Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

TrafficInfo

 

og

 

TrafficStats

 

Nå har jeg såvidt prøvd begge, og foreløpig er jeg dessverre litt skuffet. Men tatt i betraktning at begge er svært nye så regner jeg med at enten vil disse utvide funksjonaliteten til å dekke det eksisterende nettverksovervåkere har, eller så vil eksisterende nettverksovervåkere få funksjonaliteten disse har i dag.

 

Ingen av de to nevnte appsa skiller på wifi/gprs og ingen av dem har noe som helst mulighet til å vise data for siste dag/uke osv.

 

De er bare en liste over alle apps, med sendt og mottatt mengde data. Holder en knapp på at TrafficStats er bedre siden listen der sorteres fra mest til minst. Den har også en reset-knapp, som gjør det mulig å se på bruk innenfor et visst tidsrom. TrafficInfo tror jeg viser total trafikk siden jeg innstallerte android 2.2 eller noe sånt. Og da må man huske hvor mye man har brukt, for å kunne se hvor mye mer man bruker den neste uken. Så uten en resetknapp blir den ubrukelig alene. Dessuten er den mindre oversiktlig, tilsynelatende samler den en hel mengde apps som den mener hører sammen og viser den samlede datamengden for alle disse, usikker på hvorfor den gjør det.

 

Av ymse årsaker kom jeg inn på denne siden: http://developer.android.com/reference/android/net/TrafficStats.html og det kan faktisk tenkes at det ikke er mulig å hente ut informasjon om hvor mye gprs en bestemt app har brukt, så en app som skal få denne infoen må kjøre i bakgrunnen og hente ut all info om nettbruk hver gang wifi slåes på eller av. Mulig det er det disse appsa gjør. Får se om jeg får noe mer ut av dem etter noen dagers bruk.

 

Aller helst ville jeg selvfølgelig hatt en app hvor man kan sperre gprs-tilgangen for enkelte apps. Men det krever sikkert litt mer av operativsystemet.

 

Takker for "anmeldelse" av disse, bra gjennomgang :)

Lenke til kommentar

Ingen av de to nevnte appsa skiller på wifi/gprs og ingen av dem har noe som helst mulighet til å vise data for siste dag/uke osv.

Det der må være tull. Er "bare" (jeg har absolutt ikke peiling) å se hvilken connection man har oppe. Er man ikke tilkoblet WiFi, men Mobile Internet, så tilskriv N bytes til "det" (f.eks en variabel). Det kan umulig være verre enn det. Kan tenke meg det er batteridrepende siden det er en liten if-setning som kjøres hver gang mobilen mottar/sender data, men det får så være. Jeg tok et veldig raskt titt på sida, og det skiller bare mellom mobile og network traffic. Så appen er laget veldig simpelt (tror jeg).

Lenke til kommentar

Etter 2.2 oppdateringen til htc så har jeg mistet friendstream og sync mot facebook. Helt greit i grunn da jeg nå slipper 400 nr ekstra i kontaktlisten min.

 

Men, jeg vil ha facebookbildet over på kontaktene mine igjen, et stort savn. Er der programmer som gjør dette?

 

SyncMyPix eller noe sånt.

 

Oops, litt sein der. >.>

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Kan jeg få HTC sense tastaturet etter jeg har rootet til et custom rom? Og med en norsk ordliste?

 

Søk etter "htc_ime mod" på google, tipper et av de første treffene er til en tråd på XDA angående dette... Norsk ordbok kan det hende du må styre litt mer med, men det skal finnes informasjon også om dette på XDA

 

/espen

Lenke til kommentar

Jeg har testet ut sportypal en liten stund nå, men stort sett hver gang jeg er ute en tur blir tiden feil. En gang jeg var ute å syklet en time viste sportypal at jeg hadde vært ute i 3 timer. Jeg har også testet den ved å bare la den stå på i et minutt, når jeg sjekker treningen etterpå viser de ofte rundt 1 minutt og 40 sek.

 

Noen andre som har opplevde samme problem, eller vet hva jeg kan gjøre for å få den til å funke ordentlig.

Lenke til kommentar

DinSide.no skriver om Tasker

 

Kjøpeapps, men utgiver tilbyr den til nedlasting på deres egen side, og hvem som helst kan kjøpe appen etter 7 dagers prøvetid via PayPal, hvilket som betyr at den er åpen for hvem som helst.

 

Appen såg helt genial ut og kan minne om Locale, bare at den endrer på ting og tang også uavhengig av hvor du er.

 

Noen som sa vi ikke har kjøpeapps på Android?? Kjøpe app fra andre plasser enn Marked? Stilig ;)

 

Edit: Typos

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Spørsmål til brukere av aLogcat og lignende: En programutvikler ba meg installere dette for å kartlegge bugs, FC etc i en betaversjon.

 

Har nå installert dette, men undrer meg over hvordan dette virker. Det virker ressurskrevende hvis dette programmet skal ligge og svive i bakgrunnen hele tiden.

 

Er det slik aLogcat virker? Bør man evt avinstallere appen når den ikke er i i aktiv bruk? (Ser at det finnes en pausefunksjon, men ikke noen "disable".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...