Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Eit FPS spill, Company Of Heros skal fungere heilt greit, Kan ta og teste Far Cry og Crysis og eit par andre FPS spel og sjå kva resultatet blir, eg forvente at dei går fint å spele men skeptisk å kjøre dei på 1920 x 1080

 

Takk for tilbudet, hadde vært interessant å høre om de funker! Har hørt mye skryt om Far Cry og Crysis.. =)

 

Og jo, det stemmer vel at det fulgte med en adapter på MS Duo kortet, kan se om jeg finner det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har utrolig lyst på denne laptoppen, men er som mange andre litt skeptisk til grafikkortet, siden det egentlig er hovedgrunnen til at jeg har tenkt å oppgradere fra min aldrende Inspiron 9400. Så jeg ser frem til at @Tj-nome tester med litt spill og sånt.

 

Jeg har også tenkt å installere Ubuntu på denne med delt partisjon mellom Vista og Ubuntu. Noen som har erfaring med Ubuntu på denne? Om maskinvaren er kompitabel og sånt?

 

Jeg blir vell å gå for T9400 proseroren, 500gb 7400 O/min harddisk, 4GB minne 2x2GB og 1080p skjermen, men jeg har som sagt ikke bestemt meg helt ennå.

Lenke til kommentar

Ubuntu fungerte ganske bra fra Live-cd problemene var Memory Stick Controller, Picture Card Controller og Nettverksdrivaren. men Nettverksdrivaren skal kunne ordnest med å instalere ndiswrapper så kan du bruke Windows wireless drivaren på Ubuntu

 

Eg har ikkje fått testa med ndiswrapper men gjer da nokk til helge når Windows 7 og Linux skal på pc-en :=)

Lenke til kommentar
Ubuntu fungerte ganske bra fra Live-cd problemene var Memory Stick Controller, Picture Card Controller og Nettverksdrivaren. men Nettverksdrivaren skal kunne ordnest med å instalere ndiswrapper så kan du bruke Windows wireless drivaren på Ubuntu

 

Eg har ikkje fått testa med ndiswrapper men gjer da nokk til helge når Windows 7 og Linux skal på pc-en :=)

 

Takker for svar. Jeg får bare mer og mer lyst på denne pcen. Hvordan er den når det gjelder temparaturen?

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Fallout 3 fungerte ganske bra, litt synd at eg ikkje finn FPS test i spelet.

 

Då kjøre eg da på 1280x720 4AA High og Ultra men da lagger ein god del når mangen hendinger eller krevande FPS objekter møtest i spelet. Men når AA er off er da ikkje så gale.

 

Crysis kan kjørast på low, men høgre settnings blir mye mindre FPS, fant ein sider der dei har testet denne pc-en i Fear Crysis og eit anna spel. Burde ta ein titt, eg skal ta ein FPS test av Far Cry 2 når eg får tilbake den DVD-en av ein kompis.

 

Link techtree

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Takker for svar. Jeg får bare mer og mer lyst på denne pcen. Hvordan er den når det gjelder temparaturen?

 

Min del synest eg pc blir god del varm rundt tuchpaden når man kjøre tunge oppgåve på CPU 30-60 min, men heilt vanelege ting går veldig greit, merke også at GPU er langt fra så varm som CPU siden i spel vert den ikkje i nerheiten av same varme som med rendring eller comprimering av tunger filer.

 

39858.jpg

 

39860.jpg

 

Kilde: notebookreview

 

Så er litt negativ på varmen, men går veldig greit synest den burde vore litt kjøligare rundt tuchpad området men går veldig greit

 

Her har du link der du kan få opp Celsius vist du er ukjend med Fahrenheit Fahrenheit til Celsius

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Jeg kan forsåvidt opplyse om at det eneste spillet jeg har innstallert på min, Civilization IV: Colonization fungerer godt på høyeste grafikkinnstillinger. (Selv om det neppe er like krevende som de heftigste skytespillene...)

 

 

Tj-nome: Har du prøvd webkameraet enda? Sjekk ut de utrolig morsomme effektene i Dell webcam central, spesielt den med røyk ut av ørene!

Lenke til kommentar
Tj-nome: Har du prøvd webkameraet enda? Sjekk ut de utrolig morsomme effektene i Dell webcam central, spesielt den med røyk ut av ørene!

 

Webcameret er faktisk heilt greit på denne laptopen men når dei levere med programet FastAccess så forventet eg no at webcameret var i den stand at den klarte å gjenkjenne deg ansikt konstrukturen din uansett vinkel og lys/mørke i rommet, for min del har den ikkje akkurat lykkest noko serleg bra der.

 

Webcamra funksjonen er ganske bra, litt kjekt med effectene. Men har noen fått startet Webcamera funksjonen i MSN? min MSN "freeze" når eg starte webcamera funksjonen noen som har lignande problem?

Lenke til kommentar

Legge opp Far Cry 2 Benchmark for dei som vill sjå:

 

Her er Optimale Settings:

 

Settings: Demo(Ranch Small), 1280x720 (60Hz), D3D9, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(None), VSync(No), Overall Quality(Optimal), Vegetation(Low), Shading(Low), Terrain(Low), Geometry(Low), Post FX(Low), Texture(Low), Shadow(Off), Ambient(Low), Hdr(No), Bloom(No), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

 

Average Framerate: 44,40

Max. Framerate: 71,14

Min. Framerate: 20,15

 

post-142830-1240408847_thumb.jpg

 

Her har du med Medium Settings for dei som vill sjå:

 

Settings: Demo(Ranch Small), 1280x720 (60Hz), D3D9, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(None), VSync(No), Overall Quality(Medium), Vegetation(Medium), Shading(Medium), Terrain(Medium), Geometry(Medium), Post FX(Medium), Texture(Medium), Shadow(Medium), Ambient(Medium), Hdr(No), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

 

Average Framerate: 34,08

Max. Framerate: 50,35

Min. Framerate: 26,29

 

post-142830-1240409551_thumb.jpg

 

Her er High settings

 

Settings: Demo(Ranch Small), 1280x720 (60Hz), D3D9, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(None), VSync(No), Overall Quality(High), Vegetation(High), Shading(High), Terrain(High), Geometry(Medium), Post FX(High), Texture(High), Shadow(Medium), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

 

Average Framerate: 25,38

Max. Framerate: 35,19

Min. Framerate: 18,05

 

post-142830-1240410240_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den er kjempe grei, lure litt på ytelse forskjellen på laptopen mellom SSD og 7200 RPM hardisk kan sikkert ta ein benchmark på hardisken og så sjekke resultatet mot din når den kjem!

 

Du vill verte kjempe fornøyd med kjøpet og Skjermen! Den vill du elske!

Lenke til kommentar

Hei, har nettopp kjøpt meg en slik studio xps 16 og det ser ut til at baklyset på tastaturet er defekt. Når jeg aktiverer lyset slår bare lysene under touchpaden seg på. Er det noen eksta drivere som må installeres, eller er det meningen at det skal virke out of the box?

Isåfall må den vel sendes tilbake :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...