Gå til innhold

Heretter skal jeg kun laste ned


Anbefalte innlegg

Dette er nå mitt politiske standpunkt.

 

Frihet for alle.

Det er ingen grunn til at jeg personlig skal ha et ansvar for å gjøre James Hetfield til milliardær.

Han får værsågod få seg en jobb, slik som JEG og alle ANDRE er nødt til å gjøre for å tjene til livets opphold.

 

Vi går på jobb fem dager i uka, vi betaler skatt, og likevel sitter vi igjen med nær sagt ingenting.

Livet er en dans på roser for de i filmindustrien og musikkindustrien. Likevel vil de ha mer.

 

Jeg har fått nok.

 

Heretter skal jeg KUN laste ned. Jeg håper alle gjør som meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper ingen andre følger din barnslige argumentasjon.

 

Ingen tvinger deg til å høre på / kjøpe Metallicas musikk. Det er heller ingen som tvinger deg til å benytte produkter som er produsert av Aker og som har gjørt Røkke til milliardær.

Og slik fortsetter det med alle produketer du bruker daglig. Det er alltid noen som "sitter på toppen" og tjener godt på ditt og mitt forbruk. Du trenger ikke å være så forbasket missunelig av den grunn. Er det kommunsmen du vil ha tilbake kanskje? Alle jobber for staten og får samme lønn?

 

Det vil alltid være forskjell på folk. Noen er flinkere enn andre. Noen har større hus, større bil, mer penger osv, men en kan ikke gå rundt å stjele fra disse bare fordi du er missunelig på dem. Det er sikkert noen som har det verre enn deg også.

Lenke til kommentar
Han får værsågod få seg en jobb, slik som JEG og alle ANDRE er nødt til å gjøre for å tjene til livets opphold.

Du tror ikke det er jobb å lage musikk? Å lære seg å spille et instrument? Å produsere et album? Å promotere seg selv?

 

Hva med programmering, er det en jobb? Skuespiller? Regissør? Kameramann?

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Gapwick, du er vel klar over at det er bare en brøkdel av inntekt til filmindustrien og musikkindustrien som går til kameramann, musiker, skuespiller osv? BRØKDEL!

Og du er klar over at bare enm brøkdel av inntektene av dagligvarer som går til primærindustrien? Det vil alltid finnes mellomledd. Du vil alltid ha produsenter, ett eller flere ledd av distributører, grossister og detaljister. Slik er det i alle bransjer, og systemet fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

La oss alle være idioter. Det er ikke mitt personlige ansvar å sørge for at daglivarebutikkene tjener penger, ei heller at videoleiesjappene tjener penger. Tror jeg skal finne meg en bondegård hvor jeg bare kan valse inn og forsyne meg med grønnsaker.

 

Fra i dag av skal jeg ta alt jeg har lyst på. Det er slik jeg har blitt oppdratt, med en total mangel på moral.

 

Men fra spøk til revolvær. Ja jeg laster ned mye, men forskjellen på meg og mange andre er at jeg er klar over at det er galt og jeg har ikke noe problem med å sammenligne det med tyveri.

 

Som en klok man en gang sa "En persons ekte moral viser seg først når personen vet at ingen vil få vite om hans handlinger"

 

Er du mellom 15 og 20 år OP?

Lenke til kommentar

Jeg ser på opphavsrett som et virkemiddel vi har for å sikre oss at det blir produsert profesjonell film/musikk/spill osv. På en eller annen måte må de som gjør denne jobben (det ser selvsagt en jobb) få betalt for det. Og da er opphavsrett et virkemiddel vi kan bruke. Det geniale med opphavsrett (om alle respekterer den) er at vi da får et marked, og dermed får vi produsert den filmen/musikken/de spillene som folk vil ha.

 

Er for så vidt også åpen for andre systemer, om noen kan komme opp med en bedre ide. Et alternativ er at man innfører en ekstra skatt eller avgift, og at de som vil lage film/musikk/spill osv. får støtte fra staten til det, mot at verket etterpå distribueres gratis. Men jeg ser ikke helt hvordan staten skal klare å velge ut de prosjektene som skal få støtte. De kan ikke bare dele ut støtte til hvem som helst.

 

Opphavsrett, med sin vekt på eiendomsrett og marked, er altså en kapitalistisk løsning på problemet. Fildelerne ønsker det motsatte av eiendomsrett og marked, så den tegninga med han som "laster ned kommunisme" er ikke helt fjern.

Lenke til kommentar
[Andre 3000:]

We work nights, we some vampires

Niggas gather round the beat like a campfire

Singin' folk songs, but not no Kumbaya my Lord

You download it for free, we get charged back for it

I know you're saying, they won't know they won't miss it

Besides, I ain't a thief, they won't pay me a visit

So if I come to your job, take your corn on the cob

And take a couple kernels off it that would be alright with you

Hell no! Yeah, exactamundo

But we just keep recording and it ain't to get no condo

And Candy Bentley fanny with no panties in Miami

And that cute lil' chick named Tammy that you took to the Grammys

See we do it for that boi that graduated

That looked you in your eyes real tough and said 'preciate it

And that he wouldn'ta made it if it wasn't for your CD number 9

And he's standing with his baby momma Kiki and she cryin' talkinbout

That they used to get high to me in high school

And they used to make love to me in college

Then they told me 'bout they first date, listenin' to my tunes

And how he, like to finger nail polish

I say hate to cut you off but I gotta go

I wish you could tell me mo' but I'm off to the studio, gotta write tonight

Hey, can you put us in your raps? I don't see why not

Devin it's the Dude you gon' probably hear him talking 'bout

 

 

Greit nok, de synger også om å røyke gress, men allikevel, et godt poeng!

Lenke til kommentar

Lurer litt på hva som får enkelte til å tro at de har krav på å slippe å betale for musikken eller filmene. Er det eneste argumentet at noen av musikerne/artistene tjener godt? Mulig det er mer, men jeg har i hvertfall ikke samvittighet til å piratkopiere musikk eller filmer. :)

Lenke til kommentar
Dette er nå mitt politiske standpunkt.

 

Frihet for alle.

Det er ingen grunn til at jeg personlig skal ha et ansvar for å gjøre James Hetfield til milliardær.

Han får værsågod få seg en jobb, slik som JEG og alle ANDRE er nødt til å gjøre for å tjene til livets opphold.

 

Vi går på jobb fem dager i uka, vi betaler skatt, og likevel sitter vi igjen med nær sagt ingenting.

Livet er en dans på roser for de i filmindustrien og musikkindustrien. Likevel vil de ha mer.

 

Jeg har fått nok.

 

Heretter skal jeg KUN laste ned. Jeg håper alle gjør som meg.

 

Ja jøss, snakk om å misforstå a. Jeg er faktisk musiker selv jeg, jobber med musikken 5-8 timer daglig, det er et helvete å skrive låter. man bruker også lang tid på å få øvd inn sanger, det koster også penger å betale for øvingslokale og for instrumenter, Det er mye jobb å få dratt nok folk å få sikra seg PR.

 

Dere vet at de som laster ned ødelegger for mange andre? siden veldig mange ukjente band som har potensiale faktisk må slutte fordi de ikke har penger til å finansiere seg selv. Greit at du ikke vil høre det, men da trenger du ikke å motvirke det. Og til dere som sier at artistene tjener på piratkopiering, vel, det er jo markedsføring ja, men en ting er dere som går ut å kjøper det etterpå. en annen ting er de som laster ned og sier at de kun kjøper musikk som de liker men som aldri har kjøpt en cd etter det var mulighet for å laste ned sanger, da stiller du høye krav til musikken.

 

Og et siste notat: Er det greit at jeg kommer og tar lønna dere jobbet hardt for?

 

Desutten, selv om kun den lille brøkdelenav pengene går til kameramenn o.l. så blir den brøkdelen betraktelig mye mindre når ingen betaler for det i det heletatt.

 

Husk 1 kr er faktisk bedre enn 0 kr.

 

Også er det også de som sier de vil kjøpe musikk hvis det var billigere og lettere og man kunne laste de ned, vel, bruk iTunes eller noe da vel, 8 kroner per sang 80 for et album, det slår lett prisen i butikkhylla. Nå er faktisk mulighetene som ofte treffer kriteriene her, men de blir alikevel ikke brukt.

 

Og husk, piratkopiering kommer ikke til å ta live av populær musikk industrien, det kommer til å ta liv av undergrunds musikken hvis ingen kjøper noe.

 

Og uansett om platebransjen tjener fett med penger, så gjør faktisk ikke det Piratkopiering mer lovlig.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til at jeg personlig skal ha et ansvar for å gjøre James Hetfield til milliardær.

Han får værsågod få seg en jobb, slik som JEG og alle ANDRE er nødt til å gjøre for å tjene til livets opphold.

Dette er det mest latterlige argumentet jeg har sett for fildeling kanskje noen gang.

Skal du forfekte fildeling så ihvertfall gjør det med hjerne!

 

~Det er heller ingen grunn til at du skal gjøre RimiHagen til milliardær så feel free og forsyn deg gratis!

 

Vi går på jobb fem dager i uka, vi betaler skatt, og likevel sitter vi igjen med nær sagt ingenting.

Livet er en dans på roser for de i filmindustrien og musikkindustrien. Likevel vil de ha mer.

Du forfekter friheten, men mener at skatten du betalter har noe med at du skal få gratis musikk?

Hadde skatten du betaler bidrat til at du skulle fått gratis musikk så hadde vi nok levd i et regime hvor frihet ikke står i høysete....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...