Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hviken type bilvask er best. selvask, håndvask eller maskinvask

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
Nal er galskap..

Ikke såfremt den er lagd av riktig materiale (og bilen ikke er full av grus). Gumminaler lager riper lett, mens en lagd av silikon ikke gjør dette. Brukte sistnevnte i mange år da jeg jobba som klargjører. Aldri riper/merker av det.

On-topic: Håndvask er absolutt det beste.

Skrevet (endret)
Nal er galskap..

Ikke såfremt den er lagd av riktig materiale (og bilen ikke er full av grus). Gumminaler lager riper lett, mens en lagd av silikon ikke gjør dette. Brukte sistnevnte i mange år da jeg jobba som klargjører. Aldri riper/merker av det.

On-topic: Håndvask er absolutt det beste.

Denne har blitt vasket for hånd av diverse bilpleiefirmaer i Oslo, 3 ganger totalt. Disse bruker en myk silikonnal. Se hvordan det ble:

IMG_2820.jpg

IMG_2823.jpg

IMG_2824.jpg

IMG_2826.jpg

Legg merke til at dette ikke er små swirls, men ganske dype riper! Over hele bilen.

Endret av Rs125
Skrevet
Denne har blitt vasket for hånd av diverse bilpleiefirmaer i Oslo, 3 ganger totalt. Disse bruker en myk silikonnal. Se hvordan det ble:

en.

!!!!

Da ville ikke jeg ha satt bilen min der mer. Som sagt; jeg brukte en i mange år uten å få i nærheten av det du viste der. Det var rett og slett horribelt.

Skrevet

Det samme sier jeg, brukt en nal i to år nå. Og kan ikke se at det blir noe stygt av den. Var sinnsykt skeptisk til den i starten, men fant ut at det gikk ganske så bra. Og den ER ordentlig, kosta meg 500 kroner tror jeg. Så ikke noe dilldall.

Så klart, håndvask med vaskehanske er beste :)

Skrevet

Water Magnet el.l er adskillig sikrere enn nal.. brukte det før, men aldri igjen. Det er alt for fort gjort å hente opp piggstøvpartikler fra lakken inn i nalen, og da har du småriper med en gang. Det er selvfølgelig fåtallet som legger merke til dette, spesielt på lyse biler, men er man bilpleienerd så er man bilpleienerd.. B)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...