Gå til innhold

Diskusjon rundt Pakistan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppvåkningen av det virkelige islam og dermed muslimsk terrorisme, begynte ikke med USAs invasjon av afghanistan, og heller ikke USAs støtte og opprustning av taliban. Muslimsk terrorisme i dag er ganske enkelt oppvakningen av det virkelige islam, og fortsettelse på islams 14oo år lange krig mot europa og vesten.

 

Jihad i Sunni-islam

Av Al-Azhar universitetet i Kairo

 

 

Nyformuleringen jihad i sunni-islam siden 1972

Et vigtigt dokument for den nye forståelse og nytolkning af jihad, er fornyelsen af begrebet på Al-Azhar universitetet i Kairo 1972 ved "The Academy of Islamic Research” . Al-Azhar er normgivende i Sunni-islam, d.v.s.. for 90% af muslimerne: "Jihad er vejen til at opnå sejr. (Uddrag af kap.I): Definitionen af jihad: Ordet Jihad betyder at anstrenge sig med alle midler. Det betyder at kæmpe hårdt, indtil du er udmattet. At gå imod fjenden, er at bekæmpe ham. Jihad - i religiøs sammenhæng - betyder at bruge alle midler til at betvinge og bekæmpe fjenderne. Jihad er et islamisk ord, som andre nationer bruger det i betydningen krig".

 

Grunde ifølge hvilke jihad er tilladt: "Det er ulovligt at opgive jihad og gå ind på fred og svaghed, medmindre det at opgive jihad for en stund er, for at samle nye kræfter, såfremt muslimerne er svage og fjenderne er stærkere. Opgiver en enkelt gruppe af nationen at gennemføre jihad, da vil hele nationen blive beheftet med synd......" Uddrag af kap.II.: "Krig er basis for omgangen mellem muslimer og deres modstandere, medmindre der er klare grunde til fred som f.eks., at de andre antager islam eller indgår en overenskomst med dem. …men muslimer har frihed til at bryde deres overenskomster med fjenderne, når de er usikre på, om disse vil forråde dem....... (Al Azhar Universitetet “The fourth Conference of the Academy of Islamic Research” Rajab 1388 (1972)).

 

 

Jihad i Shia-islam: tekster skrevet af Nyere ledende Shiamuslimske teologer

Nyformuleringen af jihad i Shia-islam siden 1979:

 

Hellig krig er Allahs velsignelse til menneskeheden

En milepæl i udformningen af jihad i shia-islam er Ayatollah Khomeinis tale, som han holdt fra balkonen i sit eget hjem i Jamaran på Profeten Muhammads fødselsdag 12.12.1984: ”Hvis vi tillader de vantro at fortsætte med at spille deres rolle med at korrumpere verden, vil deres moralske straf blive desto strengere. Derfor vil vi gøre dem en tjeneste, hvis vi dræber dem for at sætte en stopper for deres korrupte aktiviteter. For deres eventuelle straf vil blive mindre. At lade de vantro fortsætte med at leve, betyder at tillade dem at gøre endnu flere korrupte ting. At dræbe dem er den kirurgiske operation befalet af Allah Skaberen….. De, som følger Koranens love, er agtpågivende over for at opfylde lovene om Qissas (gengældelse) og at vi skal dræbe…. Krig er en velsignelse for verden og for enhver nation. Det er Allah selv, som befaler mænd at føre krig for at dræbe. Koranen befaler: ”Før krig indtil al fordærvelse og ulydighed mod den guddommelige lov er renset ud!"

 

De krige, som vor Profet – velsignet være hans sjæl – førte mod de vantro, var guddommelige gaver til menneskeheden. En gang vandt vi krigen, nu skal vi vende os hen til andre krige. Ja det vil ikke være nok. Vi har at føre krig indtil al fordærvelse, al ulydighed mod islamiske love over hele verden er ophørt. Koranen befaler: ”Krig indtil sejr!” En religion uden krig er en forkrøblet religion. Det er krig, som renser verden. Sådanne præster, som siger, at det er mod loven i den hellige bog, er islams fjender. Men Allah være priset, vore unge krigere (muhajediner) sætter hans befaling om til handling og kæmper. De ved, at det at dræbe de vantro, er en af de nobleste missioner, som Allah har reserveret for menneskeheden”.

 

Ayatollah Sadeq Khalkhali:

 

“De, som er imod at slå ihjel, har ingen plads i Islam. Vor Profet dræbte med sine egne velsignede hænder. Vor Iman Ali dræbte mere end syv hundrede på én dag. Hvis troens overlevelse nødvendiggør, at der udgydes blod, så er vi der for at udføre vor pligt” ( cit. efter A.Taheri: Holy Terror).

 

Særlig vigtige i shia-muslimsk sammenhæng er teologerne fra den hellige by Qoms stillingtagen til Jihad:

 

Koranen, den sande vejviser i den hellige krig

Muhammed Taqi Partovi Sabzevari i “Ayendeh Nehzat Islami” (Qom 1986):

"Vor Profet - velsignet være hans sjæl - var langt mere en revolutionær end Moses. Han var general, statsleder, en administrator, en økonom, en lovgiver og en førsteklasses manager i alt... Ville han tøve med at lade de skyldige smage sværdet? Aldrig, tre gange aldrig! Ingen ville vove at danse uden for linien, når han var nær... I Koranens historiske version skal Allahs støtte og den revolutionære kamp af folket gå op i en enhed, så de sataniske regenter bliver kastet til jorden og dræbt. Folk, som ikke er klar til at dræbe og til at dø for at skabe et islamiske samfund, kan ikke forvente Allahs støtte. Den almægtige har lovet os, at den tid vil komme, da hele menneskeheden vil leve forenet under islams banner, når månens tegn, Muhammads symbol, vil være herskende overalt. Men den dag skal fremskyndes gennem vor jihad, gennem vor villighed til at ofre vore liv og til at udgyde det urene blod af dem, der ikke har set lyset, bragt fra Himlen af Muhammad i hans mi´raj (natterejse).... Det er Allah, der giver os skydevåbenet i vor hånd. Men vi kan ikke forvente af ham, at han selv skal trække på aftrækkerne, blot fordi vi er ængstelige”.

 

Gholam-Reza Fada´i Araqi: "Hezb-Allah va Hezb-Shaytan"(Allahs parti og satans part), Qom 1986: "Islams krige".

 

"Det, som har betydning for islam, er troens frontsoldater. Islamiske krige har altid været fortsættelsen af den islamiske ideologiske kamp. Koranen lærer, at de, som undertrykkes af tyranni, har enhver ret til krig. Islam lærer at dræbe afgudstilbedere og de vantro, som ikke forstår islam og påfører os krig. Islams mening med krig er oprettelsen af Allahs regering og således kulminationen af evolutionsprocessen. Koranen lærer os at dræbe dem, som volder os bryderier, men den viser også, at vi ikke skal overdrive det. Koranen forbyder overdrivelser af drab, men meningen med qital (drabene) er ikke at dræbe alle, men at eliminere lederne og deres agenter. Islam forkynder gengældelse som en autoritativ værdi, men siger, at vi ikke skal gå for vidt. Koranen inviterer os til at dræbe, indtil alle de, som giver os bryderier, er elimineret. Hvad der menes med bryderier er det udtryk, som finder sted over for muslimer fra ikke-muslimske regeringer, eller som blot synes at være islamiske i det ydre. For at afslutte det, er det tilladt at gribe til våben og at dræbe. Krig og blodig omvæltning er nødvendig for at bevare troen, ellers kan muslimer p.gr.a. undertrykkelsen komme til at opgive deres tro. Men det er meget nødvendigt at foretage en ideologisk kamp, at bringe islams budskab overalt og vise hele menneskeheden, at alene islam kan frelse dem fra tilintetgørelse."

 

Ayatollah Fazl-Allah Mahalati (Teheran 1980):

 

“De troende, der ser islam trampet under fode og intet gør for at forhindre det, vil havne i helvedes syvende lag. Men den, der tager et gevær, en dolk, en køkkenkniv eller blot en sten, har sikret sig en plads i Himlen. En islamisk stat er summen af sådanne troende. En islamisk stat er en krigsstat, indtil hele verden ser og anerkender lyset af den sande tro”

 

http://radiobergen.org/islam/jihad_sunni.htm

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Filmen "Slumdog Millionaire" viser trakkasering av muslimer i India.

 

Her legger jeg frem grundig dokumentasjon!

 

 

Jeg beklager, men henvisninger til en film som jeg ikke har sett, kan ikke godtas som noe dokumentasjon på noe som helst.

 

Et forslag Baltazar.

Når du leser anti-islam-tekster lønner det seg å opprette et kritisk syn også til den kritiske teksten.

Du påstår her nå at i India er det kun muslimer som diskriminerer ovenfor alle andre folkegruppene i India.

Nuvel.

Hindunasjonalistene er ikke akkurat mors beste barn, Sikhseperatistene vil selvsagt være med på leken. De kristne er det ikke så mange av, men de kristne fikk da smake pisken i Orissa sist høst. Og muslimene futter av sine kinaputter med jevne mellomrom de også.

 

Iallefall kan man i det minste forlange at man svinger innom wikipedia sin side for religiøs vold i India.

Lenke til kommentar
Men Baltazar hvorfor er du så imot muslimer egentlig?

 

Jeg er ikke nødvendigvis imot muslimer.

Men jeg er mot islam, på lik linje med all annen ondskap. Og også andre onde ideologier som f.eks sosialisme.

 

Det fins mange hyggelige muslimer, men islam ødelegger muslimene og gjør dem umenneskelig, kalde og uten medfølelse for andre mennesker.

Lenke til kommentar
Filmen "Slumdog Millionaire" viser trakkasering av muslimer i India.

 

Her legger jeg frem grundig dokumentasjon!

 

 

Jeg beklager, men henvisninger til en film som jeg ikke har sett, kan ikke godtas som noe dokumentasjon på noe som helst.

 

Et forslag Baltazar.

Når du leser anti-islam-tekster lønner det seg å opprette et kritisk syn også til den kritiske teksten.

Du påstår her nå at i India er det kun muslimer som diskriminerer ovenfor alle andre folkegruppene i India.

Nuvel.

Hindunasjonalistene er ikke akkurat mors beste barn, Sikhseperatistene vil selvsagt være med på leken. De kristne er det ikke så mange av, men de kristne fikk da smake pisken i Orissa sist høst. Og muslimene futter av sine kinaputter med jevne mellomrom de også.

 

Iallefall kan man i det minste forlange at man svinger innom wikipedia sin side for religiøs vold i India.

 

 

Jeg er kritisk til alle onde ideologer og alle som bruker vold, og ikke bare islam. Gå tilbake og les mine forskjellige innlegg på flere tråder her, så ser du at jeg sparker i alle retninger og kritiserer også falsk lære i kristendom, samt ugjærninger utført av folk som kaller seg kristne.

 

Jeg har aldri påstått at muslimene er de eneste som diskriminerer, undertrykker og bruker vold i India. Det jeg sier er at det er muslimene som har startet denne onde sirkelen med vold og diskriminering.

Sikher og hinduer er heller ikke spesielt fredelige av seg, så derfor tar de igjen med samme mynt om de blir trakkasert av muslimene.

 

Jeg fordømmer alle former for fysisk vold, uansett hvem som utfører den. Men man må jo likevel ha en viss foståelse for at noen prøver å forsvare seg når de blir angrepet og trakkasert av muslimer.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke nødvendigvis imot muslimer.

Men jeg er mot islam, på lik linje med all annen ondskap. Og også andre onde ideologier som f.eks sosialisme.

 

Det fins mange hyggelige muslimer, men islam ødelegger muslimene og gjør dem umenneskelig, kalde og uten medfølelse for andre mennesker.

 

Nå er det vel ikke religionen i seg selv som er ond, men måten noen utnytter den for å skape kaos. Kristendommen kan man også klassifisere som en ond ideologi med dens historie, men den har i dag moderert seg til kun å gjelde privatlivet.

 

Mye av grunnen til at denne formen for ekstrem Islam har oppstått er vesten skyldig i. Vi har ødelagt, bombet og invadert landene deres i lang tid, og vesten har generelt en nedverdigende måte å se på dem. Skal denne religionen forandre seg må vi forandre vår måte å forholde oss til deres religion. Vi kan jo begynne med å trekke oss ut av Afghanistan og Irak hvor vi ikke har noe å gjøre, men det skal også sies at vi må sette klare og strenge kriterier til dem.

Lenke til kommentar
Jeg fordømmer alle former for fysisk vold, uansett hvem som utfører den. Men man må jo likevel ha en viss foståelse for at noen prøver å forsvare seg når de blir angrepet og trakkasert av muslimer.

 

Skulle tro dette var egentlig nok og beskrivende for argumentasjonen...

Men du ga meg en latterkule, for det skal du ha takk.

 

M'asselema

Lenke til kommentar
Kristendommen kan man også klassifisere som en ond ideologi med dens historie, men den har i dag moderert seg til kun å gjelde privatlivet.

 

Hvis du henger deg opp i hva katolske prester og den katolske kirke gjorde, og tildels fremdeles gjør av ugjerninger, så kan jeg si meg enig.

Men nå er det slik at den katolske kirke er ingen kristen kirke.

Det er også slik at det som avgjør hva en ideologi eller en religion står for, er hva dens skrifter sier.

 

I islams skrifter har du rikelig med støtte for vold,trakkasering og drap på ikke-muslimer. Muhammed selv var en massemorder og landeveisrøver. Og det er forbildet muslimer får beskjed om å etterligne.

 

 

 

Kristendommens budskap er i hovedsak dette: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.' 38 Dette er det største og første bud. 39 Men det andre er like stort: ' Du skal elske din neste som deg selv.' 40 På disse to budene hviler hele loven og profetene.

 

Det betyr i klartekst at om du elsker din neste så elsker du også Gud, og om du elsker Gud så elsker du også din neste.

 

 

 

islam sier at om muslimer "elsker" allah så skal de slåss og drepe vantro for allah, og for å spre islam, inntil hele verden er muslimsk.

Det er imamer i Norge også som lærer at muslimer skal drepe vantro for å glede allah. Og denne læren har god støtte i koranen og hadith.

Det vi ser skje nå i flere land i verden, er ganske enkelt det virkelige islam som løfter sitt stygge hode, og stadig flere muslimer tar koranens mange oppfordringer om å drepe vantro på alvor, idet de også prøver å leve opp til det eksemplet muhammed satte.

Det er imidlertid avgjort av islams ledere at europa skal tas over med list, og på forholdsvis fredelig måte. Og til nå har muslimene også stort sett holdt seg i ro, men nå begynner de å bli såpass mange, at noen av dem begynner å bli utålmodige og tyr til vold i europa også.

 

Årsaken til at pakistan, med sin store hær likevel har problemer med taliban, er at muslimer flest støtter taliban, selv om mange offentlig gir utrykk for det motsatte. Det samme gjelder i Afghanistan.

Og også i europa er det slik at de fleste muslimer støtter de muslimene som bruker vold, men de sier det motsatte. De kan ikke annet enn å støtte det, for tar de avstand fra det, så tar de også avstand fra koranen.

Dvs. da tar de avstand fra islam, og er ikke lenger muslimer.

 

For kristne så er det ikke vanskelig å se at allah ganske enkelt er satan selv i forkledning.

 

http://www.youtube.com/watch?v=iW4EDy7rxqI...feature=related

Lenke til kommentar

Baltazar: Jeg er enig i at det står mye rart i Koranan, men det gjør det også i bibelen. Gud (den kristne) sier blant annet at hans folk skal utrydde alle de som står i hans vei, og alle vantro.

 

Hvis vi går tilbake i tid, til den tid da korstogene herjet i midtøsten, var Islam en fredselskende religion, og var mye mer vennligere og ærefulle krigere enn de kristne, og de var på langt nær ikke så barbariske og undertrykkende. Nå har dette forandret seg. Det er med andre ord ikke religionen i seg selv, men hvem som kontrollerer den som avgjør om det er en ond ideologi.

 

Du sier at de fleste muslimer i Europa støtter Taliban og de som bruker vold, hvor har du det fra?

Endret av Minitrotsky
Lenke til kommentar
Baltazar: Jeg er enig i at det står mye rart i Koranan, men det gjør det også i bibelen. Gud (den kristne) sier blant annet at hans folk skal utrydde alle de som står i hans vei, og alle vantro.

 

Hvis vi går tilbake i tid, til den tid da korstogene herjet i midtøsten, var Islam en fredselskende religion, og var mye mer vennligere og ærefulle krigere enn de kristne, og de var på langt nær ikke så barbariske og undertrykkende. Nå har dette forandret seg. Det er med andre ord ikke religionen i seg selv, men hvem som kontrollerer den som avgjør om det er en ond ideologi.

 

Du sier at de fleste muslimer i Europa støtter Taliban og de som bruker vold, hvor har du det fra?

 

Det står ikke i Bibelen at kristne skal utrydde alle vantro, eller de som står i Guds vei. Og hvorfor skulle kristne få beskjed om å "utrydde de vantro" når Gud har skapt alle, også de du kaller vantro ?

 

Gud trenger heller ingen til å utrydde "de som står i Hans vei" Om Gud vill kvitte seg med noen eller noe, så gjør han det selv, når tiden er inne for det.

 

islam har aldri vært noen "fredselskende" religion. islam oppsto i arabia, i en tid hvor de fleste land i midtøsten var kristne, Og islam ble spredt ved krig, muslimene angrep også flere ganger europa, bla erobret de det meste av spania.

 

http://www.answering-islam.org/BehindVeil/btv2.html

 

Korstogene var et svar på flere hundre år med muslimske erobringer og angrep på europa, samt forsøk på å ta tilbake kristne områder i midtøsten, og da spesielt Jerusalem.

 

http://www.thearma.org/essays/Crusades.htm

 

Jeg vet at de fleste muslimer støtter taliban, og andre som trakkaserer og dreper ikke-muslimer, fordi disse muslimene ganske enkelt tar islam på alvor, og følger muhammeds eksempel og oppfrdringene i koranen om å drepe for allah.

 

Muslimene kan ikke ta avstand fra taliban,eller det andre muslimer gjør etter oppfordringer i koranen, For gjør de det, så tar de jo avstand fra islam, og da er de jo ikke muslimer.

De står opp og sier de tar avstand fra slikt, men de fleste gjør det likevel ikke. For koranen oppfordrer også til å lyve for vantro, og føre dem bak lyset for å beskytte islam.

 

http://www.answering-islam.org/Index/T/taqiyya.html

Lenke til kommentar
Baltazar med sin propaganda...

 

Religion er ikke noe ondt!

 

Hvor får du all den informasjonen som driver deg til å hate religion og særlig Islam?

 

Dette jeg sier er ikke noe "propaganda" Men det er sannheten.

 

Religion kan godt være ond. For på tross av hva de fleste tror, så er religion for det meste skapt av mennesker, under påvirkning fra satan.

 

Jeg kritiserer islam i de trådene som omhandler islam. Jeg har også krtisert jødedom, og mainstream kristendom i de trådene som omhandler dette.

Om de dukker opp tråder som omhandler andre religioner, så er det mulig jeg dukker opp for å kritisere dem også.

 

Du stilte med et ærlig spørsmål, og jeg skal gi deg et ærlig svar.

Den informasjonen som gjør at jeg kritiserer islam, kommer fra Gud og fra min egen kunnskap om islams skrifter.

Lenke til kommentar

Baltazar: Da gud skulle veilede Moses og Guds folk til det lovede land, sa Gud at han skulle hjelpe dem å slå alle de som var i mot dem, og slå ned alle som ikke tror på Gud. Dette er ikke akkurat varme ord. Han sier også at de som ikke tilber ham skal bli drept. Han krever også offergaver fra alle som gjør en synd, og alt dette til sammen tilsier vel ikke at Kristendommen er en snill ideologi.

 

Og grunnen til korstogene er ikke det du sier. Da Spania vant et stort slag over Maurerne så paven det som en mulighet til å promotere et hellig korstog. På denne tiden hadde kristne og pilegrimmer adgang til Jerusalem, men det var ikke nok for paven. Korsfarerne var grusomme, og drepte alle innbyggerne i byene de overtok. Da den muslimske verden endelig fikk mobilisert seg, blant annet under Saladin viste de barmhjertighet. Når de tok over en by, lot de overlevende, til og med soldater, få slippe unna med familie og verdisaker. Grunnen til dette var fordi muslimene på den tiden så på det som galt å drepe når det ikke var nødvendig. Så det er feil å si at Islam er en ond ideologi. En bok som viser dette veldig godt er "Korstogene sett fra arabernes side" av Amin Maalouf. Dette viser igjen at det er meneskene som gjør Islam ond, og ikke Islam i seg selv.

 

Jeg er ikke enig med deg i at majoriteten av muslimer støtter Taliban på ditt grunnlag. Dette må du finne kilder til.

Lenke til kommentar
Baltazar: Da gud skulle veilede Moses og Guds folk til det lovede land, sa Gud at han skulle hjelpe dem å slå alle de som var i mot dem, og slå ned alle som ikke tror på Gud. Dette er ikke akkurat varme ord. Han sier også at de som ikke tilber ham skal bli drept. Han krever også offergaver fra alle som gjør en synd, og alt dette til sammen tilsier vel ikke at Kristendommen er en snill ideologi.

 

Og grunnen til korstogene er ikke det du sier. Da Spania vant et stort slag over Maurerne så paven det som en mulighet til å promotere et hellig korstog. På denne tiden hadde kristne og pilegrimmer adgang til Jerusalem, men det var ikke nok for paven. Korsfarerne var grusomme, og drepte alle innbyggerne i byene de overtok. Da den muslimske verden endelig fikk mobilisert seg, blant annet under Saladin viste de barmhjertighet. Når de tok over en by, lot de overlevende, til og med soldater, få slippe unna med familie og verdisaker. Grunnen til dette var fordi muslimene på den tiden så på det som galt å drepe når det ikke var nødvendig. Så det er feil å si at Islam er en ond ideologi. En bok som viser dette veldig godt er "Korstogene sett fra arabernes side" av Amin Maalouf. Dette viser igjen at det er meneskene som gjør Islam ond, og ikke Islam i seg selv.

 

Jeg er ikke enig med deg i at majoriteten av muslimer støtter Taliban på ditt grunnlag. Dette må du finne kilder til.

 

 

Gud valgte Israels folk til å spre Hans ord, og til gjengjeld skulle de få sitt land. Og at de fikk beskjed om å renske ut dem som bodde i landet, var fordi det var nephilim, avkom etter satans demoner og menneskekvinner. Disse var følgelig ikke mennesker, og de var uhelbredelig onde.

Men dette var en befaling fra Gud, der og da, at det står i Bibelen i dag er ganske enkelt fordi det er viktig historie. Men det har likevel ingenting med kristendom i dag å gjøre, for kristendom går ut på å følge Jesus og Hans budskap. Og det finner vi i NT.

 

Du har nok hørt feil historie om korstogene, for det var ikke slik at katolikkene bare plutselig bestemte seg for å angripe Jerusalem. Og det var slett ikke slik at Jerusalem plutselig var muslimsk.

Jerusalem var en kristen by inntil muslimene erobret den i år 638. Kristne pilegrimer hadde heller ikke adgang til Jerusalem under muslimene.

 

Men det er riktig at saladdin og korsfarerne inngikk en avtale om at kristne pilegrimmer skulle få fri adgang til Jerusalem. Men det var etter at muslimene igjen hadde overtatt byen etter at korsfarerne klarte å gjenerobre den.

 

saladdin var mange ganger mer barmhjertig enn andre muslimske feltherrer på den tid, samt både før og etter, inkl muhammed selv. Og han var i det minste ærlig og til å stole på, derfor holdt han sitt løfte etter det vi vet.

 

Du får lese siden jeg linket til for mer info. om korstogene. At korsfarerne var brutale er nok riktig, men det var muslimene også,. Både i sin krigføring i midtøsten, og i sine mange angrep på europa.

 

Den arabiske versjonen om historien om korstogene er feil, og fremstiller muslimene som "uskyldige ofre" noe de selvfølgelig ikke var.

Muslimene fremstiller ting som om halve verden plutselig var muslimsk, og så kom de "onde" europeerne og plaget de stakkars "fredelige" muslimene. Men å fremstille det slik er nok alt for enkelt, og det avslører engentlig at islam har en skjult agenda, og at muslimske ledere prøver å skjule islams virkelige vesen, og histori.

 

Je beklager å måtte skuffe deg, men islam er en ond ideologi.

Det er islam som gjør at muslimer blir onde, for ingen mennesker er født onde, og heller ikke de menneskene som er født muslimer.

Så ingen muslimer er onde i utgangspunktet, men de står i fare for å bli det om de fortsetter å følge islam.

 

Tragedien er at muslimene flest klarer ikke å se dette selv, derfor insisterer de på å holde på islam og nekter å tro at det taliban og andre muslimske terrorister gjør er i samsvar med islam, og etter oppfordring fra koranen.

 

Vi ser jo at de fleste muslimer, eller ihvertfall alt for mange av dem. Ønsker taliban velkommen både i afghanistan og pakistan. Mange muslimer i europa legger heller ikke skjul på sin støtte til et muslimsk styre i europeiske land, og sin fientlighet mot europeere som tok imot dem da de flyktet fra sine egne land som er ødelagt av islam.

 

Om flertallet av muslimer ikke hadde støttet taliban, samt andre muslimske terrorister. Så ville vi sett mye mer til protester fra muslimer over hele verden, for muslimene ville da ikke finne seg i at terrorister misbrukte islam på den måten. Men muslimer flest vet jo selvfølgelig at taliban og andre muslimske terrorister bare følger muhammeds eksempel, samt oppfordringene i koranen.

Derfor protesterer de ikke så lenge det er bare er ikke-muslimer som blir drept.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...