjøp og Ekspert. Et lite tips er å ikke gjør ekle ting mens man er på webkamera, sånn som å pille seg i nesa. Hvis det er mer du lurer på er det bare å spørre i denne tråden eller å sende en PM ;) .

Lenke til kommentar
På eksempelet i samtalen kunne du jo fortsatt:"Spiser middag nå! Pizza er nom-nom :D" eller noe sånt?

 

Er egentlig mye du kunne funnet på å skrevet, du må bare gidde å fortelle hva du egentlig driver med, og driver du med noe du ikke vil fortelle vrir du på sannheten eller kommer med en hvit løgn. Prøv å konsentrér deg mest mulig om samtalen mens du sitter på PC-en. Når du først begynner å snakke litt, begynner nok hun å skjønne at hun skal snakke litt også, og dermed blir dere drevet i gang av hverandre.

nice, men man kan vel ikke heller være helt ærlig. eks " jeg spiller wow " :p det er jo så mange som rakker ned på det

Lenke til kommentar
På eksempelet i samtalen kunne du jo fortsatt:"Spiser middag nå! Pizza er nom-nom :D" eller noe sånt?

 

Er egentlig mye du kunne funnet på å skrevet, du må bare gidde å fortelle hva du egentlig driver med, og driver du med noe du ikke vil fortelle vrir du på sannheten eller kommer med en hvit løgn. Prøv å konsentrér deg mest mulig om samtalen mens du sitter på PC-en. Når du først begynner å snakke litt, begynner nok hun å skjønne at hun skal snakke litt også, og dermed blir dere drevet i gang av hverandre.

nice, men man kan vel ikke heller være helt ærlig. eks " jeg spiller wow " :p det er jo så mange som rakker ned på det

 

Det regner jeg med at du skjønte selv :)

Lenke til kommentar

Dude, her er hva jeg gjør, og som funker bra for meg.

 

Jeg stiller aldri spørsmål som "Hva driver du med", "hvor kommer du fra", "hva studerer du" og andre slike intervju-spørsmål med mindre jeg virkelig lurer på det. Selvsagt, jeg forstår at det er lett å stille slike spørsmål i håp om at man da får et samtale-emne å snakke om.

 

Første regel for å få interessen hennes: Skill deg ut!

 

Disse kjedelige spørsmålene er noe alle spør om, og man får ofte det samme standard-svaret som du fikk i posten din.

 

Jeg fikk en jævlig bra connection med ei chick på msn, og etter en stund gikk det opp for meg at "Damn! Jeg vet jo ikke en gang hva hun heter. Får presentere meg". Det blir mye kulere for begge parter når man bare chiller og ha det morro :)

 

En annen grunn til at jeg ikke stiller de spørsmålene jeg kritiserte tidligere er at eventuelle svar på de spørsmålene forteller meg veldig lite om jenta som person. Jeg vil tross alt bli kjent med jenta, og da driter jeg langt i hvilken skole hun går på, men er heller mye mer interessert i humoren til jenta, om vi klikker bra sammen at jeg kan bare chille med henne og ha det fett.

 

Nå har jeg kommet med hva du ikke bør gjøre. Hva med det du bør gjøre?

 

Hvordan snakker du med kompiser og venninner på msn? Jeg bare tuller rundt med buddies og sånt og har det morsomt. Samme gjør jeg med chicks, men da setter jeg en flørtende eller seksuell tvist på det. Jeg snakker med henne som om jeg allerede kjenner henne. Jeg forteller om mitt liv istedetfor å spille ballen over til henne hele tiden. Men, selvsagt, når hun vil fortelle noe, så lytter jeg til henne og kan gjerne fortsette på den samtaletråden.

 

Bare kødd rundt og ha det morro!

 

En annen gøy ting jeg fant ut hindagen, nå som alle har spotify. Lage en sånn spilleliste man kan samarbeide om å fylle opp. Alle elsker musikk, og musikk skaper stemning.

 

For mer tips, kom til sjekketråden :)

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Gjest jente18
På eksempelet i samtalen kunne du jo fortsatt:"Spiser middag nå! Pizza er nom-nom :D" eller noe sånt?

 

Er egentlig mye du kunne funnet på å skrevet, du må bare gidde å fortelle hva du egentlig driver med, og driver du med noe du ikke vil fortelle vrir du på sannheten eller kommer med en hvit løgn. Prøv å konsentrér deg mest mulig om samtalen mens du sitter på PC-en. Når du først begynner å snakke litt, begynner nok hun å skjønne at hun skal snakke litt også, og dermed blir dere drevet i gang av hverandre.

 

Hvis en gutt hadde skrevet pizza er nom-nom på msn til meg, så ville jeg med en gang ha mistet interessen. Noe av det VERSTE som finnes er gutter i alle aldre over 12 år som skriver "barnslig". Ærlig talt.

Lenke til kommentar
På eksempelet i samtalen kunne du jo fortsatt:"Spiser middag nå! Pizza er nom-nom :D" eller noe sånt?

 

Er egentlig mye du kunne funnet på å skrevet, du må bare gidde å fortelle hva du egentlig driver med, og driver du med noe du ikke vil fortelle vrir du på sannheten eller kommer med en hvit løgn. Prøv å konsentrér deg mest mulig om samtalen mens du sitter på PC-en. Når du først begynner å snakke litt, begynner nok hun å skjønne at hun skal snakke litt også, og dermed blir dere drevet i gang av hverandre.

 

Hvis en gutt hadde skrevet pizza er nom-nom på msn til meg, så ville jeg med en gang ha mistet interessen. Noe av det VERSTE som finnes er gutter i alle aldre over 12 år som skriver "barnslig". Ærlig talt.

 

Barnslige gutter er nom-nom da! :tease:

Lenke til kommentar
På eksempelet i samtalen kunne du jo fortsatt:"Spiser middag nå! Pizza er nom-nom :D" eller noe sånt?

 

Er egentlig mye du kunne funnet på å skrevet, du må bare gidde å fortelle hva du egentlig driver med, og driver du med noe du ikke vil fortelle vrir du på sannheten eller kommer med en hvit løgn. Prøv å konsentrér deg mest mulig om samtalen mens du sitter på PC-en. Når du først begynner å snakke litt, begynner nok hun å skjønne at hun skal snakke litt også, og dermed blir dere drevet i gang av hverandre.

 

Hvis en gutt hadde skrevet pizza er nom-nom på msn til meg, så ville jeg med en gang ha mistet interessen. Noe av det VERSTE som finnes er gutter i alle aldre over 12 år som skriver "barnslig". Ærlig talt.

 

Verste jeg vet er jenter i en alder av 18 år som overfokuserer på at alt må være så voksent ;)

Lenke til kommentar
På eksempelet i samtalen kunne du jo fortsatt:"Spiser middag nå! Pizza er nom-nom :D" eller noe sånt?

 

Er egentlig mye du kunne funnet på å skrevet, du må bare gidde å fortelle hva du egentlig driver med, og driver du med noe du ikke vil fortelle vrir du på sannheten eller kommer med en hvit løgn. Prøv å konsentrér deg mest mulig om samtalen mens du sitter på PC-en. Når du først begynner å snakke litt, begynner nok hun å skjønne at hun skal snakke litt også, og dermed blir dere drevet i gang av hverandre.

 

Hvis en gutt hadde skrevet pizza er nom-nom på msn til meg, så ville jeg med en gang ha mistet interessen. Noe av det VERSTE som finnes er gutter i alle aldre over 12 år som skriver "barnslig". Ærlig talt.

 

Pizza er godt, nam-nam whatever. Skal ikke mye til før du mister interessen for noen med andre ord?

 

Synes personlig det er du som er barnslig som i det heletatt klarer å reagere så kraftig på en liten ting :).

Lenke til kommentar
Dude, her er hva jeg gjør, og som funker bra for meg.

 

Jeg stiller aldri spørsmål som "Hva driver du med", "hvor kommer du fra", "hva studerer du" og andre slike intervju-spørsmål med mindre jeg virkelig lurer på det. Selvsagt, jeg forstår at det er lett å stille slike spørsmål i håp om at man da får et samtale-emne å snakke om.

 

Første regel for å få interessen hennes: Skill deg ut!

 

Disse kjedelige spørsmålene er noe alle spør om, og man får ofte det samme standard-svaret som du fikk i posten din.

 

Jeg fikk en jævlig bra connection med ei chick på msn, og etter en stund gikk det opp for meg at "Damn! Jeg vet jo ikke en gang hva hun heter. Får presentere meg". Det blir mye kulere for begge parter når man bare chiller og ha det morro :)

 

En annen grunn til at jeg ikke stiller de spørsmålene jeg kritiserte tidligere er at eventuelle svar på de spørsmålene forteller meg veldig lite om jenta som person. Jeg vil tross alt bli kjent med jenta, og da driter jeg langt i hvilken skole hun går på, men er heller mye mer interessert i humoren til jenta, om vi klikker bra sammen at jeg kan bare chille med henne og ha det fett.

 

Nå har jeg kommet med hva du ikke bør gjøre. Hva med det du bør gjøre?

 

Hvordan snakker du med kompiser og venninner på msn? Jeg bare tuller rundt med buddies og sånt og har det morsomt. Samme gjør jeg med chicks, men da setter jeg en flørtende eller seksuell tvist på det. Jeg snakker med henne som om jeg allerede kjenner henne. Jeg forteller om mitt liv istedetfor å spille ballen over til henne hele tiden. Men, selvsagt, når hun vil fortelle noe, så lytter jeg til henne og kan gjerne fortsette på den samtaletråden.

 

Bare kødd rundt og ha det morro!

 

En annen gøy ting jeg fant ut hindagen, nå som alle har spotify. Lage en sånn spilleliste man kan samarbeide om å fylle opp. Alle elsker musikk, og musikk skaper stemning.

 

For mer tips, kom til sjekketråden :)

fy faen takk man, prøvde det ut for å se hvor langt det gikk og det funka dirt bra. hun starta til å med å spørre meg om greier :thumbup: og tulla med meg å :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...