Gå til innhold

Fallout 3 er fjorårets beste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fallout 3... Ett spill som har klart seg ganske bra hos meg i allefall.

Eneste trekket det får er for Windows Live implenteringen som var både unødvendig og problemskapende til tider.

 

Ellers står nok Fallout 3 der som en rollemodell på hvordan ett sluttprodukt BURDE være.

Litt for de andre å studere kanskje?

Lenke til kommentar
Hmmmmp, dette sier bare hvor lavt nivået er.

 

Enig. Fallout 3 er et godt spill, men at dette er "best writing" sier en del om hvor langt ned i "skyt-ting-med-stor-gønner"-myra store deler av spillbransjen ligger i...

Skyt ting med stor gønner?

spillet er så myyye mye mer enn kun det... Det sier mer om hvordan du spillte det enn om spillet...

Lenke til kommentar
Dette spillet er ikke bare om store gønnere og skyting. Det er også historie. Jeg ble nesten litt lei meg midt inni spillet jeg. :cry:

 

Vel... Begynte ikke å grine da. Er ikke helt amerikaner heller. :!:

Helt enig!

Om man velger å spille det som bare å skyte folk med store gønnere, er det egen feil, ikke spillet

Lenke til kommentar

Altså, spillet har jo en usannsynlig dårlig mainstory. Noe av det absolutt verste jeg ha vært borti. Men alt rundt er fantastisk, ihvertfall det meste av det. Men spillet fortjener ikke noe "best writing" etter min mening. Samtidig ble jeg også temmelig skuffa når jeg merket at selv om de hadde fjerne "celle"-systemet hvor man loader mellom hver celle, så hadde de uansett delt DC inn i regioner likevel. Helt idiotisk at man må undergrunns for å komme seg steder. Enkelte steder kan det jo være greit, men ikke overalt. Går jo helt fint å "noclippe" seg gjennom uansett. Burde ikke være noen performace-greie.

 

Edit: Dette er en meget god artikkel

http://hellforge.gameriot.com/blogs/Caveat...Ive-ever-played

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Hmmmmp, dette sier bare hvor lavt nivået er.

 

Enig. Fallout 3 er et godt spill, men at dette er "best writing" sier en del om hvor langt ned i "skyt-ting-med-stor-gønner"-myra store deler av spillbransjen ligger i...

 

Og du, min venn, viser hvor overfladisk enkelte spillere er.

 

 

 

 

Poenget med dette spillet er at det er ufattelig dypt! Fallout-universet er et av de største du kan komme over, og i dette spillet kan du gjøre så ufattelig mye, det finnes ingen begrensninger, slå deg løs! Jeg kan være enig i at mainquesten ikke er den beste, men man kan ikke dømme et spill ut fra dette? Jeg har lagt flere timer inn i dette spillet, muligens over 100, og jeg er ikke halvferdig en gang! Og ikke få meg til å BEGYNNE på mods en gang. Da kan jeg bable i evigheter!

 

 

 

Og jeg er drittlei av folk som sammenligner FO3 med Oblivion. Det er helt absurd -.-

Lenke til kommentar
Hmmmmp, dette sier bare hvor lavt nivået er.

 

Enig. Fallout 3 er et godt spill, men at dette er "best writing" sier en del om hvor langt ned i "skyt-ting-med-stor-gønner"-myra store deler av spillbransjen ligger i...

 

Og du, min venn, viser hvor overfladisk enkelte spillere er.

 

Jeg slenger meg på, og sier at Fallout 3 var en skuffelse. Man visste jo at Beth kom til å lage noe dårlig, så det var på sett og vis en positiv overraskelse at det ble så bra som det ble. En 6.5/10.

 

Men til dere som syns at Fallout 3 er så superbra.. Hva syns dere om Baldur's Gate, Planescape: Torment, Arcanum osv? Hva med Fallout 1 og 2? Jeg vet at disse er en annen sjanger, rpg, men hvordan sammenligner dere disse spillene?

Lenke til kommentar

Kan virkelig ikke sammenligne FO og FO2 med FO3. Ene ble utviklet av Interplay, andre av Bethesda. Motoren er helt annerledes, men alt bygger p ådet samme. Historie, å utforske, at du aldri kan spille gjennom og oppleve det samme. Det er derfor det er dritbra. Bethesda gjør det ufattelig bra.

Lenke til kommentar
Hmm, kanskje jeg burde gi Fallout et nytt forsøk. Førsteinntrykket var Oblivion med kuler og krutt, noe som funket særdeles dårlig i min bok. Ergo ble det lagt på hylla etter kun et par timer med spilling, men jeg har tydeligvis gått glipp av noe.

 

Nei, det er Oblivion med fallout mod. Det er et greit spill, men fortjener på ingen måte Fallout navnet.

Lenke til kommentar
Hmm, kanskje jeg burde gi Fallout et nytt forsøk. Førsteinntrykket var Oblivion med kuler og krutt, noe som funket særdeles dårlig i min bok. Ergo ble det lagt på hylla etter kun et par timer med spilling, men jeg har tydeligvis gått glipp av noe.

 

Nei, det er Oblivion med fallout mod.

 

Om jeg kan få lov til å komme med et nøye gjennomtenkt og reflektert svar til dette: du har feil! ( ;) )

Det Fallout 3 har til felles med Oblivion er at det er et rollespill med åpen verden, og bra dialog. (Og jeg forstår utmerket godt hvorfor spillet fikk "best writing", da dette går på hvor bra skrevet manuset er, ikke selve hovedhandlingen til spillet - som jeg også fant manglende, forresten.)

Questene er radikalt annerledes, temaet og settingen likeså, og gameplayet generelt kan egentlig ikke sammenlignes. Fallout 3 er et "skytespill", Oblivion er et "trykk vilt på slåknappen"-spill. Satt veldig på spissen, men likevel.

 

Ellers, det er sant at Oblivion hadde flere quester. Men de som er i Fallout 3 er av en helt annen natur, og ofte veldig lange. Jeg personlig fikk 30 timer ut av dette spillet før jeg ble lei, og slikt er sjeldent. Har hørt om folk som spilte Oblivion i hundrevis av timer, men Fallout fenget meg i mye større grad.

 

Menyene er ganske like og slikt, men dette tror jeg enkelt og greit er fordi interfacet Bethesda har utviklet til sine spill funker. Hvorfor endre på noe som ikke er ødelagt?

 

Det skal sies at jeg var utrolig skeptisk til dette spillet selv, og trodde som mange andre at det bare kom til å bli "Oblivion with guns". Men jeg tok feil.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Enig med siste post her, i all hovedsak. Ett av hovedproblemene er uansett det at mainstoryen er helt elendig dårlig. De burde ha gjort noe mer ut av det.

 

Ja. Den er litt kort, men viktigst av alt - slutten er elendig.

 

Likte hele greia med å finne pappa, (Liam Neeson :D ) men det der med rent vann var bare kjedelig.

 

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...