Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

God.. snus..?

 

Etter min mening er ikke thunder snus. Det smaker ikke tobakk og det er sikkert en fordeling mellom 50% colgate og 49% tobakk, samt 1% salt.

 

Joda, men det var en god snus til avveksling, men det er helt sant det du sier! :) Er General ekstra sterk som står høyst på lista hos meg :p Men gleder meg til å få kjøpt Göteborg Rapé løs når jeg tar turen over til naboen ;) Har kun smakt porsjonen og liker den veldig godt, så da kan jeg bare tenke meg at løsen er 100 ganger bedre :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på litt om kvota over til vår kjære nabo å håper noen kan forklare litt :p

 

Jeg skal 2 uker til magaluf nå og regner med jeg kjøper full snus kvote på taxfreen på gardermoen når jeg kommer hjem, (siden jeg bor i møre og romsdal og kjører ned til oslo med bil) så skal vi over til sverige etterpå, hvordan blir det med kvotene da, siden jeg har kjøpt i norge på taxfree og fyller kvota som jeg har låv til å ta med over i fra sverige? teller det jeg har kjøpt på taxfree som en del av kvota i fra sverige? eller må jeg legge fram dokumentasjon på at noe av det er kjøpt i fra norge?

 

PS: kommer helt sikkert til å gå over kvoten anyway, men lurer bare på hvordan det funker om jeg har kjøpt i norge og i sverige :innocent:

Lenke til kommentar

Har snusa i rundt ett år nå, noe som ikke er så altfor lenge. Har gjort meg en god livserfaring. Har nå sagt til flere at jeg skal slutte så fort jeg er tom for det jeg har igjen (noen bleier Lucky Strike og en tredels boks med General løs). Dessverre er jeg ikke så sikker på om jeg vil klare å slutte. Selvfølgelig kan jeg klare å slutte etter bare ett år, men mens jeg nå sitter og nyter ei klype General så føler jeg på meg at jeg elsker det. Jeg kommer til å savne det så fryktelig, og jeg er stygt redd for at jeg kommer til å sprekke, og kjøpe inn igjen ei dåse løs etter altfor kort tid =/ Dette er virkelig trist. Som om jeg tar mine siste åndedrag og skal si farvel :(

 

EDIT: Ikke bare har jeg sagt at jeg skal slutte, jeg har faen meg lovet.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Eller 12, og så bruker du opp halve av ein boks :p

 

Men er det lov å legge frå seg et og et tårn rett over grensa? Det må jo vere lov. Tar jo ikkje akkurat lang tid frå grensa til Nordby så :p

Hvorfor må det være lov?

 

Fordi man får lov til å handle i butikken når man vil; i åpningstidene til butikken naturligvis.

Lenke til kommentar

 

Fordi man får lov til å handle i butikken når man vil; i åpningstidene til butikken naturligvis.

 

Tror det er en begrengsning for hvor mange ganger du kan stikker over grensa på en dag.

 

Det kan stemme.. :p Tror dog man kan dra mere enn èn gang over per dag. :)

Lenke til kommentar

Har nettopp vært en uke i Sverige, og fikk prøve meg på en del snus jeg ikke har prøvd før, og må si at KNOX løs var en riktig god snus. Har sett andre har anbefalt den her inne også. Kan anbefales. Meget god snus. Likte også porsjonsvarianten som er white portion. Veldig god den og. Fin smak som varte lenge. Frisk med en svak anelse fruktaktighet. Snus som ikke gjorde noe stort inntrykk var Gustavus portion, og Tre Ankere portion. Helt ok men ingenting ekstra.Camel white portion var derimot god, veldig mye sitrus i den, frisk og fin men litt tørr. Mulig det bare gjaldt min boks, men med litt mer fukt i den hadde jeg likt den veldig godt. Ellers er jo et par stokker med Gøteborg Rape løs bankers for meg når jeg er i Sverige. Nydelig snus.

 

Har hørt mye bra om Gustavus løs men fant ikke denne. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Nja, ikke helt enig men kan og være kvaliteten på posene som gir følelsen av ekstra tørrhet? Jeg vet ikke, men Knox White kjentes ikke tørr ut. Myke gode poser som var noe større en vanlig portion. De var også hvitere i farge enn feks Skruf sine poser som er mer gulaktige, men Knox portion var saftigere og når man klemte på posene så fikk de tydelig gjennomtrekk av snussaft. En veldig god snus, og løs utgaven var jo fabelaktig god. Men Camel White var dessverre som du sier gnagsår snus, synd for den var god på smak med sitt tydelige sitrus preg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...