Gå til innhold

Hva har folket her inne søkt på til neste år?


Anbefalte innlegg

1. 194937 NTNU Nanoteknologi

2. 184740 UiB Medisin

3. 184752 UiB Psykologi, årsstudium

4. 184724 UiB Rettsvitenskap

5. 184939 UiB Nanoteknologi

6. 194740 NTNU Medisin

7. 185708 UiO Ernæring

8. 184742 UiB Odontologi

9. 203050 HiB Sykepleierutdanning

10. 184708 UiB Human ernæring

 

Sånn ser altså lista mi ut. Men jeg tviler på at jeg skal gå noe som helst til høsten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. 194937 NTNU Nanoteknologi

2. 184740 UiB Medisin

3. 184752 UiB Psykologi, årsstudium

4. 184724 UiB Rettsvitenskap

5. 184939 UiB Nanoteknologi

6. 194740 NTNU Medisin

7. 185708 UiO Ernæring

8. 184742 UiB Odontologi

9. 203050 HiB Sykepleierutdanning

10. 184708 UiB Human ernæring

 

Sånn ser altså lista mi ut. Men jeg tviler på at jeg skal gå noe som helst til høsten.

 

Du har satt deg sykt høye mål i hvert fall... ;)

Lenke til kommentar

Har søkt maskin ing, på 10 forskjellige skoler.

 

Medisin, se rikke helt hva som er flott med det. Selv om man redder mange folk så kan man gjørr en feil og en person dør. Ikke kjekt å ha det på skuldra hele tiden. Tror ikke jeg hadde taklet det. Men ja, medisin er ikke bare kirurgi.

Lenke til kommentar
Har søkt maskin ing, på 10 forskjellige skoler.

 

Medisin, se rikke helt hva som er flott med det. Selv om man redder mange folk så kan man gjørr en feil og en person dør. Ikke kjekt å ha det på skuldra hele tiden. Tror ikke jeg hadde taklet det. Men ja, medisin er ikke bare kirurgi.

(Mine uthevinger)

 

Hva med pengene? Leger er som kjent ganske godt betalt.

 

Det er heller ikke slik at alle som er utdannet innen medisin nesten dreper personer hver dag. De fleste jobber vel enten med forskning på sykdommer, medisiner etc. eller så behandler de gikt og skriver ut allergitabletter.

Endret av strek
Lenke til kommentar
Ser sykt mange her inne har søkt medisin og er sikre på å komme inn. Fatter ikke hvordan dere kan være så sikre, det er jo sånn hundre ganger så mange søkere som plasser...

 

Dere må jo være tidenes smarteste folk :idea: , hva slags snitt ligger dere på?

Jeg tror ikke folk på diskusjon.no er representativt for befolkningen akkurat... Og deltagere i tråder som dette er gjerne her for å skryte litt :p

Lenke til kommentar
Var ikke så utrolig mange som søkte medisin i år, faktisk.

Seriøst? Hvordan kan du vite det? I så fall vil jo snittet synke litt?

 

Tallene ligger vel ute på samordna opptak, gjør de ikke?

 

I så fall er jeg imponert! SO greier vel ikke å beregne noen inntakskrav før elevene har fått karakterer de heller :p

Lenke til kommentar
Hva med pengene? Leger er som kjent ganske godt betalt.

 

Det er heller ikke slik at alle som er utdannet innen medisin nesten dreper personer hver dag. De fleste jobber vel enten med forskning på sykdommer, medisiner etc. eller så behandler de gikt og skriver ut allergitabletter.

Pengene er kjekke dem, men jeg vil heller tjene 100.000kr i året mindre enn å ha det ansvaret. Og som jeg skrev "Men ja, medisin er ikke bare kirurgi." Man kan bli hals, nese, øre lege og da er jo det værste en sår hals. Men lykke til dere som har søkt dette, skal være beinhardt.

Lenke til kommentar
Var ikke så utrolig mange som søkte medisin i år, faktisk.

Der tar du feil, faktisk. Ta Oslo høst for eksempel, 2851 søkere i motsetning til 2360 i fjor, fordelt på 105 plasser. Slik er det på alle de andre universitetene også.

Endret av Ad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...