Gå til innhold

Pentium 4 3.0 GHz og i875P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Virtual Dub tar i875P og P4 3.0 teten, med et lite sekund foran Athlon XP 3000+. Når det gjelder video-encoding er det tydelig at økt systembuss og/eller høyere minnebåndbredde spiller en viss rolle.

Har dere brukt den orginale VD?

 

For det finnes en VD-version som er spessial-laget for P4 ;)

Lenke til kommentar

Imponerende båndbredde, men hva skal man egentlig med 5gb/s? :roll:

 

Uansett, gleder meg til å se AMD med offisielle 200MHz fsb-prosessorer. Kanskje dere kan være interesserte i å teste mitt system, garanterer 233MHz fsb, mulig høyere med bedre minne. :D

Har 8RDA+ nForce2-kort.

Lenke til kommentar
Ja, da må man vel bytte hk og prosessor i løpet av sommeren :D

 

Syke menneske .. bruk penger på noe annet!

Hva i ¤/%"=! skal du med nytt hovedkort og cpu når du har en grom pc fra før?! :-?

 

blir jo ikke så dyrt,jeg selger jo det jeg har dermed blir det ikke så mye i mellomlegg. PS jeg er ikke syk :D:D

Dessuten sto jeg over 7205 som mange kjøpte da dette ville bli en kortvarig sak, de pengene har jeg heller spart og bruker til et kort med støtte for 800mhz litt utpå sommern når prisene begynner å synke.

Lenke til kommentar

Under "Ytelse - applikasjonsbasert" så synes jeg kommentarene til Cinema4d-resultatene er noe tvetydige. Dersom resultatene er i sekunder, så stemmer det vel ikke at XP er best i to av testene? Heller ikke det som står om P4 stemmer overens med resultatene. Eller tar jeg feil? Uansett bagatellmessig :)

 

"... Athlon XP kommer best ut i to av testene her, mens i875P+P4 3.0 er et lite hakk raskere enn i850E+P4 3.06, med unntak av SMP-testen."

 

Men uansett en interessant test. Bare til å begynne og spare til nytt hk og cpu nå :)

Lenke til kommentar
Har dere brukt den orginale VD?

P4-versjonen av VD ble benyttet til P4-testingen.

Er ikke det litt urettferdig da? Burde i alle fall vært testet med den orginale versjonen i tillegg.

Jeg synes ikke det hvis den sammenlignes med en AMD-optimalisert versjon på AMD-systemet.

 

Hvis ikke, så bør begge testes med en nøytral versjon.

 

(Hadde forresten vært interresant å sammenligne både en nøytral, en AMD-optimalisert og en Intel-optimalisert versjon på begge prosessorene. Da kunne vi sett hvor mye de forskjellige optimaliseringene har å si.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...