Gå til innhold

Hva har folket her inne søkt på til neste år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp... Så vi får se om fornuften (NHH) eller følelsene (UiA) seirer. Er jo ikke verre enn at man søker seg inn på master på NHH eller i utlandet hvis jeg ser at UiA blir for "dårlig". Men med en siv.øk. utdannelse kan man da vel ikke være så sabla uattraktiv uansett hvor utdannelsen er fra, vil jeg tro? Jeg har ingen planer om en toppjobb innen finans likevel så føler at NHH er litt vel prestisjetungt for min del uansett.

 

Nei, beklager off-topic...;)

Hvorfor velge en mindre prestisjefull skole om man kan velge en bedre? Kjenner folk på NHH som stortrives i allefall.

Lenke til kommentar
Jepp... Så vi får se om fornuften (NHH) eller følelsene (UiA) seirer. Er jo ikke verre enn at man søker seg inn på master på NHH eller i utlandet hvis jeg ser at UiA blir for "dårlig". Men med en siv.øk. utdannelse kan man da vel ikke være så sabla uattraktiv uansett hvor utdannelsen er fra, vil jeg tro? Jeg har ingen planer om en toppjobb innen finans likevel så føler at NHH er litt vel prestisjetungt for min del uansett.

 

Nei, beklager off-topic...;)

 

Du skal ha gode resultater i bacheloren fra UiA for å komme inn på Master på NHH.

 

Skal forresten også inn på NHH. Har holdt av plass fra i fjor :new_woot:

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar

Jeg har søkt mye rart, jeg:

 

Offentlige Høyskoler:

Dataingeniør

Sikkerhetsingeniør (eller hva det heter)

+ 8 andre valg, så jeg har litt å velge mellom! :p

 

 

Private Høyskoler:

 

BI:

Markedsføring

Internasjonal Markedsføring

Markedskommunikasjon

 

 

Campus Kristiania:

Markedsføring

Lenke til kommentar
Hvorfor velge en mindre prestisjefull skole om man kan velge en bedre? Kjenner folk på NHH som stortrives i allefall.

 

Hvorfor velge en prestisjefull skole når man kan velge en mine prestisjefull skole i en by man trives i?

 

 

Du skal ha gode resultater i bacheloren fra UiA for å komme inn på Master på NHH.

 

Klarer jeg ikke en B i snitt fortjener jeg ikke å gå der uansett så da kan det være det samme.

Lenke til kommentar

Har søkt mye rart selv:

 

HiHm Allmennlærerutdanning

HBO Journalistikk

HiG Radiografutdanning

HiST Ergoterapeututdanning

NTNU Informatikk

HiHm Opplevelsesprod.og interaktive medier

HiG Medieteknologi

HiST Sykepleierutdanning

 

Rekkefølgen er foreløpig uviss, men det blir sannsynligvis lærerutdanning på toppen.. Har også søkt flygeleder, skal på opptaksprøver til neste uke.. :)

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

VG 2 Realfag:

 

R1

Biologi

Kjemi

Internasjonal engelsk (er egentlig dritt lei engelsk nå, men vet jeg har bruk for det seinere i livet).

 

Har planer om å bli biolog eller noe sånt, derfor er det greit å ta med biologi selv om det ikke er et eneste studie i Norge som krever det.

Lenke til kommentar
Plankekjøring, men man lærer ikke mer enn man gidder å ta initiativ til selv. :p

Helt klart, men på grunn av noe ujevn innsats endte det med tre femmere. En muntlig, en skriftlig og på eksamen. Skulle ønske jeg valgte engelsk i år også med tanke på trekkfag til eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...