Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den skal ikke bare se hard ut, den skal VÆRE det. Press den sammen så den virkelig sitter.

Jeg har egentlig aldri vært noe særlig på tønneformen. Hvilken fasong du velger er egentlig ett fett så lenge den sitter.

 

Jeg liker den ikke når den er altfor hard, men på en annen side så har jeg ikke noe imot en løs snus som renner litt. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bake ut alt av fuktigheten i snusen.

Lenke til kommentar

Den skal ikke bare se hard ut, den skal VÆRE det. Press den sammen så den virkelig sitter.

Jeg har egentlig aldri vært noe særlig på tønneformen. Hvilken fasong du velger er egentlig ett fett så lenge den sitter.

 

Har brukt løssnus i 5-6 år, og lagde bestandig tønner før, men ble overtalt til å prøve å bake i bare boksen, og så rett opp i leppa. Etter det så jeg meg ikke tilbake, er vel ca. 3 år siden.

 

Personlig syns jeg det er mye bedre, presser ikke ut like mye saft, og, om du ikke liker å være brun i håndflata, mye mer renslig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den skal ikke bare se hard ut, den skal VÆRE det. Press den sammen så den virkelig sitter.

Jeg har egentlig aldri vært noe særlig på tønneformen. Hvilken fasong du velger er egentlig ett fett så lenge den sitter.

 

Har brukt løssnus i 5-6 år, og lagde bestandig tønner før, men ble overtalt til å prøve å bake i bare boksen, og så rett opp i leppa. Etter det så jeg meg ikke tilbake, er vel ca. 3 år siden.

 

Personlig syns jeg det er mye bedre, presser ikke ut like mye saft, og, om du ikke liker å være brun i håndflata, mye mer renslig.

 

Jepp. Selv jobber jeg sammen med folk som baker snusen på måten du nevner, men for meg synes jeg hele bake-prossesen har blitt et lite rituale som jeg må gjennomføre før innsettelse av prisen.. .

Lenke til kommentar

^^^ Skjønner godt hva du mener, for meg var det akkurat det samme. Men etter ei stund så jeg det at det var mye bedre å bare pakke prisen under leppa. Nå er det General løs + ekstra sterk løs det går i. Men har alltid ei eske med Offroad lakrits liggende på lur, om jeg vil kose meg litt. Den må bakes, grunnet konsistensen

Lenke til kommentar

Har sikkert blitt spurt om før, men hva er den sterkeste snusen man får tak i? Har lest at Odens Extreme Portion skal vre en av de sterkeste. Noen som vet?

 

Odens Extreme er den sterkeste ja ;)

 

Nope. Thunder leder den krigen der nå med sin Thunder Raw.

 

Thunder Raw: Nicotine: 21 mg/g

 

Odens Extreme: Nicotine: 22 mg/g

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom over en snus som værtfall for helt ny for meg i stad; Pure nordic icemint.

 

Jeg har aldri sett denne før, så jeg gav den en sjanse når jeg var i butikken i stad. Ralativt billig snus; 64,- boksen, og god smak. Mint-smak som ikke var like overveldende som f.eks thunder frosted. Alt i alt en fin snus.

Lenke til kommentar

De siste to dagene har jeg vært en smule beskymret etter å ha sett et program på TV. Jeg har vært veldig naiv i forhold til snus og har litt den "whatever" holdningen. Tenker nå på de kreftfremkallende stoffene i snus. Det står så mye forskjellig på nettet, enkelte forskere mener det er uskadelig mens andre mener snus gir 80% større sjangse for oral kreft. Hva tenker dere om dette? Beskymrer det deg i det hele tatt? Vel, nå er ikke dette blitt så veldig mye forsket på, og det er viktig å skille mellom amerikansk snus og skandinavisk.

Lenke til kommentar

Min teori er at det kommer an på hva slags snus du bruker, hvordan du snuser og hvordan du steller med munnen din. Long cut er værst, deretter løssnus og til sist porsjon. Dette fordi jo grovere snus, jo mer sår blir du i leppa og jo mer drit kan trenge inn i slimhinnen. Med hvordan du snuser så tenker jeg på om du svelger mye snus/saft eller om du klarer å spytte det ut, eller å få snusen til å la være å renne. Det siste er at god munnhygiene er alfa-omega for en snuser dersom kjeften din ikke skal se ut som et rasshøl etter noen år.

 

Jeg har tenkt på det samme selv mange ganger og her for leden ble jeg faktisk litt bekymret siden jeg har snust nesten sammenhengende i 7 år, men det viste seg å være tannstein...

 

Uansett er det fortsatt alt for stor mangel på dokumentasjon (gjennom empiriske studier) for, eller mot, at snus er kreftfremkallende. Poteter er også kreftfremkallende som så mye annet, så inntil det foreligger forskning som entydig viser at snus forårsaker kreft må vi vel bare leve i uvissheten. Men jeg tror det er ganske sikkert å anta at snus kan være kreftfremkallende.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg bekymrer meg om snus, er prisen (i butikken, hvis det var noen som skulle være morsomme).

 

Selv så er jeg ikke en storforbruker av snus. Bruker en boks porsjon på litt under en uke, og en boks med løs varer litt over en uke. Så er jeg påpasselig med å ikke ha snusen på samme plass hele tiden. + at jeg pusser tennene og tannkjøttet godt.

 

Til nå har jeg ikke hatt noe sår i tannkjøttet, og tannkjøttet har heller ikke trukket seg tilbake.

Lenke til kommentar

Er faktisk så mye annet enn snus som bekymrer meg mer når det gjelder hva jeg dytter i meg.

Jeg føler jeg har fått i meg i meg ting som er kjipere for kroppen om jeg har slukt en masse godteri/andre søtsaker, enn hvis jeg koser meg med snus.

Jeg er jo ikke naiv, selvfølgelig er ikke noen form for tobakk bra for kroppen, men jeg kunne ikke klart å nyte det om jeg skulle gått rundt å tenkt på konsekvensene, og de potensielle skadevirkningene av det!

Lenke til kommentar

Er det noen her som kjenner noen som har dødd av kreft og som mistenker at snus kan ha forårsaket det? Jeg har hørt at Sverige er et av de landene i Europa (eller var det Europa Unionen?) med lavest kreftprosent i bukspyttkjertelen, som skal være et av de mest utsatte stedene med snusbruk, og snus har jo vært veldig stort i Sverige i veldig lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...