Gå til innhold

BK: Fargekorrigering av "Selgere"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Holder på å fargekorrigere et bilde tatt på ferie i Kenya for noen år siden som skal henges på veggen sammen med andre reisebilder. Bildet skal printes i A4, så formatet er låst til det. 

 

Som dere ser var orginalbildet ganske blasst, så dette har jeg prøvd å gjort noe med ved å justere kontrast i de ulike delene av bildet. Er ikke riktig helt fornøyd med resultatet, men klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er galt og om jeg kan gjøre noe med det. Hva synes dere?

 

post-96100-1238421139_thumb.jpg

 

Redigert bilde

 

post-96100-1238420381_thumb.jpg

 

Orginalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Du har tatt det i riktig retning ihvertfall. Kontraster og litt "dybde" manglet bildet. Hvordan resultat du vil ha, kommer vel litt an på hva du vil med bildet. Det ser for meg ut som helt vanlig "snapshot" under en ferietur. Det interessante i bildet, nemlig selgerne, synes jeg kanskje ikke kommer tydelig nok frem siden du er litt "forstyrrende" i bildet ;) Så kanskje å klippe bort deg hadde hevet bildet litt ?

 

Jeg synes også det kanskje hadde passet som svart-hvitt, eller sephia tone, kanskje enda sterkere tone enn forslaget mitt. Sånn ville jeg gjort det ihvertfall, men det er nå bare min smak..

Nå har ikke jeg enorme photoshop kunnskaper, så finjustering av farger på originalbildet ditt overlater jeg til andre..

 

Eller ett litt sånn "adskilt" look på bildet, rik på ene siden og fattig på andre. Siste forslaget har jeg brukt "burn-tool" i photoshop for å få litt mørkere hår på de to selgerne (kanskje du kunne prøve dette på originalbildet om du vil), som jeg synes gir litt mer tyngde i bildet. Mye av de naturlige fargene har nok gått bort siden det er tatt gjennom ei vindusrute.

Personling ville jeg ihvertfall hatt ett litt annet utsnitt på bildet, men som sagt så er det bare en smaksak

post-37161-1238706450_thumb.jpg

post-37161-1238707794_thumb.jpg

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...