MrLuni Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 (endret) Husker ikke hvor og når, men det var en i media som jattet om at dagens konsoller (ps3 og xbox 360) holder tilbake dagens spill. Han nemnte og at spill kunne få så stor og fantastisk grafikk som bare det, hadde det ikke vært for at consoller og "billige" PC ikke kan dra dem. Hvordan hadde egentli spill sett ut om vi ikke hadde hatt consoller? ps3 er jo en "gammel" maskin i forhold til PC. Hvordan blir grafikk og gameplay på nestegen konsoller? Hva kunne vi ha gjort med dagens nye teknologi til å lage spill? Med tanke på "Starwars force unleashed".. Spillet kom om ut på ps2. For at det skulle være ps2 kompitabelt så måtte vell "alt" kuttes ned? Endret 20. mars 2009 av MrSmile
ATWindsor Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Obvious PC elitist is obvious. Hva med å argumentere litt, istedet for å bare slenge ut påstander som ikke gir noe verdi overhodet? TIl saken: Holder konsoller spillteknologien tilbake? Jeg tror de gjør det litt slik situasjonen er i dag, de felste nye spill er relativt moderate grafikkmessig kontra hvordan det var for et par år siden. De spillene som krever mest er gjerne preget av særdelse dårlig arbeid i konverteringen. Nå holder riktinok dårlig low-end grafikk også tilbake. SÅ så veldig stor tror jeg ikke forskjellen hadde vært uten konsoller. AtW
Allt í lagi Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Obvious PC elitist is obvious. Hva med å argumentere litt, istedet for å bare slenge ut påstander som ikke gir noe verdi overhodet? Jo, det skal jeg fortelle deg. Trådstarters påstand/spørsmål er ganske logisk og det trengs ikke mye resonnement for å skjønne at alle konsollene, men spesielt Wii holder utviklingen tilbake, og hvis alle utviklerne fokuserte på PC ville grafikk generelt vært mye bedre. Men hva finner vi øverst på salgslista? Jo, nevnte Wii, som teknisk sett er på samme nivå som den originale Xboxen. Og dessuten høres trådstarter ut som en grafikkhore.
MrLuni Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Skrevet 20. mars 2009 Obvious PC elitist is obvious. Hva med å argumentere litt, istedet for å bare slenge ut påstander som ikke gir noe verdi overhodet? Jo, det skal jeg fortelle deg. Trådstarters påstand/spørsmål er ganske logisk og det trengs ikke mye resonnement for å skjønne at alle konsollene, men spesielt Wii holder utviklingen tilbake, og hvis alle utviklerne fokuserte på PC ville grafikk generelt vært mye bedre. Men hva finner vi øverst på salgslista? Jo, nevnte Wii, som teknisk sett er på samme nivå som den originale Xboxen. Og dessuten høres trådstarter ut som en grafikkhore. Ja skal innrømme at jeg er litt grafikkhore, men det er ikke bare grafikken som blir holdt tilbake i teknologien. Fysikk, størelse, AI osv?
Alinoe Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Man kan vel kanskje argumentere for at konsoller gjør at spilselskaper tjener masse penger, hvilket gjør at de kan utvikle nye teknologier og metoder.
Allt í lagi Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Obvious PC elitist is obvious. Hva med å argumentere litt, istedet for å bare slenge ut påstander som ikke gir noe verdi overhodet? Jo, det skal jeg fortelle deg. Trådstarters påstand/spørsmål er ganske logisk og det trengs ikke mye resonnement for å skjønne at alle konsollene, men spesielt Wii holder utviklingen tilbake, og hvis alle utviklerne fokuserte på PC ville grafikk generelt vært mye bedre. Men hva finner vi øverst på salgslista? Jo, nevnte Wii, som teknisk sett er på samme nivå som den originale Xboxen. Og dessuten høres trådstarter ut som en grafikkhore. Ja skal innrømme at jeg er litt grafikkhore, men det er ikke bare grafikken som blir holdt tilbake i teknologien. Fysikk, størelse, AI osv? Sant nok, men et sted må utviklerne tjene penger. Og mesteparten av elitistene er innerst inne piratkopiører.
Isbilen Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Utviklingen går fort nok i massevis. Det er i produsentenes interesse å begrense den slik at de når det stopper, for det skjer, ikke er helt tomme for midler fordi de har blåst alt på nye klær hele tiden.
- Slaktarn - Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Synes at spillprodusentene kunne fokusert litt mer på grafikkmotoren istedetfor å gi oss rå(fet) grafikk som krever maskinkraft som ikke er påtenkt i det spillet blir gitt ut. Er jo selvsagt ikke slikt alltid (lenger), men noen ganger begynner man å lure litt om hvordan de tenker. Er ikke alle som har råd til å kjøpe "state of the art" maskinvare til det nyeste spillet som er kommet.. Tenker da forøvrig på datamaskiner, da ingen konsoll på markedet i dag klarer å overgå grafikken på en god spillmaskin. - (Nei, ikke engang PS3) Også har man dem som tror man må ha pc til 20.000,- for å kunne dra WoW på maks grafikk....*sukk*..men det ganske offtopic akkurat nå. Tilleggsinfo; ja, jeg liker god grafikk.. aka "grafikkhore"
vikingkylling Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Konsollene holder kanskje tilbake utviklingen i en liten grad, men PCen er nok helt den største synderen. Ta for eksempel Crysis og GTAIV. Begge to presset utviklingen ett hakk videre og prøver å klistre seg opp mot neste generasjon, men resultatet var at svært få (om noen) faktisk kunne spille dem med maks detaljer, beste grafikk og alt det der på PC-versjonen. Grunnen er så enkel at svært få har de dyreste, mest moderne PCene tilgjengelig for spilling. Skulle man hele tiden ha presset utviklingen fremover i høyt tempo måtte man ikke bare å fjernet konsollene, men man måtte også selge topp moderne PCer til noen hundrelapper så alle fikk råd til dem.
ATWindsor Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Konsollene holder kanskje tilbake utviklingen i en liten grad, men PCen er nok helt den største synderen. Ta for eksempel Crysis og GTAIV. Begge to presset utviklingen ett hakk videre og prøver å klistre seg opp mot neste generasjon, men resultatet var at svært få (om noen) faktisk kunne spille dem med maks detaljer, beste grafikk og alt det der på PC-versjonen. Grunnen er så enkel at svært få har de dyreste, mest moderne PCene tilgjengelig for spilling. Skulle man hele tiden ha presset utviklingen fremover i høyt tempo måtte man ikke bare å fjernet konsollene, men man måtte også selge topp moderne PCer til noen hundrelapper så alle fikk råd til dem. GTAIV er elendig konvertert, spillet har ikke spesielt god grafikk, og presser ikke utviklingen i så måte. Og jeg skjønner ikke argumentet ditt, hvorfor må alle spille på maks detaljer? Og hvorfor må PCen selges til noen hundrelapper og alle ha råd? Det er ikke tilfellet med konsoller heller, og det har aldri vært det, hverken på konsoll eller PC. AtW
zaqqoZeq Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Konsollene holder kanskje tilbake utviklingen i en liten grad, men PCen er nok helt den største synderen. Ta for eksempel Crysis og GTAIV. Begge to presset utviklingen ett hakk videre og prøver å klistre seg opp mot neste generasjon, men resultatet var at svært få (om noen) faktisk kunne spille dem med maks detaljer, beste grafikk og alt det der på PC-versjonen. Grunnen er så enkel at svært få har de dyreste, mest moderne PCene tilgjengelig for spilling. Skulle man hele tiden ha presset utviklingen fremover i høyt tempo måtte man ikke bare å fjernet konsollene, men man måtte også selge topp moderne PCer til noen hundrelapper så alle fikk råd til dem. Kanskje fordi GTA IV er sykt dårlig lagd til pc? Har god nok pc og synes det ser direkte stygt ut Endret 22. mars 2009 av zaqqoZeq
Isbilen Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Crysis-motoren er jo helt genial. Greit, du må ha en supermaskin for å spille det på maks, men jeg kjører det helt greit med det meste på medium på min 4-5 år gamle maskin med et litt nyere skjermkort. Hvis utviklingen medfører et større aldersspenn i brukbar hardware, så gjerne for meg.
vikingkylling Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Det jeg mener er at nettopp fordi ikke alle spiller på maks presser de ikke utviklingen videre. Crysis presset utviklingen videre, men svært få kan spille det. Skulle vi ha presset utviklingen hele tiden ville de ikke engang ha giddet prøve å det spillbart på en litt eldre PC, men heller gått mot satt vei og fått selv de aller nyeste PCene til å slite. Hvorfor tror dere Crysis Warhead er spillbart på dårligere PCer enn Crysis?
UrgeLoL Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Tror heller det er motsatt. Spillutviklerene tjener penger på konsollspill og derfor er det konsollspill som driver hele utviklingen fremover. Grafikk er ikke alt. Men selvfølgelig, hadde alle eid 4 kjerners og sli skjermkort pc'er så kunne utviklerene ha utviklet sinnsykt flotte grafiske spill til disse. Dagens medium/low end pc'er er en STOR del av markedet, og holder grafikken like mye tilbake som konsollene gjør.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Jeg syns at man burde satse enda mer på realistisk fysikk og AI. Hvis en PS3 f.eks hadde vært like sprek som en high end datamaskin er, så hadde den kostet relativt mye mer. Jo mer avansert spillteknologi jo dyrere blir spillene? Eller?
ATWindsor Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Det jeg mener er at nettopp fordi ikke alle spiller på maks presser de ikke utviklingen videre. Crysis presset utviklingen videre, men svært få kan spille det. Skulle vi ha presset utviklingen hele tiden ville de ikke engang ha giddet prøve å det spillbart på en litt eldre PC, men heller gått mot satt vei og fått selv de aller nyeste PCene til å slite. Hvorfor tror dere Crysis Warhead er spillbart på dårligere PCer enn Crysis? Det er ingen logikk i det du sier, det har aldri vært sånn at "alle har spillt på maks" eller at alle har den kraftigste PCen tilgjengelig. Allikevel har utviklingen gått framover ganske fort. AtW
ATWindsor Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Tror heller det er motsatt. Spillutviklerene tjener penger på konsollspill og derfor er det konsollspill som driver hele utviklingen fremover. Grafikk er ikke alt. Men selvfølgelig, hadde alle eid 4 kjerners og sli skjermkort pc'er så kunne utviklerene ha utviklet sinnsykt flotte grafiske spill til disse.Dagens medium/low end pc'er er en STOR del av markedet, og holder grafikken like mye tilbake som konsollene gjør. Det er jo også en måte å se det på, men spørmålet er jo om de holder det tilbake kontra alternativet? Mao hadde utviklingen godt enda fortere om konsollspill var mindre dominerende? Det er det jo grunn til å anta i mine øyne, grafikk stagnerer jo ganske mye når man hele tiden forholder seg til samme genrasjon konsoller. Samtidig blir skjermkortene bedre i et tempo som går fortere enn grafikkutviklingen. AtW
Bear^ Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Hva som holder spill mye tilbake er generiske stereotypiske spill som jager etter grafikk men som er like utviklet gameplaymessig som Doom. Gå dit, samle det og skyt alt mellom. Det er ikke konsollene som holder spillene utviklingsmessig tilbake, det er utviklernes syke trang til å pumpe ut grafikk og grafikk alene som holder mye tilbake. Få er interesert i å forsøke nye måter å spille på, slik som nintendo har gjort både med DS og Wii.
ATWindsor Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Hva som holder spill mye tilbake er generiske stereotypiske spill som jager etter grafikk men som er like utviklet gameplaymessig som Doom. Gå dit, samle det og skyt alt mellom. Det er ikke konsollene som holder spillene utviklingsmessig tilbake, det er utviklernes syke trang til å pumpe ut grafikk og grafikk alene som holder mye tilbake. Få er interesert i å forsøke nye måter å spille på, slik som nintendo har gjort både med DS og Wii. Du snakker om nye ting som i utgave nummer 10+ i en spillserie som har holdt på siden NES sine dager? Men spøk til side, selvsagt er det endel middelmådig på amrkedet, men det er ganske mye nytt og kreativt også. Indie-spill er mer populært enn noen sinne, holder virkelig spill med god grafikk og lite annet tilbake resten av bransjen? AtW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå