Gå til innhold

Aprilutfordring 2009 - J@cob - Verden rundt meg, hovedsaklig godset.


Anbefalte innlegg

Hehe, jeg tror du bare har juksa. Det her er sikkert fra New Zealand!

 

Tullebukken! :love:

 

r ikke enkelt å være 19 år gammel gutt. Man vet ikke sine arme råd.

 

You got that right!

 

Dette bildet(og medfølgende tekst) fikk meg til å tenke på boktrilogien "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" (*). Der er det en oppskrit på hvordan et menneske kan lære segå fly ...

 

Tom

 

*) Trilogien endtevel opp med seks bind eller noe slikt til slutt, men det er en digresjon.

 

Utrolig hva slags rare bøker som kommer ut av engelskmenn som prøver å finne meningen med livet, og ender opp på en plen i nederland der de røyker hasj mens de titter opp mot stjernen og kommer opp med: "Hmm. 42?".

 

Herlige bøker, nevertheless. Har du lest: "Starship Titanic", eller noe? En fantastisk bok skrevet av mannen bak en del av Monty Python manusene (Terry Jones) som handler om galaksens største skip som ble nevnt i en bisetning i ThgtG. Beste forfatterbildet jeg noen gang har sett, har den òg. Står noe ala: "Terry said that he would only write this book, if he could write it in the nude", og så et bilde av en halvfeit, blek, relativt gammel mann, med en skrivemaskin på fanget.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen gang sett opp på et høyt fjell, for å så å bevege blikket noen få cm lenger opp (her snakker vi ekstrem tilting av hodet) for å så å tenke: "Fy faen. Tenkt å falle opp ned. Det hadde vært gøy!". Det har jeg.

Dette bildet(og medfølgende tekst) fikk meg til å tenke på boktrilogien "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" (*). Der er det en oppskrit på hvordan et menneske kan lære segå fly ...

 

Tom

 

*) Trilogien endte vel opp med seks bind eller noe slikt til slutt, men det er en digresjon. (edit 5 bind...)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Dag 13- Mjød.

 

Jeg vet i hvert fall at jeg skal sto over denne generasjonen med mjød

Ja, det tror vi mye på. Ellers må jeg bare slutte meg til at dette virkelig var et flott bilde, sabelen i Dag 15 likeså. For ikke å nevne "Torbjørn".

 

Jeg har nå forsømt denne tråden altfor, altfor lenge. Dvs., ikke uten grunn. Jeg ville ha god tid til å lese skikkelig gjennom anekdotene som virkelig løfter denne tråden til euforiske høyder. Når du nå begynner å blande sammen Douglas Adams og Monty Python i en røre begynner hjernen å blinke rødt i "overload"-lampa. Må jeg slutte å lese denne tråden før måleapparatene til min encefalograf viser "TILT" og jeg bare må stues vekk for ettertiden?

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Dag 18 - Kirken.

 

Blir ikke en ordentlig utfordring, uten et aldri så lite bilde av en stavkirke!

 

Vet dere hva som er den viktigste delen i en stavkirke, bortsett fra stavene? Vel. Det er skipet! Faenskapet holder hele jævelen oppe, og ser ganske morsom ut, noen vil faktisk påstå at det ser ut som et vikingskip snudd opp ned, and guess what; det er sant. Disse utspekulerte mennene med skjegg og fleinsopp stikkende ut av kjeften snudde bare en båt opp ned, satte på noen staver, kastet inn en prest og ble freslt. Fy faen.

 

Siden jeg nettop har nevnt vikingskip, føler jeg en aldri så liten trang til å sitere min elskede historielærer om vikingskip.

 

E.S: "Vai de ke so va dan viktigaste deln pao vikinskipet?", ingen vet det, han kremter og fortsetter: "Kjerringi! Og ho ligge pao botn, dar dai ska vera!".

 

En annen gang fulgte han opp med følgende røver:

"Jaja kara, vait de kvifor dan vikgtigaste deln pao vikingskipe var kadla før kjerringi skraostrek (/) kjølsvine?", nok en gang så vet ingen svaret, men forbereder seg på et aldri så lite gullkorn fra denne mannen i sekstiårene. "DA VA FORDI DAI PUTTA MASTA I HO! Ahhh. Dessa Sogningadn".

post-76720-1240164380_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jobbet på spreng i to dager med "Sognamovie". Faenskapet er endelig ferdig, men jeg har ikke rukket å ta noen bilder, satser på å få ut et i morgen. Det frister å kjefte på meg selv, men jeg er for fuckings sliten til å ta noen som helst form for selvkritikk.

Lenke til kommentar

Dag 22 - Niels Knag - Portrett av et portrett?

 

Jess. Dette er mannen. Evil reincnarted. Fyren som bygde veier, krevde skatter, samt en rekke andre ting for kongen og fikk en adelstitell som takk og ble den første "amstmannen", Kaupanger hadde hatt på 250år.

 

Jeg kunne ha skrevet side opp og side ned om denne mannen, men desverre så vet jeg ikke hvor slektsboken er blitt av. Uansett. Som dere sikkert har forstått, er han den første av slekten. Tidligere Knag, nå Knag(Ja? Knag-hva?). Han er faren over alle fedre. Han er familiens adam, og min stamfar.

 

Synd jeg aldri fikk møte han, for fyren ser jo ut som en trivelig person. God og rund på sine eldre dager òg, i tråd med slektens magemålstradisjon. Tihi.

 

Vurderte å ta et bilde av meg ved siden av gubben, men fikk det ikke helt til. Selvportrett er fortsatt ikke helt i min gate, men kansje, en vakker dag. Vi får se hva som skjer. April er ikke over enda!

post-76720-1240406955_thumb.jpg

Lenke til kommentar
En gang knag, alltid knagg. uhm.

Bra symmetri mellom lampene, skulle gjerne sett bildet uten de metall "grytene" nederst i bildet.

 

Snodig bruk av høsting og planting :wee:

 

Såpass stamtavle ja, ikke verst. Jeg likte at du hadde med såpass av omgivelsene, likevel får portrettet full oppmerksomhet.

 

Takker! Jeg er heldigvis i den posisjon (en posisjon jeg deler med avlshunder og hester) at jeg kan føre slekten min ganske så presist noen hundre år eller to tilbake. Ganske spennende, i grunn.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Dag 23 - Schester.

 

Tenkte jeg skulle slå til med et ordentlig homoerotisk bilde idag, men klarte ikke å dra den helt lekne stemningen ut av modellen, så det ble et enkelt og kontraststerkt bilde av Anders - Schester her på forumet.

 

Her ligger det rett og slett ingen anekdoter bak. Ingenting. Jeg hadde en dødtime. Han hadde en dødtime. Jeg hadde et kamera. Han hadde en t-skjorte. Jeg var litt varm. Han var veldig varm. Jeg beholdt min - Han tok av sin. Det som skjedde etter det, var bare instinkt :love:

post-76720-1240494578_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

For Trondsters skyld:

 

 

 

Jeg klarte å få en teskje yoghurt i øyet litt uforvarende idag tidlig, litt senere ble jeg fnist til da jeg spiste banan til lunsj. Noe er galt med verden denne våren. :)

 

 

 

PS: Ikke bland klorin med salmiakk, de som har laget advarselen på flaskene blir så sinna..

Lenke til kommentar
...og plutselig fikk jeg lyst til å skrive min første erotiske novelle. Det hadde jo passet glimmrende inn. Tror det hadde blitt en del merkelige poster da, eller hva, Trondster? :p

*rugger i fosterstilling*

 

Lalala - kan ikke høre! Lalala... :sick:

 

Vil ikke nødvendigvis høre mer om "yoghurt" i øyet og andre detaljbeskrivelser.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...