Gå til innhold

Diskusjon rundt Pakistan


Anbefalte innlegg

Obama har sagt at:

Pakistan, a key ally of the US in the war on terrorism.

 

Men landet selv har flere problemer.

 

Presidenten har en historie som inneholder fengsel, korrupsjonsanklager og mord.

Taliban er i frammarsj.

Landet har gått ned økonomisk.

 

Hva må gjøres for å bekjempe terrorisme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men mer seriøst. Desto mer agresivt vi går ut mot terrorisme desto mer vill den vokse. Man kunne kanskje vurdert å gå andre veien. Trappe ned den agresive motstanden i utlandet. Så sannt pakistan ikke spør om hjelp med å forsvare seg mot taliban så gjør vi ingen ting annet en å lage rakket forsvare osv. (men ingen ting agresivt innen for andre lands grenser) for å forsikre oss mot mulige fremtidige angrip fra pakistan.

Endret av Simon Aldra
Siterer slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Dette blir kanskje litt off-topic. Men som Lord sier her: Hva ville skjedd om hele verden bare trakk seg ut av Midt-Østen? Både på godt og vondt. Rett og slett bare sa at nå får dere klare dere selv. Ikke noe mer flyktningshjelp, ikke noe mer bombing av landene deres, ingen innblanding i politikken deres, ingen militær støtte, ingen økonomisk støtte.

 

Har ofte tenkt at vi kanskje hindrer mye av den naturlig utviklingen der ved vårt nærvær. Hvordan ville den franske revolusjonen gått om det kom romvesener og stoppet alle uroligheter, og tok med seg alle som hadde det dårlig til en annen planet? Jeg veit det er en utenkelig tanke, og at det ikke er helt på linje med hva som er humant. Men sånn sett fra et utilitaristisk synspunkt?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

Angående Talibans opprykning i Pakistan, AlJazeera English har laget en veldig god dokumentar etter min mening, hvis dere har tid, anbefaler jeg dette på å bli sett.

 

 

 

 

Nei nei, utdanning er veldig, veldig viktig for å forhindre at flere blir lurt inn i Taliban. For å få en langvarig positiv virkning må det skapes infrastruktur i de urolige områdene i Pakistan. Det forhindrer at fattige familier blir lurt til å sende ungene sine på selvmordsbombe-oppdrag osv.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/04/26/nyheter...terror/5923723/

 

Huff :(

 

Tror dere Taliban klarer å ta over Pakistan? Hvordan hadde nabolandene Kina og India reagert om det hadde skjedd? Kan det hende at Kina eller India går inn i Pakistan? USA har vel ikke råd til enda en krig?

 

Hilary truet jo med å gå inn i Pakistan hvis ikke militæret gjorde noe, se på dokumentaren ovenfor, Pakistan sloss i områder som er kjent for aldri å ha blitt erobret, alle verdensmakter som har prøvd å innta området har møtt tøff resistanse.

India blir jo beskyldt for å ha en finger med i spillet ved å støtte Taliban, pakistanske sikkerhetsstyrker har nå inntatt flere områder og de sloss mot Taliban as we speak.

 

Hvorfor skulle Kina velge å gi inn? De er jo allierte med Pakistan :).

Lenke til kommentar
Selvom Kina er allierte med Pakistan vil de vel ikke at Taliban skal ta over landet? Ville de ikke reagert da?

 

Edit: Filmene over funker ikke.

 

Filmene fungerer utmerket, bare klikk på "Klikk her for youtube lenken". Regjeringen er korrupt, statsministeren har en mørk bakgrunn og blir kalt for Mr. 10%, tror det var slik at han fikk 10% av alt som ble solgt innad i landet, snakk om korrupsjon!

 

Jeg for min del håper at det blir enda en militærkupp og føler at alle disse såkalte politikerne er korrupte fra topp til tå. Miltæret har som sagt alltid klart å legge landet på rett kjør, selv om Musharraf tok noen feil beslutninger.

 

India er vel bare glad for det som skjer i Pakistan, som du sikkert har fått med deg har Pakistan og India en veldig fyldig historie.

Lenke til kommentar
Selvom Kina er allierte med Pakistan vil de vel ikke at Taliban skal ta over landet? Ville de ikke reagert da?

 

Edit: Filmene over funker ikke.

 

Filmene fungerer utmerket, bare klikk på "Klikk her for youtube lenken". Regjeringen er korrupt, statsministeren har en mørk bakgrunn og blir kalt for Mr. 10%, tror det var slik at han fikk 10% av alt som ble solgt innad i landet, snakk om korrupsjon!

 

Jeg for min del håper at det blir enda en militærkupp og føler at alle disse såkalte politikerne er korrupte fra topp til tå. Miltæret har som sagt alltid klart å legge landet på rett kjør, selv om Musharraf tok noen feil beslutninger.

 

India er vel bare glad for det som skjer i Pakistan, som du sikkert har fått med deg har Pakistan og India en veldig fyldig historie.

 

Det er faktisk Presidenten som blir kalt Mr. 10%. Det vi trenger nå er Imran Khan!

Lenke til kommentar
Selvom Kina er allierte med Pakistan vil de vel ikke at Taliban skal ta over landet? Ville de ikke reagert da?

 

Edit: Filmene over funker ikke.

 

Filmene fungerer utmerket, bare klikk på "Klikk her for youtube lenken". Regjeringen er korrupt, statsministeren har en mørk bakgrunn og blir kalt for Mr. 10%, tror det var slik at han fikk 10% av alt som ble solgt innad i landet, snakk om korrupsjon!

 

Jeg for min del håper at det blir enda en militærkupp og føler at alle disse såkalte politikerne er korrupte fra topp til tå. Miltæret har som sagt alltid klart å legge landet på rett kjør, selv om Musharraf tok noen feil beslutninger.

 

India er vel bare glad for det som skjer i Pakistan, som du sikkert har fått med deg har Pakistan og India en veldig fyldig historie.

 

Det er faktisk Presidenten som blir kalt Mr. 10%. Det vi trenger nå er Imran Khan!

 

Statsminister - President, hvem bryr seg? :p

Jeg refererte såklart til presidenten, så fint som det heter, Farrukh :).

Imran Khan, var det ikke han som støttet Taliban osv?

Lenke til kommentar

Pakistan er et av de landene i verden som har størst potensiale for turisme, noe som kunne fått økonomien i gang der.

 

Pakistan har en av verdens mest spektakulære natur, naturen i norge er kjedelig i forhold. bla litt på flickr http://www.flickr.com/search/?q=pakistan så ser dere hva jeg mener.

Pakistan er en favoritt blant folk som driver med trekking og fjell klatring, mtb sykkling har tidligere også hvert veldig populært i pakistan blant de litt mere erfarene turistene.

Pakistan har veldig mye historiske byggninger som garantert hadde tiltrukke turister

i sør er det strender og sånn.

 

Nord i Pakistan ved Gilgit og Karakoram Highway som kanskje er verdens mest fantastike vei som krysser Himalaya.

 

den sørlige silke veien gikk i gjennom Pakistan..

 

jeg kjenner 3 stk som har reist i Pakistan alle av de er 100% norske og har bare posetive ting og si om landet.

 

Pakistan er på min topp 5 liste over land jeg vil besøke men, desverre er det litt for urolig for meg der nå.

 

Hadde ikke taliban og resten av den søpla holdt på for fult og Pakistan hadde satsa på turisme hadde de fått fart på økonomien ganske fort igjen men, for tiden går det bare en vei desverre for Pakistan

Lenke til kommentar

Det har du sannelig rett i wailer, Pakistan har veldig mye historie (landet er ikke så gammelt, men det har skjedd mye i disse områdene).

Veldig mange historiske bygninger, steder og veldig fin natur, K2 er jo tross alt verdens 2. høyeste fjell og blir ansett som verdens farligste fjell å klatre i :).

 

Får håpe at militæret får orden i disse ekstremistene og trygler nå for en militærkupp, det er bare militæret som kan få Pakistan på beina igjen, jeg føler at så og si alle politikere er korrupte.

Lenke til kommentar
jeg kjenner 3 stk som har reist i Pakistan alle av de er 100% norske og har bare posetive ting og si om landet.

Regner med at det ikke var 3 damer. ;)

 

stemmer de var ikke kvinner:P er snakk om voksene mannfolk og det er noen år siden nå.

 

de 3 er syklister, som har sykkla Norge til Kina og gjennom Pakistan både fra nord fra Kina, gjennom Pakistan og til India men, også fra Iran og inn syd inn i Pakistan og opp nord til Kina gjennom KKH.. de starta sammen men splitta seg i iran og møttes senere i kina igjen.

 

er snakk om folk som til hører høyre siden i norge det her og som er for en veldig mye strengere innvandring i norge. så de tilhører ikke akuratt en gruppe som er forseg av begistring av muslimer i norge men, det er en helt annen diskusjon.

 

jeg kjøpte meg Lonely Planet over Pakistan for en stund og er utrolig fristet.

 

har selv også veldig lyst og sykle norge - kina gjennom central asia, iran, pakistan og india men, sånn det ligger ann akuratt nå er det som skjer i Pakistan et hinder til at jeg gjør drømmen til virkelighet...

 

Planene er egentlig helt klare, har undersøk priser på alt jeg trenger, har kart til store deler av turen, hvert i kontakt med flere andre som har gjort det siste tiden ( det er veldig populært i sverige for tiden) osv. får se hva som skjer

 

 

ble litt mye opptopic nå

Endret av wailer
Lenke til kommentar
Norge til Kina, hvilken vei tok de da? Gjennom Russland?

 

den vansligste ruta er Norge ned til Tyrkia, så endten opp til azerbaijan og båt til turkmenistan eller til Kazakhstan og vidre i central asia til kina endten direkte til kina eller en rund tur ned i pakistan , india og nepal

 

eller

 

tyrkia - iran og resten av central asia

eller tyrkia - iran - pakistan

 

turkmenistan regnes som verdens vanskliste land og få visum og man får 99% av gangene bare et 5 dagers transit visum om man reiser uten for en reisegruppe.

 

grunnen til at man ikke tar gjennom russland er rett og slett at det er veldig vanskelig for å få visum til russland som varer i 6månder +

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...