Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er billigere jo lenger inn i Sverige man kjører. Spør en svenske som jobber i nærheten av deg om du ikke tror meg.

 

I Sundsvall og Stockholm etc. så er det billigere enn på Svinesund, i enkelte tilfeller der det dreier seg om vanlige varer og ikke varer som er kjøpt i førti paller. Men snus og røyk er mye billigere innover i Sverige. De klager over priser på 32 SEK per boks, på grensa ligger de på 40 og i Norge på 80-90? Kjøper som regel kun på bensinstasjoner pga. ferskheten kontra å kjøpe på butikken.

Lenke til kommentar

Åh, jeg trenger faktisk litt tips!

 

Jeg er egentlig fast røyker, men det hender jeg kjøper meg en snusboks i ny og ne til de anledningene det ikke passer seg å fyre en sigarett. Et perfekt eksempel på det, er skoletimene.. Skolen jeg går på bryr seg i bunn og grunn ikke om eleven har ei bleie under leppa, så det passer fint å få nikotinen på den måten uten å måtte gå ut av skolebygget.

 

Ønsker derfor litt tips på hva som er greie snusmerker! Jeg har prøvd Catch, men som alle vet inneholder denne minimalt med nikotin, men jeg ville bare nevne det i og med at jeg liker den friske smaken. Det har seg nemlig slik at jeg virkelig ikke er fan av når snusen renner, og kan bli direkte kvalm av smaken som da kommer. Sikkert fordi forskjellen er så stor fra sigaretter. Folk som har vært snusere lenge har jo ikke noe problem med dette, så jeg håper på å venne meg til det. Men i starten kunne det derfor vært helmaks med tips til en type snus som ikke er kjent for å renne så helsikkes mye, og kanskje noe med mild/grei/frisk smak?

 

Jeg aner ikke, og det er derfor jeg spør dere om litt tips! Har faktisk en boks General Onyx at the moment, men her ble man kvalm av både lukt og smak på "snusvannet." Brukte Skruf stärk en stund, men igjen.. smaken er så heslig! (Sverger til white portion..) Kan godt hende jeg bare er for kresen og krever for mye, men vil gjerne ha tips uansett :)

 

Håper forresten jeg slipper mobbing for min uvitenhet/kravstorhet når det kommer til snus, hehe..

 

Edit: leifer.

Endret av Nathali
Lenke til kommentar

Skruf har pleid å renne mykje for min del. Alle snus renner litt, så det er en fordel å like smaken. Om du liker lakris/salmiakk-smak anbefales Nick and Johnny, den er veldig god :) Viss ikkje, så er General ekstra sterk porsjon en sterk og veldig god snus, synes eg. Har aldri opplved at den renner særleg heller.

Lenke til kommentar

Jeg var over grensen her en dag jeg også så kjøpte 3 tårn med gøteborg løs og 1 med probe whiskey så har jeg vel rundt 3 kvoter i fra tax free med porsjon så nå skal det holde for en stund! :D

 

Men ble litt skuffa over gøteborgen pga av at jeg ikke kjente så mye smak, vet ikke om det er bakinga mi som gjør det eller hva, så får se om det tar seg bedre ut utover boksene, må snuse om en general ekstra sterk løs først :p

Lenke til kommentar

*snip*

Vil anbefale white portion her. Jeg er ikke noe fan av det, da jeg syns det er altfor tørt, men det renner minimalt. Hold deg unna de med svarte poser, etter min erfaring renner de mest. Kanskje den nye snusen til Skruf med mint-smak kunne falt i smak hos deg. Skal se om jeg finner navnet.

 

EDIT: Fresh White Slim heter den... Den er en smal snus, men syns jeg husker den ligna på catch sin snus, bare med nikotin på original-nivået

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Har ikke problemer med svarte heller, men det er fordi jeg ikke har så mye imot at det renner noe... Men for meg så varierer hvordan jeg opplever snusen litt. For eksempel var Skruf min favoritt i begynnelsen, på grunn av at den rant mindre enn andre snus. Nå syns jeg det renner mye mer enn andre, og missliker Skruf nokså sterkt. Så jeg anbefaler igrunnen å bare prøve litt fram, etter hva du syns renner minst.

 

EDIT: Kan anbefale Offroad med Lakris smak. Renner en god del, men smaker jo bare godteri, så det er egentlig ikke så ille :p

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Samme med meg også Kjermy. Jo mer det renner jo bedre.

 

Men jeg hadde akkurat samme problemet som alle andre har hatt i starten, du blir forferdlig ekkel i halsen. Husker enda den fæle følelsen :S

 

Så, jeg vil anbefale deg Nick&Johnny. Den orginale. Ikke white, ikke den nye med smak.

 

Nick&Johnny var min først snus og jeg elsket den fordi den knapt rant.

Jeg vil også anbefale deg 01 eller 02. Disse er vel ment for nybegynnere skulle en tro :p

Lenke til kommentar

*snip*

Vil anbefale white portion her. Jeg er ikke noe fan av det, da jeg syns det er altfor tørt, men det renner minimalt. Hold deg unna de med svarte poser, etter min erfaring renner de mest. Kanskje den nye snusen til Skruf med mint-smak kunne falt i smak hos deg. Skal se om jeg finner navnet.

 

EDIT: Fresh White Slim heter den... Den er en smal snus, men syns jeg husker den ligna på catch sin snus, bare med nikotin på original-nivået

 

 

Er den helt ny? Høres vel egentlig ganske bra ut i forhold til mine preferanser, hehe.. Har dog ikke sett den i butikkene, kanskje fordi jeg ikke har sett etter den. Eller er den så ny at den ikke er i alle butikker enda?

 

Og takk til alle for tips, nå har jeg mye å sjekke ut!

Endret av Nathali
Lenke til kommentar

Har ikke problemer med svarte heller, men det er fordi jeg ikke har så mye imot at det renner noe... Men for meg så varierer hvordan jeg opplever snusen litt. For eksempel var Skruf min favoritt i begynnelsen, på grunn av at den rant mindre enn andre snus. Nå syns jeg det renner mye mer enn andre, og missliker Skruf nokså sterkt. Så jeg anbefaler igrunnen å bare prøve litt fram, etter hva du syns renner minst.

 

EDIT: Kan anbefale Offroad med Lakris smak. Renner en god del, men smaker jo bare godteri, så det er egentlig ikke så ille :p

 

Har aldri skjønt koffor Skruf er "in" og populært blant ungdom. For det første smaker ikkje tobakken godt, for det andre renner den mykje meir enn dei fleste andre. For det tredje er den ikkje så mykje sterkare enn dei fleste andre. Det er sjølsagt subjektive meininger, men eg blir overraska om noken meiner tobakksmaken er bedre enn i andre snuser uten tilsatt smak.

 

Apropo tobakksmak, Oliver Twist har to fantastiske tyggetobakk/skrå. Ikkje at den er så sterk, men smaken er så digg!! Både originalen og tropical er kjempegode :)

Lenke til kommentar

Apropo tobakksmak, Oliver Twist har to fantastiske tyggetobakk/skrå. Ikkje at den er så sterk, men smaken er så digg!! Både originalen og tropical er kjempegode :)

 

Enig! ;) Original er best, da :)

 

EDIT:

Nathali, du kan prøve ut Göteborgs Rapé white portion. Den er tørr som fy, smaken er alright. For min del var den ikke noe, men det er fordi vi er i forskjellig "snusklasse", hehe :)

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

*snip*

Vil anbefale white portion her. Jeg er ikke noe fan av det, da jeg syns det er altfor tørt, men det renner minimalt. Hold deg unna de med svarte poser, etter min erfaring renner de mest. Kanskje den nye snusen til Skruf med mint-smak kunne falt i smak hos deg. Skal se om jeg finner navnet.

 

EDIT: Fresh White Slim heter den... Den er en smal snus, men syns jeg husker den ligna på catch sin snus, bare med nikotin på original-nivået

 

 

Er den helt ny? Høres vel egentlig ganske bra ut i forhold til mine preferanser, hehe.. Har dog ikke sett den i butikkene, kanskje fordi jeg ikke har sett etter den. Eller er den så ny at den ikke er i alle butikker enda?

 

Og takk til alle for tips, nå har jeg mye å sjekke ut!

Har vært ute en bitteliten stund, men er relativt ny. Tror den hvertfall er fra dette året.

 

Apropo tobakksmak, Oliver Twist har to fantastiske tyggetobakk/skrå. Ikkje at den er så sterk, men smaken er så digg!! Både originalen og tropical er kjempegode :)

 

Enig! ;) Original er best, da :)

 

EDIT:

Nathali, du kan prøve ut Göteborgs Rapé white portion. Den er tørr som fy, smaken er alright. For min del var den ikke noe, men det er fordi vi er i forskjellig "snusklasse", hehe :)

Tulla litt med quotene her? Har ikke særlig erfaring med Oliver Twist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...