Gå til innhold

Sesjon - teoriprøve - vi fikk alt for dårlig tid.


Anbefalte innlegg

Hei, kom akkurat tilbake fra sesjon, ble litt sjokkert over resultatet, fikk 9 på all helse men av en eller annen grunn fikk jeg 6 på teori-prøven. Ikke det at jeg har super lyst til å komme inn i militæret, og tok meg heller ikke bryet å si til offiserene at jeg hadde psykiske plager. Vi fikk altfor dårlig tid på teoriprøven, spesielt ved regneproblemene. Fikk fullført 2/3, da han sa at det bare var 5 minutter igjen, resten måtte jeg gjette på. Jeg er helt sikker på at jeg hadde gjort det mye bedre, hvis det ikke hadde vært for tidspresset.

 

Jeg håper at noen kan innlyse meg i dette emnet.

 

:)

Endret av cyclo
Endret emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "innlyse meg i dette emnet"?

Jeg er vel forsåvidt enig med deg, men tror at Forsvaret er interessert i de som løser matematiske problemer raskt. Mange ville nok ha klart alt, dersom de hadde fått ubegrenset tid. Det å arbeide under stressede omstendigheter er viktig i Forsvaret, det ser du allerede på sesjon. Derfor har de satt lite tid på disse oppgavene, for å teste hvem som takler det best.

 

PS: Jeg fikk også 6/9 på teorien, men ble dimitert grunnet synet. Jeg sa til og med at jeg var motivert. Skremmende og trist. ;) Fikk 4/9 på helse grunnet synet. :blush: Hvordan gikk det med deg? Fikk du oppmøte tidspkt. for tjeneste eller?

Lenke til kommentar

Fikk jo bare et ark hvor det stod tjenestedyktig o.l, mer tok jeg meg ikke tid til å lese. Teoriprøven generelt var greit, men det var mattedelen som tok knekken på meg, litt for lite tid (spesielt siste del).

 

Jeg sa at jeg var interessert i sanitetsbataljonen, med tanke på fremtidige studier kan det bli en ypperlig introduksjon til det medisinske verden, eller?

Lenke til kommentar

Jeg fikk også et ark hvor det stod at jeg var tjenestedyktig, men fritatt i fredstid. Tror nok sanitetsbataljonen ikke er dum med tanke på slike studier, nei. Jeg ønsket meg inn i transport, for å kunne ta lappen til lastebil, men det gikk som nevnt ikke.

Lenke til kommentar

Hele poenget med teoriprøven var jo at du skal klare oppgavene under tidspress(selv hadde jeg bare dårlig tid på del 3), spørsmålene i seg selv var jo ganske enkle. Men uansett med 6 kommer du jo inn overalt, 5 som er kravet ved befalskole o.l.

 

Og uten å ha noen erfaring fra sanitetsbataljonen vil jeg tro det er ganske god introduksjon til den medisinske verden ja, lærer sikkert en god del. Så er nok en god måte og finne ut om medisinstudiet passer deg.

Lenke til kommentar

Mesteparten av teoriprøven går på forholdsvis enkel logikk og grei matematikk. Halvparten er gjort om man klarer å tyde oppgavetekstene selv om man er under tidspress.

 

Selv fikk jeg 9, med hodepine og uten at jeg anstrengte meg nevneverdig. Alt gikk greit ellers, bortsett fra synstesten. Utrolig store bokstaver på øverste linje, ikkesant? (For små for meg uten briller :p)

 

Grensen for syn går vel ved 4? Og såvidt jeg forstod det så kan man prate seg til å bli tjenesteudyktig bare på grunn av synet om man får 4 der. Jeg ville gjerne bli tjenestedyktig, men ble erklært tjenesteudyktig i fredstid.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Mesteparten av teoriprøven går på forholdsvis enkel logikk og grei matematikk. Halvparten er gjort om man klarer å tyde oppgavetekstene selv om man er under tidspress.

 

Selv fikk jeg 9, med hodepine og uten at jeg anstrengte meg nevneverdig. Alt gikk greit ellers, bortsett fra synstesten. Utrolig store bokstaver på øverste linje, ikkesant? (For små for meg uten briller :p)

 

Grensen for syn går vel ved 4? Og såvidt jeg forstod det så kan man prate seg til å bli tjenesteudyktig bare på grunn av synet om man får 4 der. Jeg ville gjerne bli tjenestedyktig, men ble erklært tjenesteudyktig i fredstid.

 

Skjønner ikke hvordan du rakk alle matteoppgavene, kom sånn ca 2/3 til tiden var ferdig, hadde begynt med oppgaven på de resterende 1/3, ikke merkverdig vanskelige oppgaver, nei. Vel, bekrefter bare stressen jeg føler før en prøve på skolen, selv om det går bra så har jeg en vane det ved å stresse unødvendig mye før en prøve, sitter alltid og tenker på om jeg har øvd nok eller ikke. Jeg klarte å lese andre rad hvis du teller fra bunnen av, raden ved bunnen var nok helt umulig å lese.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Hei, kom akkurat tilbake fra sesjon, ble litt sjokkert over resultatet, fikk 9 på all helse men av en eller annen grunn fikk jeg 6 på teori-prøven. Ikke det at jeg har super lyst til å komme inn i militæret, og tok meg heller ikke bryet å si til offiserene at jeg hadde psykiske plager. Vi fikk altfor dårlig tid på teoriprøven, spesielt ved regneproblemene. Fikk fullført 2/3, da han sa at det bare var 5 minutter igjen, resten måtte jeg gjette på. Jeg er helt sikker på at jeg hadde gjort det mye bedre, hvis det ikke hadde vært for tidspresset.

 

Jeg håper at noen kan innlyse meg i dette emnet.

 

:)

 

Er vel dårlig tid som er noe av vitsen med den prøven fienden venter ikke på at du skal tenke ferdig :p

 

Fikk selv en 7er han sa det var bra, men er jævlig usikker på om jeg skal inn. Yttret et ønske om ikke å komme inn i vinters tid så vi får se, om jeg ikke kommer inn om sommern.

Lenke til kommentar
Mesteparten av teoriprøven går på forholdsvis enkel logikk og grei matematikk. Halvparten er gjort om man klarer å tyde oppgavetekstene selv om man er under tidspress.

 

Selv fikk jeg 9, med hodepine og uten at jeg anstrengte meg nevneverdig. Alt gikk greit ellers, bortsett fra synstesten. Utrolig store bokstaver på øverste linje, ikkesant? (For små for meg uten briller :p)

 

Grensen for syn går vel ved 4? Og såvidt jeg forstod det så kan man prate seg til å bli tjenesteudyktig bare på grunn av synet om man får 4 der. Jeg ville gjerne bli tjenestedyktig, men ble erklært tjenesteudyktig i fredstid.

 

 

Når fikk du vite at du du ble fritatt i fredstid?

Lenke til kommentar

Jeg var på sesjon idag, fikk et ark der det står jeg er Tjenestedyktig. Står også et håndskrevet 8-tall på toppen, regner med dette er resultatet.. men står kun et tall, altså ikke et hver for teori og fysikk. Mener også jeg husker at sesjonslederen sa det ikke gikk an og få karakterene 8 eller 2. Stusset litt på dette.

Lenke til kommentar
Har du noe kilde på det, eller er det bare noe du tipper? Av alle de jeg har snakka med tror jeg snittet blir ca. 6-7.

 

Spørs hvor mange og hvem du spurte, gjør det ikke?

 

Jeg spurte offiseren som intervjuet meg om snittet, og hun sa det lå på rundt 4-5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...