Gå til innhold

Iphone fra Telenor på fredag


Anbefalte innlegg

"denne telefonen er så spesiell at den må ha spesielle abonnementer", høres ut som som en variant av den klassiske apple markedsføringa ("nei det er ikke en PC, det er en mac")...

 

kvel meg med en ladekabel...

 

Hehe, du kan jo ellers tolke det som at denne mobilen er så spesiell at Apple krever egne abonnement som de får penger i kassen av. :)

 

Disse "spesial-abonnementene" kunne jo fint vært lansert til bruk med en HTC Touch HD o.l. og du kan jo forsåvidt benytte dem med hvilken som helst telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"denne telefonen er så spesiell at den må ha spesielle abonnementer", høres ut som som en variant av den klassiske apple markedsføringa ("nei det er ikke en PC, det er en mac")...

 

kvel meg med en ladekabel...

 

Hehe, du kan jo ellers tolke det som at denne mobilen er så spesiell at Apple krever egne abonnement som de får penger i kassen av. :)

 

Disse "spesial-abonnementene" kunne jo fint vært lansert til bruk med en HTC Touch HD o.l. og du kan jo forsåvidt benytte dem med hvilken som helst telefon.

jepp, dem kunne det. ikke at jeg hadde sett noe større poeng i det heller, og har enda til gode å se det skje (her til lands i det minste).

 

og jeg ser ingen grunn til å benytte disse på en annen telefon. dem gir meg ingenting jeg ikke kunne fått til med eksisterende abonnement (billig månedspris pluss fri bruk mobilt bredbånd, 5-600kr og fullstendig fri bruk heller den x antall forhåndsbetalte MB).

 

men det er ikke første gang jeg har sett at apple tror usa er det samme som verden...

(om dem har hatt en finger med i spillet, om ikke så ser jeg med gru på hvor vi er på vei)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

For å legge debatten død, telenor har gjort det klart at disse nye abonnementene KUN skal selges med iPhone og binding.Det ville derfor vært tåpelig å presentetere abonnementene som hovedsak.

 

Det er greit at iPhone er hype, men den er også forferdelig populær.For amobil er det derfor fullstendig nødvendig som seriøs mobilpresse å presentere nyhetene rundt iPhonw, nettopp fordi folk flest bryr seg. En kan mene hva en vil om Applefascismen og iPhone, den er uansett forferdelig populær og verdt å skrive om.

Lenke til kommentar
For å legge debatten død, telenor har gjort det klart at disse nye abonnementene KUN skal selges med iPhone og binding.Det ville derfor vært tåpelig å presentetere abonnementene som hovedsak.

morsomt hvordan telenor velger å presentere det som abonnement en også kan bruke på andre telefoner:

http://telenor.no/privat/mobil/abonnement/...rat_m/index.jsp

 

forøvrig:

http://telenor.no/privat/mobil/tjenester/i...ester/index.jsp

 

tror jeg går under jorda noen år, til galskapen går over...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
så en kan fint bytte til ett av dem, men hva om en ønsker å kjøpe en ny telefon som ikke er iphone, men ønsker ett av disse abonnementene?

 

Du får ikke kjøpt andre telefoner enn iPhone 3G med subsidiering mot binding til iTalk/iConnect i 12 mnd, som er Netcoms spesial-abonnement for iPhone. Tipper det blir det samme hos Telenor.

 

Edit: La til iConnect og tar med at jeg nå snakker om ved kjøp av telefoner fra Netcom.no (Moobi). Om man kan trikse og mikse med binding mot iTalk/iConnect ved kjøp andre mobiler enn iPhone i butikk aner jeg faktisk ikke.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Sikkert ikke helt riktig diskusjon, men man nevner hele tiden at Norge er langt fremme i mobilteknologi og alt det der med 3G, 4G og alt saann, men naar det kommer til gode abonnementer, saa er Norge milevis bak bla. USA.

 

Billigste iPhone abonnementet jeg kan faa her i USA, koster $100 i maaneden, og det er inkludert 450 ringeminutter, ubegrenset data og meldinger. Hadde vi hatt noe saann til den prisen i Norge ville jeg lett gaatt for det, men man maa jo punge ut med over tusenlappen i mnd, for noe i naerheten i Norge.

Litt uenig med deg angående hvor langt fremme USA er. Ja, det finnes gode tilbud i USA. Og iPhone skiller seg ut positivt i forhold til det meste andre man kan kjøpe.

 

Du glemmer derimot å nevne at man betaler henholdsvis $199 eller $299 + sales tax for telefonen. Selv om man tegner et dyrt abonnement med 24 måneders bindingstid. Å kjøpe seg ut av bindingstiden er dog mulig for en rimelig penge, men AT&T vil likevel ikke være behjelpelig med å åpne telefonen for bruk av SIM/abonnement fra andre operatører. Ikke under bindingstid, ikke om du betaler deg ut av bindingstiden og heller ikke etter at bindingstiden er gått ut. Skulle man reise til flytte til utlandet sier AT&T at de ikke under noen omstendighet vil være behjelpelige med å la deg bruke lokale SIM-kort. Sprint, Verizon og T-Mobile er alle behjelpelige med dette.

 

I tillegg gjelder ringeminutter inkludert i abonnementet både innkommende og utgående samtaler. Verst av alt syns jeg uansett AT&T elendige nettverk er. Jeg sitter et par steinkast fra Apples hovedkvarter. 3G dekning kan jeg bare glemme og GPRS gir meg i perioder 1-2 Kb/s. Når det gjelder både hjemme og på kontoret, sier det seg selv at man ikke får noe særlig igjen for pengene når man har "ubegrenset" datatrafikk.

 

Det finnes også en rekke abonnement her i USA som gir veldig mye mer for pengene enn AT&Ts iPhone-abonnement. Så selv om det høres billig ut, så er det nok ikke det.

Lenke til kommentar
iPhone er jo drittdyrt. Du kan jo like godt kjøpe ett kamera, en gps, en ipod og en vanlig mobil og sevom havne under disse prisene

 

Ja, om du allerede har en iPod, kamera og ikke trenger gps.

 

Har du derimot lyst på en iPod Touch må du opp i ca. 2.300. Det betyr at det koster deg rundt 2.600 for telefondelen av produktet. Er enig i at det ikke er direkte billig, men har man et så populært produkt, ville man som selger være dum om man ikke tok så høy pris som folk er villige til å betale.

Lenke til kommentar
hehehe, for å quote meg selv tidligere "Don't feed the troll" jeg innrømmer (og har vel gjor det tidligere også) at jeg irriterer meg stort over apple fanatikere, og liker å provosere ;)

 

Jeg er ingen "apple fanatiker", har en iPhone 3G privat, bruker ellers Vista/XP og HTC Touch Pro på jobben. Det dummeste er at du kaller dem som er uenige med deg "apple fanatikere", det blir bare lavmål og viser mangel på god argumentasjon.

 

Edit: Og jeg blir ikke provosert, bare reagerer når jeg leser ting uten å se noe logikk.

 

Er snakk om en generell greie :)

folk som er apple fanatikere (les: de ser ingen feil med apple produkter uansett) har en tendens til å la seg irritere grusomt viss man krangler med de.

 

og for the record:

jeg har ikke sett på deg som en fanboy

Lenke til kommentar

Lurer på om Telenor kommer til lar deg låse opp iphone, på samme måte som de gjør med andre telefoner når man kjøper med bindingstid. :hmm:

 

Tror ikke det at Telenor får iphone kommer til og presse prisene ned å fryktelig mye, da mestepartem av inntektene går til apple. Men det tipper det blir ting som tilpassede abonnementer de må krige om.

Lenke til kommentar
For å legge debatten død, telenor har gjort det klart at disse nye abonnementene KUN skal selges med iPhone og binding.Det ville derfor vært tåpelig å presentetere abonnementene som hovedsak.

morsomt hvordan telenor velger å presentere det som abonnement en også kan bruke på andre telefoner:

http://telenor.no/privat/mobil/abonnement/...rat_m/index.jsp

 

Du har helt rett, nok et eksempel på at Telenor sier en ting mens websidene deres sier noe helt annet.

Lenke til kommentar

Saken er jo at abonnementene kan kjøpes separat uten binding, men forhandler vil ikke få provisjon om abonnementet bestilles med binding til andre telefoner enn iPhone.

 

Du kan fint bruke SurfPrat i en HTC-telefon, men telefonen vil koste full pris, og du vil betale den månedsavgiften som står oppgitt uten binding.

 

Si det... Dette er informasjon jeg har fått fra Telenors informasjonssjef.

 

* EDIT: Nettsiden har rett. På XL-abonnementet er det en hastighetsbegrensning over 5 GB.

Det kommer ikke fullstendig frem av artikkelen hvordan begrensningen fungerer.

 

For abonnementene M og L vil man etter overføringsbegrensningen ha enda en grense på 200MB, som ordinære Telenorabonnement. Man betaler her 5 kr per MB, opptil 10 kr dagen. Etter "grense nr 2" (henholdsvis totalt 700MB eller 1200MB) strupes hastigheten til 100kB/s. Egentlig akkurat som den vanlige 200 MB-grensen med påfølgende struping, en grense som kommer i tillegg til det som er inkludert bruk i abonnementene.

 

For XL gjelder ikke 200 MB-grensen, der strupes hastigheten umiddelbart etter 5GB. Slik jeg ser det, vil du ikke bli fakturert ytterligere for dette hva gjelder XL, men jeg kan ikke uttale meg skråsikkert.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

srbz: Så vidt jeg forstår strupes hastigheten med en gang man har nådd maksgrensen på SurfPrat-abonnementet. Man har makspris på 10kr per dag likevel, men med en hastighet på 100 kbit/s. Dette er slik jeg forstår instruksjonene tilsendt forhandlere, fra Telenor.

 

Rett gjerne på meg ytterlige om informasjonen jeg har fått er feil.

 

--

 

Forresten, orddelingsriddere i det ganske land, ta en kikk på iPhone-materiellet fra Telenor i dag :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...