Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pc'n min ble av en eller annen grunn kanselert, noe som gjorde meg rasende, men så tente jeg at jeg kunne se litt mer på konfiggene;-)

 

hva er det dere annbefaler at jeg justerer hvis jeg skal ha den primært til spilling...

prisen kan jeg strekke til og med 13000.

og er det noe stor forskjell på de 2 dyreste skjermene på 1920-1080? er det virkelig vært å bruke 2000rgbled?

 

takker for svar:)

Lenke til kommentar

Da var min Studio XPS bestilt :)

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz, 3 MB, 1066 MHz)

LCD Black Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display redigere

MINNE 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

HARDDISK 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive

BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-modul

TRÅDLØS TILKOBLING Intel WiFi Link 5300 halvt minikort (802.11 a/g/n) (Centrino)

 

Kom på pene 12 780 kr...

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
Bestilte akkurat denne pc'en med 2,53GHz CPU, 128GB SSD, 4GB RAM, 1080P, Blu-Ray og ekstra 9-cellers batteri. Klarer så vidt å vente til den kommer!

Hvor er det du velger å få med ekstra 9-cellers batteri? Jeg ser ikke noe alternativ for dette, ihvertfall ikke når man skal tilpasse PC'en på dells hjemmeside.

 

Vurderer å kjøpe XPS 16, men god batterilevetid er i mine øyne meget vesentlig, og et 9-cellers batteri er derfor et must.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det stor forskjell på de to skjermene dell har lagt ut nå, dvs WLED og RGBLED skjermene?

Begge har 1080p og full HD.

 

Det skiller nesten 2400 kr, men er de pengene verdt det?

Greit at den ene er 15'6" og den dyreste er 16", men er det ellers en stor forskjell med tanke på bildet?

 

Bestiller pcen, med en gang jeg får svar! :) Gleder meg skikkelig! Deilig at de oppgraderte skjermkortet!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er det stor forskjell på de to skjermene dell har lagt ut nå, dvs WLED og RGBLED skjermene?

Begge har 1080p og full HD.

 

Det skiller nesten 2400 kr, men er de pengene verdt det?

Greit at den ene er 15'6" og den dyreste er 16", men er det ellers en stor forskjell med tanke på bildet?

 

Bestiller pcen, med en gang jeg får svar! :) Gleder meg skikkelig! Deilig at de oppgraderte skjermkortet!

såvidt jeg har hørt så skal den dyreste skjermen være mye klarere en den som er billigere.

bortsett fra det er det vel ikke så mye bort i fra størrelsen, så har du pengene, så go for it..:) ville hørt med flere enn bare meg, i og med at jeg ikke har så mye peiling på de... jeg kjøpte min med den dyreste, og får den i løpet av noen dager/uker(?)

Lenke til kommentar
Ingen som vet hvordan man kan få kjøpt med et 9-cellers batteri på dell sin hjemmeside..?

 

Hei, Dell har sluttet salget av 9-cellers litiumionbatteri til Dell Studio XPS 16. Vist du må ha 9-cellers kan du prøve å ringe dell og snakke med salgsavdelingen eller ebay.

 

Er det stor forskjell på de to skjermene dell har lagt ut nå, dvs WLED og RGBLED skjermene?

Begge har 1080p og full HD.

 

Hei det er forskjell mellom dei skjermen. Ja begge har 1080p = 1920x1280 i oppløsning. WLED (White) skjerm menst RGBLED har 3 primær farge lys som produsere meir riktig farge på skjermen.

 

RGBLED er meir rettet mot prof redigering i photoshop eller film

WLED Vanlege brukere.

 

Eg merke stor forskjell på RGBLED og WLED men for den vanelege mann i gata vill den forskjellen ikkje ha ein så stor mening.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Når jeg nå var inne for å konfigurere skjermen var det 4 valg. 16 tommer med RGBLED skjerm, 15,4 tommer med RGBLED skjerm. Og tilsvarende med røde i stedet for svart, men på 15.4 tommeren av de røde var det WLED istedet for RGBLED. Hva kommer dette av, er det feil når det står at den svarte 15.4 tommeren har RGBLED skjerm?

Lenke til kommentar

endelig kom pc'n i hus:DD

jeg kunne ikke vært mer fornøyd over pc'n, det eneste jeg kan klage på er det at blir litt varm ved touchpaden osv...

skjermen er "laget av engler", så det er vel det som er det beste med hele pc'n;)

har ikke fått testet hvordan den er ved spilling, men jeg rekner med at den duger ganske bra til det også.

 

bra design, rask, og bra byggkvalitet raskt oppsummert;)

Lenke til kommentar
endelig kom pc'n i hus:DD

jeg kunne ikke vært mer fornøyd over pc'n, det eneste jeg kan klage på er det at blir litt varm ved touchpaden osv...

skjermen er "laget av engler", så det er vel det som er det beste med hele pc'n;)

har ikke fått testet hvordan den er ved spilling, men jeg rekner med at den duger ganske bra til det også.

 

bra design, rask, og bra byggkvalitet raskt oppsummert;)

 

Godt å høre! :) hvilke specs? og hvor lang leveringstid var det sånn ca? tenke først å kjøpe multicom compal khlb2, men vurderer selv å bestille denne nå...

Lenke til kommentar
endelig kom pc'n i hus:DD

jeg kunne ikke vært mer fornøyd over pc'n, det eneste jeg kan klage på er det at blir litt varm ved touchpaden osv...

skjermen er "laget av engler", så det er vel det som er det beste med hele pc'n;)

har ikke fått testet hvordan den er ved spilling, men jeg rekner med at den duger ganske bra til det også.

 

bra design, rask, og bra byggkvalitet raskt oppsummert;)

 

Godt å høre! :) hvilke specs? og hvor lang leveringstid var det sånn ca? tenke først å kjøpe multicom compal khlb2, men vurderer selv å bestille denne nå...

 

jeg bestilte min for ca. 2 uker, og fikk den deretter...

bestilte med:

 

-4gb ram

-rgb-led 1920-1080

-2,4ghz

-bd-spiller

osv...

ville anbefalt denne, men multicom er gode maskiner, og man får mye for pengene uansett hva du velger;)

 

-Samiboy

Lenke til kommentar

khlb2:

+ mer ytelse for pengene

+ lengre batteritid

 

-Laaaang leveringstid

-kjedelig design

-mye dårlig kundereferanser

 

XPS:

+liker designet

+litt bedre grafikk kort

 

-kan bli ganske varm ifølge tester

-dårligere batteritid

 

jeg kommer nok til å gå for XPS, siden jeg stoler litt mer på DELL enn Multicom

Lenke til kommentar

Har nylig fått denne, sitter med blandede følelser etter omtrent en uke med denne.

 

Specs av interesse:

2,4 GHz

4 GB

RGB LED

500 7200 RPM

 

Opplevde et tosifret antall BSOD den FØRSTE dagen. Noe som fikk meg til å tvile på kjøpet jeg hadde gjort. Maskinen ble uvanlig varm. Software som henger seg opp og må reinstalleres. It goes on and on...

 

Etter mye googling, avinstallering av updates og software har jeg nå luket ut de verste (bare bagateller igjen). Imorges opplevde jeg at pcen ikke ville starte opp, den sto fast under loadinga av Windows. Men etter 30 min med Dells oppstartningsverktøy var den oppe å gikk igjen.

 

Batteriet holder godt imo til å ha slike specs. Fikk rundt 2t 30m på batterisparing og Dells batterigreie aktivert.

 

Håper jeg slipper å plages lengre :) Dette er ikke en pc du kjøper til bestemora di for å si det sånn.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...