Gå til innhold

Integrert HDMI vs HDMI adapter


Cocho

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg satt og studerte noen skjermkort når jeg kom over noe "rart".

Dette 4870 kortet fra Gainward har integrert HDMI tilkobling, mens dette 4870 kortet fra Sapphire krever adapter for å kunne ta i bruk HDMI.

 

Det jeg lurer på er om det kan merkes noe på bildet, enten negativt eller positivt, fra om man kjører integrert HDMI eller bruker HDMI adapter?

 

[EDIT] Dere får gi beskjed hvis jeg formulerte meg litt dårlig.

 

-Cocho

Endret av Cocho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sounds nice!

 

Jeg bruker datan til å game, se film og andre småting, men hovedsaklig spill. Så det jeg er ute etter er skjermkort som gir bra ytelse og godt bilde. Men hvis det ikke er noen forskjel på DVI > HDMI og ren HDMI så går jeg nok for Sapphire sitt 4870 i og med at det er en del billigere. Tenker da på å kjøre Crossfire... får 2 Sapphire 4870 til bare litt dyrere enn Gainward 4870, hvis jeg ser på Amentio i forhold til Komplett.

 

Hvis det kan gi flere faktorer å vurdere resultat ut fra så skal jeg spille på en 24" HD-skjerm fra BenQ. Denne skjermen faktisk.

Lenke til kommentar
Trur ikke skjermkort kjører ut lyd nei. Det du sparer med HDMI integrert er vell at en HDMI kabel kan brukes til mer enn hva DVI-HDMI kan. Bilde trur jeg ikke det skal være noen forskjell, selv bruker jeg DVI-HDMI.

 

 

Både nVidia og AMD kjører lyd via HDMI slik standarden tilsier. nVidia må riktignok ha en egen lydkabel inn på skjermkortet, men AMD sine kort kjører dette via PCI-e uten at man trenger noe ekstrautstyr.

 

DVI og HDMI er samme signaler, så bortsett fra lyden og selve pluggen er det ingen forskjell i funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at hvis jeg bruker adapter vil jeg ikke ha lyd tilgjengelig fra skjermkortet, noe jeg ville fått hvis jeg hadde brukt integrert HDMI?

 

Jeg er litt usikker på hvilke kort som støtter lyd via HDMI.

 

Både nV og AMD har så vidt jeg vet ordnet det slik at kortene som støtter HDMI via DVI også får lyd ut via DVI-porten. Men, jeg vet som sagt ikke hvilke kort det gjelder.

 

Siden du har et AMD HD 4000 serie er det ikke noe problem, du kan få lyd selv om du må bruke en DVI>HDMI adapter.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at hvis jeg bruker adapter vil jeg ikke ha lyd tilgjengelig fra skjermkortet, noe jeg ville fått hvis jeg hadde brukt integrert HDMI?

 

Nei lyd ut via HDMI får du uansett med ATi kort så lenge du velger korrekt lyd ut kilde og har alt av drivere på stell.

Lenke til kommentar
Både nVidia og AMD kjører lyd via HDMI slik standarden tilsier. nVidia må riktignok ha en egen lydkabel inn på skjermkortet, men AMD sine kort kjører dette via PCI-e uten at man trenger noe ekstrautstyr.

 

DVI og HDMI er samme signaler, så bortsett fra lyden og selve pluggen er det ingen forskjell i funksjonalitet.

 

Les hele tråden intelli-musa :p

 

Det du sa er allerede sagt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...