Gå til innhold

Sammenligne: Pc, Ps3 og xbox360?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter noe å spille på og har derfor et spørsmål?

 

Kan man sammenligne en pc om mot xbox360 og ps3? Selv syntes jeg at pc er det greieste, men det er også det dyreste når man skal sette sammen noe som takler de siste spillene. Hva slags maskin må en bygge om en vil ha samme kraft som en PS3 og Xbox 360 gir?

 

Jeg er også avhengig av mus og tastatur tidligere var jo det et problem, men nå kan man jo spille på både xbox 360 og PS3 med mus&tastatur.

 

Hva er feks strømforbruket på disse 3, er det en versting og en som kommer godt ut?

 

Nå skal ikke disse tingene stå i ei stue i første omgang, men mer på et kontor, hvordan er det da med tilkobling til skjerm, kan jeg bruke en pc-monitor mot xbox360 og ps3?

 

Om jeg selv skulle rangert dem, så hadde det blitt noe sånn:

PC:

+=Oppgraderings muligheter, ikke bare til spill

-=Dyr

 

PS3:

+=Blueray, pent utseende

-=Lite spill, ingen modifikasjons muligheter

 

Xbox360:

+Mye spill, mulighet til å spille backup

-=Mye trøbbel(ustabil hardware?)

 

Var det jeg kom på i farten, sikkert mer som jeg kunne skrevet ned.

 

Hvordan er det for dere andre som har vært i samme situasjon, hva endte dere opp med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke råd til PC er XBox et godt valg. Nå lenger skal det ikke være noen problemer med maskinvaren til XBoxen, har ikke opplevd det selv iallefall. Skal ikke utdype meg om PS3en siden jeg ikke vet noe om den... Gratis nett har den da, i motsettning til XBox hvor du må betale en liten sum i måneden.

Lenke til kommentar

Kan ikke skrive at PS3 har lite spill lenger. I det siste har det forbedret seg VELDIG. Til PC burde du kanskje legge til at den kan være veldig problematisk da det er mye problem med alle de forskjellige kombinasjonene av hardware og slikt. PS3 mangler en del Online funksjoner i forhold til 360, så det kan vel også nevnes.

Lenke til kommentar

X360 er billig og bra.

PS3 er litt dyrere og bra.

PC er dyrest og bra.

 

Med litt innsats kan alle bildekilder kobles til alt som kan vise frem bilder. Og det er ingen forskjeller på flatskjermer of PC-monitorer, med unntak av TV-tuneren.

 

Utover det er det ca. 70.000 andre tråder om "hva er best" på dette forumet, og ingen av dem har rett.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg heller mot en Xbox360 med mulighet for å spille backup.

 

Tingen er at jeg har råd til å kjøpe en spill pc, men vet ikke om jeg har bruk for selve pc delen da jeg har laptop i dag, og føler kanskje at det blir litt sløsing å kjøpe en pc bare for spill delen.

 

Når man tenker på spill kvaliteten, er det mye forskjell på xbox360 og ps3?

Lenke til kommentar
Jeg er også avhengig av mus og tastatur tidligere var jo det et problem, men nå kan man jo spille på både xbox 360 og PS3 med mus&tastatur.

 

Litt usikker på hvor du har dette fra, men så vidt jeg vet så stemmer ikke dette. Eneste spillet jeg har lest man kan bruke mus/tastatur på var Unreal Tournament på PS3, men hadde ikke inntrykk at dette var noe stor suksess. Man blir vant med kontroller relativt kjapt da.

 

Uansett om du velger xbox og ps3 tror jeg du blir fornøyd. Begge har etterhvert bra spillutvalg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv samme problematikk for en stund siden. Hadde en laptop fra før, men savnet muligheten til litt skikkelig spilling. Endte opp med Xbox 360, og har ikke angret et sekund siden! har ikke spilt så mye som jeg har gjort i det siste på flere år. Er ingen tvil om at Xbox har flest spill å velge mellom, og ikke minst så finnes det utrolig mange billige spill!

 

Men det sagt, vurderte PS3, og hadde jeg gått for den ville nok den og fått kjørt seg rimelig kraftig.

 

Tror forresten ikke det blir så problematisk uten mus/tastatur. Det er ikke det samme uten, men spill som Gears of War, Halo 3 og tilogmed Halo Wars viser hvordan man spill som dette kan være kanon med en vanlig kontroller!

Lenke til kommentar
Jeg er også avhengig av mus og tastatur tidligere var jo det et problem, men nå kan man jo spille på både xbox 360 og PS3 med mus&tastatur.

 

Litt usikker på hvor du har dette fra, men så vidt jeg vet så stemmer ikke dette. Eneste spillet jeg har lest man kan bruke mus/tastatur på var Unreal Tournament på PS3, men hadde ikke inntrykk at dette var noe stor suksess. Man blir vant med kontroller relativt kjapt da.

 

Uansett om du velger xbox og ps3 tror jeg du blir fornøyd. Begge har etterhvert bra spillutvalg.

Ikke noe problem å spille med mus&tastatur i disse dager, har selv testet 'Frag FX' til PS3 og det funker genialt. Til Xbox 360 har du 'XFPS', ligger flere videoer av disse i bruk på youtube. Har bla spilt Call of Duty, Killzone 2 med mus og tastatur.

 

Frag FX er ikke tastatur, men mye bedre enn en håndkontroller på skytespill.

 

Jeg hadde selv samme problematikk for en stund siden. Hadde en laptop fra før, men savnet muligheten til litt skikkelig spilling. Endte opp med Xbox 360, og har ikke angret et sekund siden! har ikke spilt så mye som jeg har gjort i det siste på flere år. Er ingen tvil om at Xbox har flest spill å velge mellom, og ikke minst så finnes det utrolig mange billige spill!

 

Men det sagt, vurderte PS3, og hadde jeg gått for den ville nok den og fått kjørt seg rimelig kraftig.

 

Tror forresten ikke det blir så problematisk uten mus/tastatur. Det er ikke det samme uten, men spill som Gears of War, Halo 3 og tilogmed Halo Wars viser hvordan man spill som dette kan være kanon med en vanlig kontroller!

Ja, tror jeg kommer til å gå for en billig xbox 360 og feks 'Benq E2200HD' monitor som har hdmi inngang. Hvilken xbox versjon kjøpte du?

Lenke til kommentar
Ikke noe problem å spille med mus&tastatur i disse dager, har selv testet 'Frag FX' til PS3 og det funker genialt. Til Xbox 360 har du 'XFPS', ligger flere videoer av disse i bruk på youtube. Har bla spilt Call of Duty, Killzone 2 med mus og tastatur.

 

Frag FX er ikke tastatur, men mye bedre enn en håndkontroller på skytespill.

 

Der lærte jeg noe nytt, gitt :)

 

Jaja, jeg har blitt såpass vant med håndkontroller at jeg klarer meg uten dette.

Lenke til kommentar

Mange sier at x-box er billig, bruker dette som ett argument mot ps3.

Men man må ikke glemme at viss man skal ha samme utstyr som ps3 har så overstiger man prisen til en ps3.

Om man trenger f.eks blue ray, mulighet for å koble seg til trådløs nett er en annen sak.

 

Billigere skifte hdd i ps3. Microsoft elsker å melke kundene for penger. Dette gjelder forsåvidt alle firmaer, uansett hvor ofte de gjentar at de elsker fansen. De er ute etter pengene dine, for å gjøre det må de tilfredsstille kundene.

Er ikke fanboy, jeg forstår ikke fanboys.

 

X-boxen har mer behagelige kontrollere. Men smak og behag, noen liker sikkert sony sine bedre for den saks skyld..

 

Jeg vurderte x-box men endte med ps3. Byggekvaliteten på ps3 er mye bedre, den bråker ikke mye. Liker bedre ps3.

Selv om det er en del spill som er på x-box jeg gjerne ville spilt. Men det går begge veier. Ps3 begynner å få noen titler den og.

Men synes rollespill er en mangelvare på ps.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Mange sier at x-box er billig, bruker dette som ett argument mot ps3.

Men man må ikke glemme at viss man skal ha samme utstyr som ps3 har så overstiger man prisen til en ps3.

Om man trenger f.eks blue ray, mulighet for å koble seg til trådløs nett er en annen sak.

 

Billigere skifte hdd i ps3. Microsoft elsker å melke kundene for penger. Dette gjelder forsåvidt alle firmaer, uansett hvor ofte de gjentar at de elsker fansen. De er ute etter pengene dine, for å gjøre det må de tilfredsstille kundene.

Er ikke fanboy, jeg forstår ikke fanboys.

 

X-boxen har mer behagelige kontrollere. Men smak og behag, noen liker sikkert sony sine bedre for den saks skyld..

Skal ikke begynne den berømte "fan-boy krigen", men før å si det rett ut. Man kjøper xbox 360 og PS3 etter ditt behov. Jeg har selv en Xbox360 og har sikkert kostet på meg mange tusen kroner. Men som du sier at Xbox360 overstiger prisen med alt ekstrautstyret som blue ray, tråløss nett mm. Hvis man trenger dette kjøper man jo en PS3 som har alt dette i seg enn og betale opptil 2000 kr i ekstrautsyr, skjønner deg !

Men jeg som ikke trenger blue ray, tråløst. Derfor er det billigere for meg nå og kjøpe Xbox360. Støyen er ikke noe problem for meg, jeg spiller og hører ikke på maskinen. Derfor har det ikke noe for meg å si :)

 

Og når det kommer til grafikken som alle krangler om, så vil jeg si at jeg ser ikke forskjell, og etter Crytech motoren som er blitt litt snakk om de siste dagene så er det fult mulig for begge maskinene til å bli langt bedre enn det er i dag.

Endret av Stefo
Lenke til kommentar
Blu-ray argumentet begynner dessuten å bli svakt, koster bare i overkant av 1000 kroner for en dedikert blu ray spiller nå.

Ganske sterkt argument spør du meg, ihvertfall for de som er interessert i å spille av blu ray. 1000kr er jo litt penger.

Men dette blir en tråd som igjen ikke leder noen vei uansett. Går an å lage en stor liste med alle fordelene med hver av systemene, men alt i alt vil dette være en helt individuell sak.

 

Men skal jeg være med på leken:

Grunnen til at jeg liker best ps3 er muligheten til å streame HD-filmer lagret i mkv format. Har eliminert behoved mitt totalt for blu-ray, da jeg allerede har lastet ned ca. 100 filmer. Da kan man snakke om å spare penger.

Dessuten er det flere spill jeg liker, gratis online (har alle funksjonene jeg trenger, live blir dyrt med ca. 2500kr på 5 år), flott design, bedre streaming muligheter, enkelt å skifte til en skikkelig hdd og blu-ray.

Men siste argumentet som kanskje teller mest av alle: Flere av vennene mine har valgt ps3.

 

Blir alt i alt en smakssak, og ved å kjisjeargumentere dette håper jeg vi kan få et litt mer konstruktivt tema for denne tråden :)

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Personlig har jeg eid en 360, men solge den igjen etter tre måneder.

Grunner for dette er litt forskjellige..

Kjøpte den med Guitar Hero men gikk lei etter en måned..

Kjøpte et tekken-lignende spill, og gikk lei etter enda en måned..

Jeg er pc-fan, og tilhenger av mus/tastatur spilling,

hater kontrollere bortsett fra til bilspill og fotballspill,

er anti-MS (har ingenting med saken og gjøre),

bruksområdene på en pc knuser en spillkonsoll, og det skulle egentlig bare mangle siden konsollene kun er laget for å spille/se film på og prisen på pc`ene jeg bygger som regel overstiger tre ganger det en PS3 koster.

 

Nå må jeg nesten legge til at det er en Wii på vei til oss,

fordi dama nekta meg en PS3 (blueray/bilspill/wifi)

og det er likså greit, fordi ps3`n kommer sikkert til å samle støv uansett, mens Wii`n blir litt anderledes...

Dama blir vel å hoppe rundt på stua til Wii-Fit, hehe :!:

Lenke til kommentar

Men som jeg sa, alt dette er etter hva man skal bruke "tingen" til. Jeg har ca. 200 dvd i hylla(kjøpt). Dermed gidder jeg ikke å begynne å kjøpe bluray filmer, dermed er det ikke vits for meg å kjøpe ps3.

Hva tenker du om lyden som en PC, xbox360 og gir ut ? Har den noen betydning?

Jeg synes at det har ikke noe å si om en spillemaskin lager lyd/bråker, jeg spiller på den og dermed hører jeg ikke maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...