Gå til innhold

Spillenes Spotify heter Onlive


Anbefalte innlegg

Tror du det? :) Hadde vært genialt! :) Ville vel uansett ha vært et enormt cluster med supermaskiner.

 

De har allerede mange andre interne tilbud som nedlasting med full linje på 30Mbit, da er det kun internt i fiber-nettverket. Hadde vi gjort det samme med Onlive så hadde du garantert fått et fint resultat. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan har det seg at db.no klarer å levere artikkel om samme sak som er langt mer interessant og går dypere inn i saken?

 

bedre artikkel fra db.no

 

jeg gikk inn på tek.no for å lese mer om saken, men ble overrasket av å finne en kortere og langt mindre innholdsrik artikkel :-(

Ting på hw.no i dag skal vist bare være korte notis-artikkler..noe utdypende journalistikk er vist ikke så viktig lengre...ta kontakt med kildene selv hvis det er noe en lurer på osv...

 

Det har vel heller med det faktum at vi dessverre ikke har noen på GDC siden vi enda er i oppstartfasen. Derfor blir det vanskelig å utdype utover det andre medier leverer, særlig når det meste har påtrykket "eksklusivt". Vi prøver til gjengjeld så godt vi kan å følge med på diverse live-streams, men hittil har det vært nokså dårlig av de.

Lenke til kommentar
Får dem med seg spillfirmaene til å betale gilde slik at de kan sette opp serverparker over alt så kan det bli bra. Men dette vil koste MYE penger. Se bare på tv2 sin nett tv løsning, de har dårligere kvalitet på bildet enn det som trengs for onlive men allikevel opplever man lagg. For en tv tjeneste går det ann, for en spilltjeneste er det uakseptabelt.

 

TV2's nettv-ordning har da aldri vært representativt for noe. Ta en titt på teknologien som blir brukt i nye VG Live. Kjapt og smertefritt, uten lagg, iallfall for min del :)

Lenke til kommentar
Problemet er / blir ping etter hva jeg har lest fra amerikanske nettsider...

 

For oss i Norge å spille på servere plassert i usa vil nok bli en laber opplevelse...

 

Så tjenesten kommer ikke til Norge før de får satt opp spillservere i Fedrelandet....

Det er ikke så veldig langt ned til resten av europa. Vil tro at <50 ms er spillbart, noe som er helt vanlig til frankrike\tyskland\UK (pleier vel å ligge på 20-50ms).

 

50 Ms er ganske mye i mange typer spill, og dette kommer i tilegg til den allerede slitsomme laggen som LCD-skjermer kan ha.

 

Personlig er jeg skeptisk til dette konseptet, men jeg håper og tror også konsoller i dagens form vil forsvinne, de fleste bransjer standariserer seg etterhvert og jeg håper det skjer med spillbransjen også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med interne høyhastighets-nettverk så vil jeg tro at du kan få alt fra 10-30ms, som jeg sa tidligere så må vi få teknologien på beina før vi kan få den til å løpe, altså ting kan bli bedre når linjene blir bedre, dessuten er 30ms langt nok til RTS, RPG o.l .:)

 

Edit: Det hadde egentlig vært like greit å bare streame programfilene om du spør meg.

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar
Kommer ikke dette til å bety døden for hardwareindustrien som ikke får solgt en eneste oppgradering til majoriteten av folk som oppgraderer?

 

Om dette vil slå igjennom, så har du rett...

 

Spesielt konsoll-versjonen deres, som da er en maskin som streamer rett fra deres maskinvare. Den vil ikke koste særlig mye, og kan spille av alt.

 

Jupp, konsollkrigen kommer til å dø ut... sammen med konsollene!

Lenke til kommentar

Dette er et genialt konsept som jeg kommer til å følge med på. Jeg tror ikke at konsollene og hele spillbransjen kommer til å dø ut helt, men at Onlive og dems forhåpentligvis kommende konkurenter gradvis kommer til å ta deler av markedet.

 

Er det bra at konsollene kanskje dør ut, hva ska utviklerene lage spill til? Blir Onlive en egen platform til slutt?

 

Dette kommer til å bli enda mer genialt om det slår an og virkelig kan kjøres optimalt og blir en virkelig hit og selger bra. Ikke bare får folk som ikke vil bruke halve årslønna si over et par år på å oppdatere hardware o.l, men Onlive får også sannsynligvis konkuranse om en stund, som forhåpentligvis fører med seg positive sider!

 

Jeg håper dog så inderlig at dette ikke blir en stor hype som kommer til å floppe.

Endret av Narrie
Lenke til kommentar
Det har jo ikke noe å si om "hyper ms'en til mus/tastatur" er lav om spillet går 0,5 sek på etterskudd.

Og hvor mange er det som har god nok bredbåndsdekning til dette? Selv får ikke vi mer enn maks 4000kbit ned (500kb/s)

 

Som jeg sier for tredje gang: Dette må først settes igang før vi kan presse ut super-resultater. Om noen år så er nok linjene gode nok til FPS og andre spill som krever hurtighet, inntil da kan vi alltid kose oss med RPG og andre spill. :)

 

Gogo interne bredbånd-nettverk!

Lenke til kommentar

Hvordan vil det være da for folk som ønsker å lage mod's? og baner/brett missions osv til forskjellige spill? Denne løsningen vil ikke bare være bra for utvikling og kreativitet sånn som jeg ser det! Det vil bli mer fokus på bare spilling og ikke så mye på "spillet".. selvfølgelig en kjempeflott greie mtp, utvikling av teknologi, men som en spillgreie ser jeg personlig endel mangler.. Og snakken om "communitiet" rundt det hele er mer hvem er best og se på min skrytevideo og "spectate me"... Også et veldig godt poeng som Theo343 sa hvor f.eks steam sensurerer og låser folk ute fra kontoene sine med spill de har betalt penger for. Et faktum er at du også mister den håndfastheten ved å ha spillet på disk osv. Dvs du har ikke kontroll over det mer. Skulle internett falle bort over en periode så sitter du med skjegget i postkassen "Could not locate the server"

 

men det er min mening hvertfall... Jeg ser at det har noe for seg, men vil ikke konvertere selv med det første!

Endret av arneboe
Lenke til kommentar
Problemet er / blir ping etter hva jeg har lest fra amerikanske nettsider...

 

For oss i Norge å spille på servere plassert i usa vil nok bli en laber opplevelse...

 

Så tjenesten kommer ikke til Norge før de får satt opp spillservere i Fedrelandet....

 

 

Spørsmål, er det nevnt noen steder at en spillserverpc klarer å takle to spill/brukere samtidig.?

Ser for meg totalkrasj og mye av beskjeden : "Ingen ledige servere, vennligst prøv igjen senere..."

 

Må innrømme at jeg er en person som liker å ha kontrollen over MINE ting selv...

Å ha en topp pc som fint takler både spill, videoredigering, fotoredigering og multitasking kommer ikke til å forsvinne...

Men at dette blir en fin tjeneste for de som sitter på litt svakere pc'er og mac'er...

 

Også et stort pluss at man med dette får full crossplatform-gaming...!

Også på Linux.!

 

Jeg vil nok tro at OnLive vil plassere serverparker verden over hvis dette konseptet blir en suksess samt realitet.

 

Til dere som mener at hardware-salget vil gå ned hvis dette blir en suksess, så vil jo det sammenlignes med at salget av musikkplater vil kraftig reduseres eller i verste fall dø ut på grunn av lanseringen av Spotify.

Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig langt ned til resten av europa. Vil tro at <50 ms er spillbart, noe som er helt vanlig til frankrike\tyskland\UK (pleier vel å ligge på 20-50ms).

 

50 Ms er ganske mye i mange typer spill, og dette kommer i tilegg til den allerede slitsomme laggen som LCD-skjermer kan ha.

 

Enig her, husker da jeg spilte cs litt "seriøst". Mer enn 30 i ping var uaktuelt og med 50 i ping så merket man at ting lå etter. Kunne ikke se det, men man merket at skuddene måtte settes litt foran. Men hvis de kjører spillserveren på samme server som onlive så kan det jo hende at man "sparer" inn ms på dette og at det blir ok.

Lenke til kommentar

Redusert: Nei, det blir ikke en korrekt sammenligning :)

 

Hadde du derimot sagt at Spotifys lansering hadde tatt livet av hjemmestereo, kunne jeg sagt meg enig.

 

--

 

Jeg syns dette er et kjempespennende konsept, men som Informatiker-student er jeg nokså skeptisk med tanke på alle de tekniske begrensingene jeg ser for meg.

 

Tror ihvertfall det tar noen år før vi for se dette til salgs i Europa. Kan tenke meg at de prøver med noen få stater i USA - alt kommer vel an på hvor mange investorer de har fått med.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...