Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fikk akuratt åpnet den, formatert disken (som tok ca 1sekund), og reinninstallert W7,

--------------------------------------------------

 

hei hvorfor og hvordan formaterer en disken da, hvordan gjør men det, og hvorfor instalere w7 på nytt, har det noen hensikt.

har ikke fått pakket ut min xps enda for jeg sitter fast i nordsjøen, hjem på onsdag om ikke askeproblem

Lenke til kommentar

Konge det.

 

Grunnen til du formatere disken er pga. Bloatwares som ofte kjem med pc-en som du aldri vil brukt ellers. Derfor er ein clean OS eit bedre alternativ en og ha fult av programme som ikkje blir brukt. Dell har ikkje så mykje bloatware men det er desverre litt. Siden du har formatert den ignonere eg spørsmålet under :thumbup:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hei, sitt litt med eksamen så har ikkje svart så kjapt som vaneleg.

 

@morten-xps:

 

formatere disken følg du denne guiden:

 

Min lenke

 

På Step 3 følger du instruksjonene. Du når du kjem til custom får du valget med og formatere partisjonen.

 

Lykke til! Har du problem berre post så skal eg hjelpe!

 

@[email protected]:

 

Hei, det er konge nyhet! Håper du blir fornøyd med den nye!

 

Du har Intel® Core™2 Duo Mobile Processor T9300.

 

Du kan bruke denne listen fra Notebookcheck: Som er ein liste som innholder benchmark over mobile prossesorer.

 

Valgene du har er i5 520M, i5 540M og i7 620M som er Dual-cores. Alle yter bedre en T9300

 

Håper det hjelpe!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Da blir det i5 520m.

Lurte faktisk på å bytte til alienware for bedre skjermkort. Men må faktisk legge på 4k ekstra for å få samme utstyr som studio!! Og den har bare hakket bedre skjermkort! 4k er eeeextremt mye å betale for bare hakket bedre skjermkort da!

Lenke til kommentar

15tommeren.

 

Alienware

NVIDIA GeForce GTX 260M

3DMark 06: max: 11209 Points

ca. 14500kr

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-260M.14559.0.html

 

Studio XPS 16

ATI Mobility Radeon HD 4670

3DMark 06: max: 7620 Points

ca. 11000kr

http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4670.13881.0.html

 

Da har begge maskinene tilnærmet samme stats utenom skjermkort.

500gb hdd, 1080wled, 4gb ram, blåtann

alienware kan ikke velges med i5 cpu for en eller anna grund, så det blir den som blir tilnærmet

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Alienware har I7 Har quad og Dualcore prossesor.

 

Du får bedre skjermkort med Alienware men liker ikkje at skjermen er WLED på 15 tommeren når Studio modelen leverest med RGBLED.

 

Du har vertfall lite problem med Alienware maskiner generelt, dei kjem nesten feil fritt ut av produksjon. Vist skjermen ikkje er så viktig ville eg faktisk valgt Alienware maskinen men det er no mitt valg.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Eg ville faktisk valgt Alienware pga av kvaliteten. Hardware er nesten det samme, litt bedre prossesor og Skjermkort men mitt syn er det verd pengene.

 

Litt av grunnen eg sier det at eg har ein Alienware pc-er (11 tommeren) som eg er strålende fornøyd med! Einaste probleme var viften bråk pga BIOS kontrollen fungere ikkje som den skal. Men det kjem det fiks på. Den feilen er trulig ikkje på 15 tommeren pga den feilen er spesifikk på 11 tommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...