Gå til innhold

Amerikansk delstat forbyr Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var da høyst underlig... For så være at de liker XP bedre, men hva med de som faktisk vil ha Vista? Skal folk se seg nødt til å bryte loven bare for å få bruke det OS-et de liker best?

 

Only in America... :thumbdown:

 

Det er kun til offentlig bruk at forbudet gjelder, dvs skoler og andre ting. Problemet med Vista er at det ikke bare er programvaren som må oppdateres (les: påkostes flerfoldige millioner i lisenspenger), men mest sannsynlig må også hele maskinparken også fornyes, og det er slikt man ikke trenger å ta seg råd til dersom det de har funker fint med f.eks. XP eller GNU/Linux.

Lenke til kommentar
Dette var da høyst underlig... For så være at de liker XP bedre, men hva med de som faktisk vil ha Vista? Skal folk se seg nødt til å bryte loven bare for å få bruke det OS-et de liker best?

 

Only in America... :thumbdown:

 

Er vel ikke det det står? Vanlige personer kan bruke Vista så mye de vil.

 

"Senatet i den amerikanske delstaten Textas har sagt et foreløpig ja til å forby offentlige etater å oppgradere til Windows Vista. "

Lenke til kommentar
Dette var da høyst underlig... For så være at de liker XP bedre, men hva med de som faktisk vil ha Vista? Skal folk se seg nødt til å bryte loven bare for å få bruke det OS-et de liker best?

 

Only in America... :thumbdown:

 

Er vel ikke det det står? Vanlige personer kan bruke Vista så mye de vil.

 

"Senatet i den amerikanske delstaten Textas har sagt et foreløpig ja til å forby offentlige etater å oppgradere til Windows Vista. "

OK, la meg omformulere: For så være at de liker XP bedre, men hva med de som jobber i offentlige etater som faktisk vil ha Vista?

Lenke til kommentar
Er ikke akkurat første gangen staten Texas har innført noen litt uvanlige lover, for å si det på den måten. Er uansett helt latterlig å innføre en slik lov, håper virkelig iikke jeg trenger å gå noe videre inn på hvorfor.

kan så si, jeg undret meg på om det var en religiøs begrunnelse ute å gikk ;)

Lenke til kommentar

Ut fra kildene... så ser det mer ut som at det heller er et forsøk på å få hele staten(texas) til å skippe vista og så oppgradere til Win7.

 

Det er tross alt bortkastet å kjøpe vista nå - er dere ikke enig? Og holde ymse "agencies" i øra og få dem til å fatte dette er vel enklest om man bare vedtar en lov (eller i dette tilfellet et tilegg til en lov).

Lenke til kommentar
Dette var da høyst underlig... For så være at de liker XP bedre, men hva med de som faktisk vil ha Vista? Skal folk se seg nødt til å bryte loven bare for å få bruke det OS-et de liker best?

 

Only in America... :thumbdown:

 

Er vel ikke det det står? Vanlige personer kan bruke Vista så mye de vil.

 

"Senatet i den amerikanske delstaten Textas har sagt et foreløpig ja til å forby offentlige etater å oppgradere til Windows Vista. "

OK, la meg omformulere: For så være at de liker XP bedre, men hva med de som jobber i offentlige etater som faktisk vil ha Vista?

 

I det offentlige og for en stor del det private så er det ikke slik at man selv kan velge hvilket OS man vil ha på maskinen sin, nei. Det hadde blitt litt mye å gjøre for en stakkars systemansvarlig om flere tusen ansatte bare skulle få installere akkurat det de ville.

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette galt og underli lov.

 

 

Firmaer banner vista, så hvorfor skal ikke en offentlig sektor få lov også?

 

 

Helst de større firmaene har ett spesielt hat for vista.

 

 

De er meget posetive ovenfor Win7.

 

MEN, de hopper ikke på win7, de venter gjerne en liten stund mens den gjennomgår en test fase, for øyeblikket blir de testet mest på laptopper av hva jeg kan se, som helst ikke kjøres via domene eller på samme nett.

 

Når RC1 kommer, da begynner vell tester i nettet med domene og alt trur da jeg iallefall, og win7 kommer til å ha ett inntog som er mye bedre enn XP og Vista mener selv jeg, vi trenger en update, og win7 er såpass bra som XP.

 

Men seriøst mye MS må gjørra, virker ikke som MS klarer å fikse opp i ting :p

 

Noen andre som plages av usb device håndteringa i vista og win7 ? jeg sliter på 5 maskiner, med ipod, eksterne disker, kortlesere, mus og sånt må randomly bli installert på nytt.

 

Win7 og vista, det hender ikke ofte, men det skjer aldri i xp(har aldri selv opplevd det i xp)

 

Kansje stor bruk av usb som er grunnen, who knows.

 

Vet bare at vista er søppel, og win7 er greit.

Lenke til kommentar

Det er vel ingenting. I firmaet jeg jobber med 130.000 ansatte er det også "forbud" mot Vista. Kun XP der i gården, og sånn er det i veldig mange firmaer og organisasjoner. Det koster penger å drifte og vedlikeholde forskjellige plattformer så skjønner det godt, og Vista bidrar vel ikke akkurat med produktivitetsøkning som forsvarerer Vista.... Og å erstatte alle XP med Vista er fullstendig bak mål!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...