Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så når folk sier at løssnus varer i flere timer, så varer det egentlig i en halvtime før det begynner å renne? Prøvde på nytt for noen minutter siden. Må si det gikk enda bedre :)

 

Med meg varer en løs fra alt mellom 30min - 2 timer, alt ettersom hvor mye jeg har lagt i bakingen, om jeg snakker mye (siden du da beveger leppene og du produserer mer spytt og flytter på snusen som ligger under leppen), men mine erfaringer er at den varer minst 1 time med skikkelig konsistens etter 1time begynder den nedre delen av snusen og bli ganske våt og bløt, menst resten av snusen ofte er helt fin.

Lenke til kommentar

Hei. Kjøpte meg løssnus for første gang i går. Begyner å bli helt grei på å bake, men har et problem når jeg skal legge den under leppen og ta den ut. Når jeg løfter den etter å ha bakt i kanskje 1 minutt så den får en fin form og ser passe hard ut tar jeg den opp. Da begynner den å løsne og jeg får en del i munnen. Når jeg så tar den ut går alt galt. Sitter igjen med omtrent halvparten av snusen under leppen og på tennene. Hva er det jeg gjør feil? Ja, jeg er veldig forsiktig..

Haddde det problemet en stund, men jeg lærte meg på kort tid å få den opp med tungen. Det virker ekkelt de første gangene, men da slipper du å se ut som en tulling der du sitter med leppen vrengt over nesen og begge hender i aksjon. Har heller aldri vært borti en løsprell som går i stykker når tungen er involvert. Finnes helt sikkert noen guider rundt om kring hvis du ikke vil gå rett på sak :D

 

Det renner heller ikke fortere med denne metoden, selv om en skulle tro det :)

 

Forresten, når du skal ta den ut: denne metoden er ikke grasiøs, men det funker. Bruk en pekefinger, og før den inn fra siden så du får tak i prellen ovenfra, så dytter du den ut. Ikke klyp den ut med tommel og pekefinger, da er helvete løs. Som regel.

Endret av Fellerts
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Har sikkert blitt spurt om før, men hva er den sterkeste snusen man får tak i? Har lest at Odens Extreme Portion skal vre en av de sterkeste. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Noen i tråden som har hatt problemer med hud? Mer spesifikt kviser i ansiktet. Folk sier så ekstremt mye forskjellig. Selv sliter jeg med ganske alvorlig acne, men klarer ikke slutte med snus.

 

Jeg kan hvertfall si det sånn at mine kviser har hverken blitt bedre eller værre nå 7 år etter jeg begynte å snuse. Altså jeg får like mye/lite kviser som jeg fikk før jeg begynte. Kviser skyldes nesten alltid i stor grad uren hud, dog acne er vel en egen sykdom/tilstand som krever behandling er det ikke?

 

Var litt morsomt i dag... Har slitt med betent tannkjøtt rundt fortennene i overkjeven i den senere tiden så bestilte meg en tannlegetime hvor jeg var i dag. Det har blødd og vært hovent/betent i noen måneder og jeg leste at slike ting som ikke vil lege ofte kan være tegn på munnhule kreft så jeg har hatt mildt sakt noia et par dager nå etter jeg leste det. Jeg er ganske bevisst på å sørge for å gå til tannlegen dersom det er noe pga jeg har snust så lenge og så mye. Men, årsaken til betennelsen var faktisk tannsten, at jeg rett og slett ikke var flink nok til å bruke tanntråd/tannpirker etter måltider. Var sånn ca. passe lettet da jeg dro :p

Lenke til kommentar

Noen i tråden som har hatt problemer med hud? Mer spesifikt kviser i ansiktet. Folk sier så ekstremt mye forskjellig. Selv sliter jeg med ganske alvorlig acne, men klarer ikke slutte med snus.

 

Jeg kan hvertfall si det sånn at mine kviser har hverken blitt bedre eller værre nå 7 år etter jeg begynte å snuse. Altså jeg får like mye/lite kviser som jeg fikk før jeg begynte. Kviser skyldes nesten alltid i stor grad uren hud, dog acne er vel en egen sykdom/tilstand som krever behandling er det ikke?

 

Var litt morsomt i dag... Har slitt med betent tannkjøtt rundt fortennene i overkjeven i den senere tiden så bestilte meg en tannlegetime hvor jeg var i dag. Det har blødd og vært hovent/betent i noen måneder og jeg leste at slike ting som ikke vil lege ofte kan være tegn på munnhule kreft så jeg har hatt mildt sakt noia et par dager nå etter jeg leste det. Jeg er ganske bevisst på å sørge for å gå til tannlegen dersom det er noe pga jeg har snust så lenge og så mye. Men, årsaken til betennelsen var faktisk tannsten, at jeg rett og slett ikke var flink nok til å bruke tanntråd/tannpirker etter måltider. Var sånn ca. passe lettet da jeg dro :p

 

Dette blir kanskje litt off-topic, men Acne er en sykdom som skyldes bakteriekulturen under huden skapt av hormonene. Om du får en kvise på pannen kommer det av noe helt annet. Skulle gjerne likt å sett litt flere forskninger på dette. Tydeligvis finnes det ikke en eneste..

Lenke til kommentar

Jeg tviler uansett på at snus er årsaken til sykdommen. Kan jo hende den er en medvirkende faktor for forværring av sykdommen, men det er vel heller tvilsomt. Jeg hadde vel heller gått til lege og bedt om behandling fremfor å prøver å kutte ut snus.

Lenke til kommentar

Jeg hadde mye kviser før et par år siden, og da snuste jeg ikke. Fikk isotetro-et eller annet fra hudlege, og etter 6 mnd var jeg kvisefri.

 

Jeg begynte å snuse etter jeg var ferdig med medisinen men merker ikke noe særlig, det er akkurat som med alle andre, en dag kan det være en liten kvise, mens det kan være helt fint andre ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...