Gå til innhold

Introduserer Eee med optisk enhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4. Oppløsning nevnes ikke? er den noe annet enn 1280*800 er det skivebom.

Det står i en av kildene: 1024x600, dessverre.

 

7. Fokus på bedre batterilevetid må være mulig på ellers såpass "svake" maskiner.

Et viktig punkt der er å bytte ut brikkesettet med et fra Nvidia. F.eks geforce 9400-brikkesettet.

 

jeg må stille spørsmålstegn med stor oppløsning på små skjermer...

Oppløsning og størrelse bør følge hverandre til en viss grad, men ikke proporsjonalt siden man også justerer leseavstanden til skjermen etter størrelsen. 1024x600 mener jeg passer bra fra 7-9 tommer, 1280x800 fra 10-13 tommer, 1680x1050 fra 14-16 tommer og 1920x1200 over det. På skjermer til mobiltelefoner mener jeg oppløsning har tatt litt for mye av. F.eks er 800x480 alt for mye for bare 3 tommer.

Lenke til kommentar
jeg må stille spørsmålstegn med stor oppløsning på små skjermer...

Som oppløsnings-freak setter jeg spørsmålstegn ved lav oppløsning uansett skjerm.om alle hadde begynt å lage operativsystemer som kan skaleres, så hadde det ikke vært noe problem,du hadde fått to effekter, alle ting hadde blitt rundere i kantene, ikke fullt så hakkete som nå. Det hadde krevd noe mer cpu/gpu. Men i 2D tror jeg de fleste klarer seg uansett.

 

Jeg drømmer om den dagen jeg kan få 1920*1440 på en 14.1" bærbar, eller i hvertfall 1920*1200, siden 4:3 ser ut til å være utgående :hrm:

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg sre for meg at en netbook skal være liten, lett, billig. Trenger ikke så veldig mye. Har hatt en 701 lenge, og det jeg savner er å få skjermen opp til ca 9 tommer, og touchscreen slik at jeg kan surfe med den når jeg har den lukket. Bluetooth hadde også vært genialt for at jeg da kan surfe med den via mobilen :)

Lenke til kommentar

Hva skal man egentlig med en optisk enhet, de som har en slik pc har mest sansynlig en annen i tillegg til denne som har en optisk stasjon og hvis man må installere ett program fra en cd kan man jo altids lage en iso eller så burde det være mulig å kjøre slik som macbook air gjør det og bruke driven til en annen maskin.

 

Og dvder er det jo bare å importere med et annet program. Vlc media player kan båda lage og spille av denne filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...