Gå til innhold

Verdens sikreste nettleser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen som vet hvordan det gikk med linux på årets konkurranse?

Kommentarer fra "hackerne" var at de fokuserte på de mest populære os/nettleserne, fordi det gir mer kred.

Linux, Opera mm ble i denne omgang ikke benyttet, men ut fra kommentarer fra "hackerne" så visste de om hull her og der - bare at de vil heller fokusere på f.eks safari som påståelig er en sveitserost.

 

Med introduksjonen av minibærbare så har det kommet mer linux ut, så det er ikke usannsynlig at de drar frem linux i større grad senere. Men de droppet ikke linux fordi den var bedre, men fordi den ikke er så populær eller gir like mye kred å hacke.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Undersøkelsen blir mindre interessant uten Opera som deltaker. Hvor funksjonell er Chrome? Er den brukanes til noe annet enn google og forum?

 

Men dette betyr at jeg bør bruke Opera eller Chrome når jeg handler på nett og ikke Firefox eller Safari.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Chrome og Opera er ganske like og de ligger begge et par tusen mil foran alle andre nettleserne :yes:

La meg spørre deg, hva gjør en IRC-klient og Torrent-klient i en nettleser? Er vel akkurat derfor jeg ikke bruke Opera. Det er bloatware, akkurat slik FireFox holder på å bli, og slik Mozilla Suite er.

 

Google Chrome gjør akkurat den jobben den blir satt til og den gjør den svært bra og særdeles kjapt. Jeg er storfornøyd med Google Chrome og har brukt det siden første beta-release.

Lenke til kommentar

Bedre utnyttelse av skjermen, raskere rendring (webkit) og det virker generelt sett som at Google Chrome har en mer gjennomtekt sikkerhetsstruktur enn hva angår Mozilla sin nettleser.

 

Men smaken er som baken, noen liker en lite responsiv og treg nettleser (IE) mens andre foretrekker bare at den er treg (Firefox). Jeg syntes dog det er litt rart at Opera ikke ble tatt med i testen, da den er minst like mye profilert som Google Chrome og har like stor brukerbase.

Lenke til kommentar

Ok da skal jeg teste Chrome litt og se. Forøvrig synes jeg Firefox er vesentlig raskere enn Opera så jeg forstod ikke helt den kommentaren.

 

EDIT:

Etter å ha installert Chrome må jeg si jeg liker den og førsteinntrykket er:

- den er rask

- den har et meget minimalistisk GUI.

- den har grei basisfunksjonalitet

 

Jeg skal bruke den litt utover nå og se hvordan den duger til mitt bruksmønster.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...