Gå til innhold

Kompletts Super Mandag! Spam= warn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at mange har fått kanselert sine bekreftede ordre. Har ikke så alt for mange vekttall i jus, men saken bør vel være ganske klar? I kompletts betingelser står riktignok "Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt". Dette er muligens et rimelig forbehold, men når det blir sendt ut ordrebekreftelse som skriftlig bekrefter betalingen (kjøpers forpliktelse oppfyllt) og at varen er på lager stiller saken seg i et annet lys! En ordrebekreftelse er juridisk bindende og man har da bekreftet at man ikke er utsolgt. Da kan jeg ikke forstå at man kan komme rundt forbrukerlovens §19, som sier at man bl.a kan kreve oppfyllelse i hennhold til § 21.

 

--

 

§ 21. Rett til oppfyllelse

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Forbrukeren taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Joda, er nok det vi trenger, amerikanske tilstander & erstatnings rett :thumbdown:

p.s. ta også høyde for evt. senskader(Posttraumatisk stress-syndrom) som dette tilbuds-evenementet hos Komplett påførte sjelen. [ironi I]

 

fortjener de en liten smell.

Belønnes med en smell fordi de hadde all-time high avslag (50%) på et topp-grafikkort. Nei slike gode gjerninger bør de være forsiktig med. :thumbdown: [ironi II)

Lenke til kommentar
Det er jo strengt tatt temmelig uglesett å ha en kampanje, selge varer via nett, ta betalt, og deretter kansellere ordren med begrunnelsen at de ikke har varene? Stod da vitterlig når jeg bestilte at de hadde på lager..

 

Pengene blir kun reservert, denne blir opphevet innen 24 timer fra kansellering av ordren.. hvis dette er penger man ikke har råd til å la stå reservert 1-2 dager, så burde man kanskje aldri trykket kjøp.

 

De som fikk ordrebekreftelse på levering dagen etterpå, var det som var på lager. Tipper du fikk leveringsdato enten 17. eller 26. og da fikk man jo svar lenger opp i tråden om at disse varene kom aldri.

 

Nå er det nok fra min side iallefall, jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar

mailen til komplett om varen ikke tilgjengelig linker til side med info som sier:

Dessverre har en eller flere av varene du har bestilt gått ut fra vårt varesortiment og blir slettet fra ordren. Ønsker du en tilsvarendes vare kan du svare på den mailen du fikk med varenummeret så skal vi legge den inn på egen ordre portofritt, slik at det ikke blir noen ekstrakostnad for deg. Pengene blir frigjort ditt visakort/mastercard iløpet av 48 timer. Beklager dette.
Lenke til kommentar
mailen til komplett om varen ikke tilgjengelig linker til side med info som sier:
Dessverre har en eller flere av varene du har bestilt gått ut fra vårt varesortiment og blir slettet fra ordren. Ønsker du en tilsvarendes vare kan du svare på den mailen du fikk med varenummeret så skal vi legge den inn på egen ordre portofritt, slik at det ikke blir noen ekstrakostnad for deg. Pengene blir frigjort ditt visakort/mastercard iløpet av 48 timer. Beklager dette.

 

Hva betyr det som står der ? At hvis jeg ønsker varen likevel så kan jeg bare sende dem en mail? (hvilken mail tenkte de på? den ordrebekreftelsen?). Får man fortsatt varen til tilbudspris da?

Lenke til kommentar

De spør egentlig om du ønsker tilsvarende vare, ikke tilsvarende pris. (medmindre det kanskje dreier seg om mus/musemattene etc.)

 

Dog spanderer de da portoen på seperat pakke til denne.

 

Slik jeg tolker det i allefall

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
mailen til komplett om varen ikke tilgjengelig linker til side med info som sier:
Dessverre har en eller flere av varene du har bestilt gått ut fra vårt varesortiment og blir slettet fra ordren. Ønsker du en tilsvarendes vare kan du svare på den mailen du fikk med varenummeret så skal vi legge den inn på egen ordre portofritt, slik at det ikke blir noen ekstrakostnad for deg. Pengene blir frigjort ditt visakort/mastercard iløpet av 48 timer. Beklager dette.

 

Hva betyr det som står der ? At hvis jeg ønsker varen likevel så kan jeg bare sende dem en mail? (hvilken mail tenkte de på? den ordrebekreftelsen?). Får man fortsatt varen til tilbudspris da?

 

Nei, det gjør man ikke, eneste man får er "gratis" porto (den er ikke gratis siden du allerede har betalt for den), jeg ringte å spurte.

 

Cruzader, jeg tror posten er stengt til tirsdag (!)

Lenke til kommentar

det er syykt kjipt, tror det er stengt på mandag og siden det er 2. påskedag. dette står ivertfall på posten sin side:

 

Alle postkontor og bedriftssenter

holder åpent til kl 1300 onsdag før skjærtorsdag.

 

Post i Butikk følger butikkens åpningstid.

 

Frister for innlevering av post før påske

Post som skal sendes før påske må leveres

innen kl 1300 onsdag før skjærtorsdag.

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar

Du har nok rett på mange punkter . Jeg personlig ble skuffet ,kommer nok aldri til å kjøpe noe fra komplett igjen vel å merke . Meget glad for at jeg har brukt et seks sifret beløp på en annen webshop i år . Saken er "case closed" for min del men likevel er d surt.

 

 

Jeg synes de som er "sure" uansett hvor saklig de poster ikke har noen grunn til det.

Det er også litt formålsløst annet enn for å "lufte seg" å kritisere hvordan reservasjon av kredittkort fungerer i praksis.

Slik er det, og vil man endre det må man nesten bedrive politisk lobbyvirksomhet for å endre praksis.

 

Dette var ett morsomt "stunt" av Komplett, og de som ikke vet at en ettertraktet vare med lav lagerbeholdning fort "snappes foran nesen" for deg dersom du er for treg med å gjennomføre kjøpet, har nå lært.

 

Det "eneste" som kan være litt kritikkverdig er ett litt dårlig kodet/designet webløsning/lagersystem som ikke helt er ajour.

Noe Komplett bør bruke en brøkdel av kroner på ift "Terminator" (som nå funker knall). :) Mtp å forbedre.

 

Personlig fikk jeg gleden av å stikke innom Østre Kullerød da jeg skulle den veien igår, og der var det jo noen veldig søte jenter som jobbet (ja, jeg er en gamml hævv da de sikkert var godt voksne ift mange av dere som poster her).

Så porto var ikke noe tema i mitt tilfelle. :)

Lenke til kommentar

er vell opptil folk selv hvilken butikk de bruker og av hvilken grunn, folk har gått til krig over mindre så ser ikke problemet i folk mislike en butikk fordi de ble skuffet over salget i forhold til komplett sin beskrivelse på forhånd og treighet i butikken :)

 

personlig bruker ikke jeg komplett med mindre bra tilbud som et par av de i går var, ikke fordi jeg er hårsår fra noen tidligere episode men kort og greit fordi de er dyre.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Nå sto det ettertrykkelig at det ville bli etter "FØRSTEMANN TIL MØLLA-PRINSIPPET" jeg la varene i vogna klikket kjøp, logget inn med bank-id.. trykka til og med feil et par ganger fordi jeg var stressa med å få kjøpt varene. Allikevel fikk jeg alle varene, så at man skal skylde på andre for at man er for treg, det blir litt dumt... det er iallefall min mening.

 

Moderator sa forøvrig for noen sider siden at den diskusjonen bør taes et annet sted og det er jeg egentlig enig i, dere kan gå til sak.. forbrukerrådet og faens oldemor mot komplett hvis dere vil, allikevel syns jeg dette var et bra gjennomført stunt.. spes mtp at det var deres første.

 

1. Moderator henviste til det økonomiske aspektet.

 

2. Da man kjøpte varen stod det på websiden deres at det var flere varer igjen. Man sender så en ordrebekreftelse, man reserverer/trekker pengene fra forbrukers konto og alle forhold taler for at handelen er komplett. Forbruker selv føler at han var tidsnokk, all den tid han ikke fikk beskjed om at han ikke er det. Tid er helt klart et nøkkelord i denne saken. Hvor lenge er det rimelig å vente? For min del er 5-10 minutter rimelig. Har de ikke godt nok system til at de klarer å få gitt beskjed til de uheldige innen den tid, burde de ikke arrangere slike gode tiltak. Ideelt sett burde absolutt ingen være så uheldig at de fikk gjennomført en ordre uten at det var dekning for det.

 

Det er absolutt fullstendig relevant å trekke litt i tråder i akuratt denne saken. Hva om forbruker ikke hadde fått beskjed etter en uke? Hva om forbruker ikke hadde fått beskjed før forbruker selv hadde kontaktet butikken? to dager er absolutt like ille som de sakene. Det er absolutt ikke formildende at forbruker kun blir tilbudt en "gratis allerede betalt porto" som jeg så noen nevnte i kompensasjon.

 

Forbruker har gått to dager i god tro om at handelen var gjennomført. I mellomtiden kan forbruker ha handlet mange varer som kan direkte innvirke på kjøpet han ikke får gjennomført.

 

Det er jo strengt tatt temmelig uglesett å ha en kampanje, selge varer via nett, ta betalt, og deretter kansellere ordren med begrunnelsen at de ikke har varene? Stod da vitterlig når jeg bestilte at de hadde på lager..

 

Nettopp. Og dette er essensen i kritikken. Hvis de ikke har god nok software til å takle det burde de heller ikke arrangert det. Det er ikke verre enn å implementere en autoreply på akkuratt den varen hvor de tok forbehold om at enkelte personer ville få en ordrebekreftelse selv om det ikke var dekning for det på lageret. Da ville jeg blitt fornøyd i alle fall, selv om jeg fortsatt hadde vært kritisk til systemet. Det er snakk om to-tre linjer ekstra på ordrebekreftelsen. To-tre dager senere er desverre altfor, altfor sent og de berammede burde fått en solid kompensasjon.

 

Det er jo strengt tatt temmelig uglesett å ha en kampanje, selge varer via nett, ta betalt, og deretter kansellere ordren med begrunnelsen at de ikke har varene? Stod da vitterlig når jeg bestilte at de hadde på lager..

 

Pengene blir kun reservert, denne blir opphevet innen 24 timer fra kansellering av ordren.. hvis dette er penger man ikke har råd til å la stå reservert 1-2 dager, så burde man kanskje aldri trykket kjøp.

 

De som fikk ordrebekreftelse på levering dagen etterpå, var det som var på lager. Tipper du fikk leveringsdato enten 17. eller 26. og da fikk man jo svar lenger opp i tråden om at disse varene kom aldri.

 

Nå er det nok fra min side iallefall, jeg er fornøyd :)

 

Det handler ikke om at "man ikke har råd til å avse pengene", det handler om hvilket signal dette gir til forbrukeren. Personlig tolket jeg trekk fra konto + ordrebekreftelse + at det stod at det var flere varer igjen som et signal om at jeg ville få skjermkortet. Derfor kjøpte jeg flere varer.

 

Videre har Komplett INGENTING på min konto å gjøre når jeg aldri får varen. Har de varen og skal til å selge den, SÅ kan de gå inn på kontoen min og trekke pengene mine. Ikke før. Det virker litt "dårlig bruktbilkjøp" over det hele. "Jajaja, du skal selvfølgelig få varen, men jeg bare tar pengene dine først så..."

 

Som sagt tidligere er det ikke verre enn at de trekker pengene rett før de sender varen og er det ikke dekning, så sender de det ikke. Og hvor vanskelig er det egentlig å implementere et lignende system som Play har? Hvor man får intrykket om at varen er "under vurdering" og ikke at kjøpet er så godt som gjennomført.

Lenke til kommentar
Noen som i det hele tatt har fått fått musematter eller mus eller har alle disse ordrene blitt kanselert?

 

Bestilte 2 mus og musematte. I dag har de sendt ut mail om at musene er slettet og ikke lenge etter mail om at musematten er sendt. Hadde ikke bestilt den hvis ikke jeg først hadde bestilt musene. Irriterende at ikke de kunne sendt ut en mail først om jeg ville ha halve ordren tilsendt. Nå ble det jo bare bry :-(

Lenke til kommentar
Insty forklarer det egentlig veldig bra her. Men det er alltid noen som ikke fatter poenget.

 

 

Patetisk å se alle de hårsåre frøknene som tar seg nær av dette tøvet her. Voks opp og få deg noe virkelig å bry deg om her i livet.

 

Kanskje du heller ikke fattet poenget siden du bryr deg om å kommentere i denne tråden. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at de som gikk og hentet produktene sine hos komplett fikk det, istedenfor noen som skulle ha det sendt som hadde bestilt før. Det er lettere å sende en mail å si at produktet du kjøpte ikke finnes, enn å si det i person. Dette blir dumt hvis det er slik det er.

Lenke til kommentar

Hmm, det var jo gøy å få melding om at de ikke kunne levere halve ordren jeg hadde inne. Men det jeg synest er mer betenkelig er at jeg satt oppe til klokken 0200 i går for å få kjøpt et kupp. og går enn inn og ser på weekendsalget på komplett så blir jo noen av produktene solgt billigere enn på det super natt kupp salgs kvelden sin, blant annet lenova ideapad som er billigere nå en på super mandagen. mer prosenter i rabatt nå en på kvelden

 

Desverre gikk det ikke så bra med supermandag når så mange får kansellert sin ordre i etterkant. men fikk jo være oppe lenge om natten da i det minste. Men litt rart at varene er kansellert fordi at de hadde gått ut av sortimentet men så venter det varene fremdeles på lager i webbutikken...

 

God Påske

 

RScue

Lenke til kommentar
Noen som i det hele tatt har fått fått musematter eller mus eller har alle disse ordrene blitt kanselert?

 

Bestilte 2 mus og musematte. I dag har de sendt ut mail om at musene er slettet og ikke lenge etter mail om at musematten er sendt. Hadde ikke bestilt den hvis ikke jeg først hadde bestilt musene. Irriterende at ikke de kunne sendt ut en mail først om jeg ville ha halve ordren tilsendt. Nå ble det jo bare bry :-(

 

Jeg var veldig tidlig å bestilte med to musematter og to mus, men fikk ikke gjennomført handlenen da det var såpass vanskelig å bruke de sidene. Etter 3. forsøk fikk jeg betalt.

 

Jeg regner med at du har kjøpt de samme musemattene og musene som jeg har kjøpt ? 25 + 5 kr ?

 

Det ble motsatt for meg, at musmattene er kanselert og at de har sendt musene til meg. Hvordan kan det ha seg at vi får forskjellige varer?

 

Og til slutt, siden jeg ikke får musmattene, betyr det at jeg kan velge en annen musmatte Komplett, og jeg skal ikke betalte mer frakt for den?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...