Gå til innhold

SP vil ha ungkarstillegg


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

For ein liten stund sidan kom eg over ein artikkel på VG

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=561478

 

SP vill h ungkarstillegg, altså at einslige skal få skattefradrag.

Er det lurt å gi dei skatteradrag når det blir født så lite ungar i landet?

Mange vill sikkert prøve å lure systemet ved å være lag med ei dame/ ein mann, men ikkje å bu ilag.

 

Dette vill klart å tydleg føre til at mindre ungar blir født(sidan kjærestar ikkje bur ilag), mindre gifte kjerstepar og fleir skilmisser av dei som allerede er gift.

 

Det er kanskje dyrare å være singel, men staten må legge opp til at folket skal få meir enn 2 ungar per par i gjennomsnitt. Då vill ivertfall folketalet stabilisere seg.

Eg meinar at det er bra at single skal ha fleir utiftar og meinar faktisk at det burde være skattelette for kjerstepar(med ungar helst).

 

(Veit at ungkarstillegg kan virke som at single menn skal betale meir skatt, kanskje litt dårleg framstilt av SP).

 

Sei kva du meinar eller diskuter :)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig burde man eliminere fordelene for folk som er gift, istedenfor å lage nye regler for de som er single i tillegg.

 

Ideen er ikke dum. Men jeg er motstander fordi dette vil ende opp med storstilt svindel. Det er rett og slett håpløst å kontrollere for staten. Det vil bli som borteboerstipendet for studenter, der det svindles for millionbeløp (hvis ikke milliarder) årlig.

Lenke til kommentar
Ehm, er det noe vi trenger mindre av her i verden, så er det unger.

 

 

Jepp, riktig det. Men er det noe vi trenger mer av i Europa er det unger. Overbefolkning er ikke et problem i vår del av verden, tvert i mot. Å bekjempe overbefolkning i en del av verden hvor det ike eksisterer overbefolkning gagner ingen!

Endret av Goz
Lenke til kommentar

Herregud, hvor dum går det ann å bli? Europa er så langt fra overbefolket du får det. Europa har faktisk en skrikende mangel på arbeidsføre mennesker. Får vi flere arbeidstakere av at kina er overbefolket? Får staten mer skatteinntekter fordi kina er overbefolket? Har vi nok leger og sykepleiere fordi kina er overbefolket?

 

Over til topic, jeg synes det høres ut som et greit tiltak egentlig. Det er dyrt å være singel i norge.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Dum? Jeg sa nå ikke at vi var i nærheten av overbefolket, jeg sier at jorda er på vei til å bli overbefolket. Derfor burde vi ikke oppmuntre til å formere oss raskere, men heller konsentrere oss om å sysselsette de menneskene vi har som er arbeidsføre, men som ikke har jobb. For de begynner å bli ganske mange nå.

Lenke til kommentar
Herregud, hvor dum går det ann å bli? Europa er så langt fra overbefolket du får det. Europa har faktisk en skrikende mangel på arbeidsføre mennesker. Får vi flere arbeidstakere av at kina er overbefolket? Får staten mer skatteinntekter fordi kina er overbefolket? Har vi nok leger og sykepleiere fordi kina er overbefolket?

Ett menneske født i Europa og særlig USA legger beslag på mye av verdens ressurser.

I Europa går det folk arbeidsledige, og de er ikke uføre. Sjekk ut Tyskland f.eks.

Lenke til kommentar

I enkelte europeiske land er fødselsraten nede i 1.2 barn per kvinne. Det er bare litt over halvparten av hva som trengs for å holde befolkingen på status quo. Dere har kansje ikke hørt om eldrebølgen heller? Veldig snart går utrolig mange som ble født under "baby boomen" etter 2. verdenskrig av med pensjon.

Lenke til kommentar
Herregud, hvor dum går det ann å bli? Europa er så langt fra overbefolket du får det. Europa har faktisk en skrikende mangel på arbeidsføre mennesker. Får vi flere arbeidstakere av at kina er overbefolket? Får staten mer skatteinntekter fordi kina er overbefolket? Har vi nok leger og sykepleiere fordi kina er overbefolket?

 

Over til topic, jeg synes det høres ut som et greit tiltak egentlig. Det er dyrt å være singel i norge.

 

 

Klargjør gjerne hva du legger i overbefolket. Storbritannia, Tyskland, Sveits, Italia, Belgia og Nederland er alle tettere befolket enn Kina.

Lenke til kommentar

Jeg siktet da ikke til at det fysisk ikke er plass til alle menneskene, men heller til andre samfunnsproblemer man får med stor befolking. For eksempel problemer som energimangel, forurensing, sykdommer, matmangel osv. Det er ikke trangt om plassen i kina sammenlignet med andre land, men de har likevel problemer som en stor befolking gir, som man ikke har i tettere befolkede europeiske land, f.eks nederland med 10 ganger så stor befolkingstetthet som kina.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Og da er det ganske klart at slike slike problemer knyttet til overbefolkning kan løses politisk. Slik vi har klart i europa. Konsekvensene for miljøet har vi derimot ikke klart å løse politisk. Ikke så langt i hvert fall. Er det da negativt at fødselsratene synkene?

Lenke til kommentar

Ja, de skal dø, alle sammen! :eek:

 

 

Jeg antar han mener at hvis vi begrenser fødselstallene en periode, så vil naturlige årsaker føre til at vi får en jevnere fordeling av alder i populasjonen i forhold til nå. (ja, det er en langsiktig plan på det beste)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Så du mener vi skal gjøre samme tabben om igjen? Nei, la oss heller ta i et ekstra tak frem til vi blir kvitt denne eldrebølgen. Deretter begynner vi å knulle med ansvar.

 

Hvordan har du tenkt til å bli kvitt denne eldrebølgen? En endelig løsning kanskje?

 

Bobbylove, jeg finner det leit at det er jeg som er nødt til å gi deg denne kalde og virkelige beskjeden. Men mennesker dør. Vi lever ikke evig. Jeg vet det er trist, men prøv å se positivt på det. Dette må komme som et sjokk på deg, og jeg forstår det. Håper du ikke tar det så altfor tungt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...