Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte ut, men usikker på økonomi


Anbefalte innlegg

Fullt klar over at denne kanskje er feilpostet, men fant ingen bedre kategori og det handler jo tross alt om hus.

Jeg er da 18 år gammel og jobber som lærling til elektrikkerfaget. Jeg begynner egentlig å bli lei av og bo hjemme, vi har nettopp flyttet et par mil unna byen der alle kompisene mine bor, det er greit nok men i det nye huset har vi bare en stue og rommet mitt er sånn 6m2 så er ikke akkurat sånn at jeg kan ha så mye besøk og sånn. hele 2.etg og 3.etg er "åpent" hvis man ser bortifra soverom og bad så er liksom ikke noe sted jeg kan være med venner i fred da. Så jeg har da som flere andre på min alder begynt å titte litt på leiligheter. Jeg tenker egentlig litt sånn at det å leie er å kaste penger ut av vinduet, men alle pengene mine går jo ut av vinduet uansett så :p og kjøpe har jeg ikke økonomi til.

 

Det som da er problemet er da at jeg bodde i et ganske sentralt strøk så det er ganske dyrt der, de aller billigste leilighetene koster sånn 4-5000 kroner, så har tenkt litt på å heller kanskje leie en leilighet med 2 soverom og bo sammen med en kompis. Tenkte det kanskje var litt greit å tenke gjennom hva det faktisk koster da jeg ikke tjener så alt for mye. Jeg sitter igjen med 7000 etter skatt og bsu trekk og det jeg lurer på er egentlig om dette er nok?